Nieuw hier op het forum

LdB1962

Rookie
26 mrt 2019
9
1
Eelde
Hallo allen,
Ik ben Leo, en 57 lentes jong, na 2 jaar geen motor te hebben gereden toch maar weer besloten om een oudje te kopen en deze op te knappen.
Mijn oog is gevallen op een kawasaki gpz 600R Ninja uit 1987 en deze sinds vorige week in bezit, nu heb ik diverse sites bezocht en zag dat mijn cockpit iets anders is dan de gebruikelijke en dan komt nu het volgende , op de foto is te zien dat de teller maar tot 180 km/h gaat en bij de schaal verdeling van af 80 km een rode balk, op het moment dat ik dus boven de 80 km/h kom gaat er ook een lampje branden op de cockpit, het 2de lampje van rechts (chineese tekentjes), Is dit normaal?
Dan het volgende probleem, soms start hij 's morgens in een keer en dan rijd hij verder goed, maar na een lange rit en als de moter dus lekker warm is en ik zet hem uit en probeer hem weer te starten dan helemaal niks, na wachten als die is afgekoeld dan doet hij het gewoon weer.
Nu las ik hier ergens op het forum dat het de bougies kunnen zijn.
Wie van jullie hebben hier ook last van gehad en wat is de eventuele oplossing, en dan nog iets welke benzine soort kan ik het beste tanken aangezien super98 bijna nergens meer te krijgen is.

met vriendelijke groet
Leo

ps enkele foto's van het oudje toegevoegd
1382107
1382108
 
Japanse Import.
Waarschuwingslampje snelheid. Je kunt t lampje er uit halen.
E95 loopt ie prima op.

Blijft over: moeilijk starten bij warm blok.
Makkelijke test: controleer op valse lucht bij warm blok.
Probeer of het warme blok wel aanslaat met een beetje choke (zo ja: brandstof tekort).
Luchtfilter ok?
 
Onderhoud geschiedenis onbekend.
Hij slaat niet aan ,hoor wel de startmotor draaien.
het lampje stoort niet echt maar vroeg me af wat het was, had al zo'n vermoeden dat het de maximale snelheid was
Andere 2 opties ga ik deze week even testen, word vervolgd
 
Japanse Import.
Waarschuwingslampje snelheid. Je kunt t lampje er uit halen.
E95 loopt ie prima op.

Blijft over: moeilijk starten bij warm blok.
Makkelijke test: controleer op valse lucht bij warm blok.
Probeer of het warme blok wel aanslaat met een beetje choke (zo ja: brandstof tekort).
Luchtfilter ok?

Update
valse lucht gecheckt dit is in orde
net weer een stukje gereden en ja hoor bij warme motor slaat die niet aan, bij beetje gas en choke slaat die wel aan
nu heb je het in dat geval over benzine tekort , hoe kan ik dit testen en wat kan de oorzaak zijn?
of is er iemand in de buurt van Eelde (Drenthe) die mij hier mee kan helpen.

groet Leo
 
Het volgende probleem erbij volgens mij !!!
Nu de motor een tijd heeft stilgestaan na de rit van vanmiddag, hoor ik bij het starten wel het start relais klikken maar gaat de startmotor niet rond en slaat dus ook niet aan, starten in de eerste versnelling met koppeling in/uit, geeft enige verbetering en na paar pogingen slaat de motor wel aan, het lijkt wel op een miskoop op deze manier WIE WEET RAAD?????
 
Klinkt als een accu die er geen zin meer in heeft. Testen, eventueel vervangen, laadspanning controleren en daarna controleren wat Zot zegt. In die volgorde.

Accu is nieuw, laadstroom gemeten, en is in orde volgens mij normale spanning 12,6 volt, en bij 4000 toeren 14,8 volt wat volgens WHB goed is, deze zegt nl 14,5 volt met een afwijking van 0,5 volt
 
Accu is nieuw, laadstroom gemeten, en is in orde volgens mij normale spanning 12,6 volt, en bij 4000 toeren 14,8 volt wat volgens WHB goed is, deze zegt nl 14,5 volt met een afwijking van 0,5 volt
Nu net weer gekeken en proberen te starten, nu een klein plasje benzine onder de carburateurs, toch de Carburateurs maar eens goed schoonmaken???, vorige eigenaar had het volgens hem gedaan.
 
Dit is denkelijk geen miskoop maar een motorfiets waar achterstallig onderhoud aan is.
Hetgeen de vorige eigenaar zegt gedaan te hebben zou ik met een kilo zout nemen.
Benzinekraantjes lekken vaak van kawasaki's. Dus dat wordt een revisiesetje en de carbs zullen op zijn minst ook uit elkaar moeten en goed, het liefst ultrasoon, gereinigd moeten worden en waarschijnlijk ook daar revisiesetjes in.
Veel plezier met het sleutelen :P
 
Bedankt allemaal voor het meedenken, heb toch besloten de motor maar weer te koop te zetten, en deze is reeds weer verkocht, wilde er niet te veel energie meer insteken met al die rare probleempjes, sleutelen aan de motor is leuk maar moet leuk blijven en geen ergernissen opwekken, heb tevens een andere motor gekocht, foto's volgens zo spoedig mogelijk
 
Hierbij enkele foto's van mijn nieuwe aanwinst, het is een Yamaha geworden, uit 1992 en ik ben nu de 2de eigenaar, hoop hier veel plezier aan te mogen beleven, en zo te zien alles iets toegankelijker dan de oude Kawa.
1385728
1385729
1385730
 
Laatst bewerkt:
Ligt het aan mij of is dit een beetje een rare gang van zaken :?


Er wordt besloten om een oudere motor te kopen en deze op te knappen en als er dan wat dingen zijn die wat aandacht nodig hebben wordt er meteen gesproken over een miskoop.

Ik vraag me dan af wat je onder opknappen verstaat? nieuwe vloeistoffen er in, nieuwe remblokjes en een keer goed wassen?? O-)

In ieder geval veel plezier met je nieuwe motor :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan