Nieuw #@%&$idee van GL

Saint: dat snap ik allemaal wel, maar om dan die mensen gelijk gigantische klootzakken te noemen, ik zit niet op weer een flame-war te wachten.

maar ik word ook errug moe van al die :j vingertjes.

Nou, ik wil wel een heel gesprek met jou over politiek hebben, dan zul je merken dat het toch iets verder gaat dan een genuanceerde (cafe)mening. Over de woorden die ik gebruik heb je mischien wel gelijk, maar af en toe is het wel eens nodig om bepaalde zaken te onderstrepen en eventuele emotie daarbij aan te geven. (natuurlijk alleen in een geschreven discusie en niet tijdens een normaal gesprek, want daar kan je simpelweg je stem verheffen.) Voor wat betreft de :j vingers heb je gelijk en zal ik ze wat minder gaan gebruiken. (ik vervang ze wel door :+ )

Ik heb trouwens nog wat aanvullende punten voor GL, naast het naar beneden brengen van de max. snelheid:
- Vliegtuigen max. 200 km/h
- Schepen max. 5 knopen
- Voetgangers max. 1 km/h

Tsja, hier kan ik alleen maar (niet erg origineel maar toch) :^ op zeggen.
 
Saint: dat snap ik allemaal wel, maar om dan die mensen gelijk gigantische klootzakken te noemen, ik zit niet op weer een flame-war te wachten. En misschien valt dat wel mee, omdat er niet zoveel GL-ers zitten, hier, maar ik word ook errug moe van al die :j vingertjes.

Jah.. daar heb je ook wel gelijk in laten we dan maar :+ gebruiken.
 
Even snelle berekening gemaakt: met de trein betaal je met reductie maar 6,6 eurocent per km...

Betekent dus inderdaad dat het openbaar vervoer goedkoper wordt dat het eigen vervoer...

Eigen vervoer alleen voor de rijken, zal wel lekker leeg worden op de weg :9 . Gelukkig ben ik tenminste rijk })

Vind dan wel dat als ik betaal voor die weg, ook mag bepalen hoe hard ik er mag rijden, dus alle snelheidscontroles moeten dan worden opgeheven, dan heb ik het geld er wel voor over.

(Overigens zal GL wel weer allerlei subsidieregelingen voor de minder bedeelden verzinnen (kunnen die ook rijden), die de rest dan ook nog mag gaan betalen :j )

Niet iedereen krijgt wattie verdient, niet iedereen KAN z'n eigen kostje verdienen, niet iedereen gaat stemmen, niet iedereen is dezelfde (politieke??) mening toegedaan, niet iedereen zit te wachten op politiek getinte statements op een MOTOR-FORUM!. :(
Dus OPZOUTEN ! met politiek hier!
Ga maar een of ander Den Haag Vandaag forum oprichten of zo :z
Dergerlijke onderwerpen krijg je nooit een goeie van gebreidt=>dus onzinnige discussies; zit IK niet op te wachten :j

IMHO :(
 
Als je niet op dit soort discussies zit te wachten dan lees je het toch lekker niet? Ik lees sommige topics ook niet omdat ik daar geen insteresse in heb (Verstappen ofzo).
Daarbij kan ik je zeggen dat Fastcruiser echt niet rijk is ofzo. Ook hij moet werken om z'n centen te verdienen en dus z'n motor en andere hobbies te kunnen behouden. Oke, hij had beter een ;) kunnen plaatsen in plaats van een }) , dan wordt het misschien wel begrepen...
 
Laatst bewerkt:
FF algemeen reageren zonder een politieke voorkeur uit te spreken. :z

Degene die gaan stemmen, stemmen in mijn optiek voor hetgeen wat ze aanspreekt. Ik kan me zo voorstellen, dat als mobiliteit belangrijk is voor je, dat je in dit geval zou gaan stemmen voor leefbaar nederland.

Voor degene die niet stemmen, kan dit betekenen of dat ze geen tijd hebben, of niet in politiek geinteresseerd zijn.

Mijn vraag is dan ook simpel, mogen mensen op dit forum hiervoor niet van gedachte wisslen omdat het jou niet aanspreekt?

In dat geval kan 90% van de onderwerpen niet in het algemene gedeelte van dit forum :? :?

Gemiste kans lijkt me.

Maar ja, ik ben ook maar een domme kapitalist met een eigen bedrijf die zich helemaal scheel betaalt aan belastingen en premies etc. Ik heb er zelf voor gekozen laat daar geen misverstand over ontstaan en ja ik betaal graag veel belasting. Vind het dan niet gek, dat ik stem op die partij die voor mij en mijn onderneming het meeste voordeel biedt?
 
Op maandag 04 maart 2002 14:38 schreef Moosman het volgende:
...Dat het openbaar vervoer geen alternatief is, blijkt uit het jaarverslag van de NS, want de MINIMALE eis van 80% is dus niet gehaald...

Vind de NS zowieso een totaal verziekt bedrijf. Niet alleen de top, ook tussen de medewerkers zitten erg rotte appels. Riekt wel erg naar sabotage dat meteen na de aanstelling van een nieuwe raad van bestuur het percentage treinen dat op tijd reed steeg naar 85%.


En wat politiek statements betreft. Ik vind dat iemand moet gaan stemmen omdat hij of zij zich serieus interesseert voor politiek (cadeaubon in ruil voor een stem vind ik dus echt een bezopen idee). Met name op het gebied van mobiliteit, en motorrijden in het bijzonder, is het toch wel van belang dat we een goede mening vormen voordat we gaan stemmen. Een probleem kan alleen opgelost worden met goed gefundeerde plannen. Bij enkele partijen ontbreken dat soort plannen.

Er zijn diverse manieren om je in het onderwerp politiek te verdiepen (o.a. de media en partijprogramma's). En een beetje discussie past daar perfect in. We zitten tenslotte op een MOTOR-forum. En de politiek heeft veel invloed op de manier waarop wij onze hobby uit kunnen oefenen.

Geen interesse in politiek? Lees dit topic dan niet, ga dan ook niet stemmen en ga de komende vier jaar dan ook niet klagen.

Als laatste: hoe komt GL op het idee om de BPM in haar plannen te houden? In veel Europese landen is geen sprake van enige vorm van BPM. In het kader van Europese eenwording en het verkrijgen van een vrije markt is dat een van de eerste constructies die afgeschaft moeten worden.
 
Oplichters zijn het.

Eerst stimuleren ze mensen om vooral buiten de randstad te gaan wonen (Almere en Purmerend enzo), daarna slopen ze het Openbaar Vervoer vakkundig zodat dat geen alternatief meer is, zo dwingen ze mensen in de auto (of motor) en laten diezelfde mensen vervolgens grof betalen voor het gebruik van hun vervoermiddel.

Sja, de betere kapitalisten werken duidelijk bij de overheid. :z |(
 
Niet iedereen krijgt wattie verdient, niet iedereen KAN z'n eigen kostje verdienen, niet iedereen gaat stemmen, niet iedereen is dezelfde (politieke??) mening toegedaan, niet iedereen zit te wachten op politiek getinte statements op een MOTOR-FORUM!. :(
Dus OPZOUTEN ! met politiek hier!
Ga maar een of ander Den Haag Vandaag forum oprichten of zo :z
Dergerlijke onderwerpen krijg je nooit een goeie van gebreidt=>dus onzinnige discussies; zit IK niet op te wachten :j

IMHO :(


Nounounou, als ik rijk was zou ik niet klagen over die duizend euro of zo die ik nu mag gaan betalen (moet gewoon werken en een andere motor kan ik niet betalen). Vrijwel alle partijen gaan voor de km-heffing, dus hier is geen sprake van politiek maar van diefstal, aangezien er geen andere keuze is.
Daarnaast maakte ik duidelijk dat voor die km-heffing, die al genoeg oplevert, de hardrij-boetes (die ook alleen gebruikt worden om de kas te spekken) wel weer omlaag kunnen.
Het ging hier dus in het algemeen toch over motorrijden, want dat is hetgene waar Den Haag ons financieel op gaat pakken.
En groenlinks ben ik gewoon geen fan van, willen altijd meer dan betaald kan worden, leuk voor de oppositie maar a.u.b. niet in de regering.
 
Als er kilometerheffing komt heb ik geen kilometerteller meer :+

BTW denk dat 't een ver van mijn bed show is, showtje voor verkiezingen. En een erg trieste voorstelling.
Laatst met het o.v naar werk |( doe je eenkeer in je leven daarna nooit weer!
Files? | :] | lekker tussen door toch :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan