Nieuw #@%&$idee van GL

Spider

A dirty mind is a joy forever!
Donateur
17 aug 2001
98.214
243
Vlakbij Utrecht
Vanmorgen op teletekst:
ARNHEM Als het aan GroenLinks ligt,kan de benzineaccijns fors omlaag en wordt de wegenbelasting helemaal afgeschaft. In plaats daarvan wil de partij een 'slimme' kilometerheffing, waardoor een bestuurder in de spits met een relatief 'vieze' auto het meest betaalt op een traject waar ook openbaar vervoer is. De heffing per kilometer moet gemiddeld 5,5 cent bedragen.De duurste categorie zou zeker 3 cent meer moeten gaan betalen; bestuurders op het platteland zo'n 2 cent minder.Om de heffing te berekenen moeten auto's voorzien worden van een boordcomputer die via een gsm-netwerk relevante gegevens verstuurt.

Zijn ze nu helemaal gestoord geworden, weet je wel wat dat ons gaat kosten?
Even snel gerekend kost het nu bij 15.000 km/jaar:
wegenbelasting: f 140
15.000 * 1,5 (1:20) = f 1875
Totaal: f 2015

Bij actie GL:
15.000 * 0,12 = f 1818
Benzine (f 1,5 per liter) f 1125
Totaal: f 2943

En die benzine zie ik echt geen piek dalen!! Dus dat wordt zeker nog meer!
 
Laatst bewerkt:
lijkt me duidelijk, die 1100 MF-ers stemmen iig niet op groenlinks... :)


(hebben ze zetels teveel oid :+ )
 
Dikke :j voor ze. Wie moet al die systemen gaan betalen.

Wij.

Wat denk je waar je nu voor betaalt dan? Onderzoek naar km-heffing voor motoren bijvoorbeeld, onderzoek naar 100 pk-limiet, meer raderapparatuur etc.

(ja ook voor nieuw asfalt, maar dat ga ik hier natuurlijk niet melden ;) )
 
Reken er trouwens maar op dat er veel mensen zijn (ik in ieder geval wel) die de partijprogramma's gaan uitpluizen op pro-eigen-vervoer zaken. Zal dat echt wel mee laten spelen bij mijn kieskeuze.

Denk dat veel mensen dat uitmelken nu wel zat zijn (daarom is Melkert :r niet de juiste man voor premier, zo'n naam kan gewoon niet).
 
Tsja, ik vind elke dwaas die op groenlinks stemt toch al een gigantische kl**tz*k ( :+ ), maar helaas denk ik dat vele andere partijen ook van alles zullen doen om de eerlijke weggebruiker het geld uit de portomonnee te slurpen.

Ik vind dat dat motorrijders eigenlijk zelfs subsidie :} moeten krijgen omdat ze het file-probleem helpen oplossen, maar ik denk niet dat ook maar één van die aso's daar in Den Haag het mee eens zal zijn :( .
De oplossing is dus niet mensen "straffen" die auto/motor-rijden, maar mensen BELONEN die het niet doen. (Dan is iedereen gelukkig en het geld wat we daarmee minder in de staatskas krijgen kunnen we wel sparen op ons vreemdelingenbeleid.)
 
Laatst bewerkt:
Tsja, ik vind elke dwaas die op groenlinks stemt toch al een gigantische kl**tz*k ( :j ), maar helaas denk ik dat vele andere partijen ook van alles zullen doen om de eerlijke weggebruiker het geld uit de portomonnee te slurpen.

Ik vind dat dat motorrijders eigenlijk zelfs subsidie :} moeten krijgen omdat ze het file-probleem helpen oplossen, maar ik denk niet dat ook maar één van die aso's daar in Den Haag het mee eens zal zijn :( .
De oplossing is dus niet mensen "straffen" die auto/motor-rijden, maar mensen BELONEN die het niet doen. (Dan is iedereen gelukkig en het geld wat we daarmee minder in de staatskas krijgen kunnen we wel sparen op ons vreemdelingenbeleid.)
Toch mooi om weer eens iemand te zien met een genuanceerde (cafe)mening.........
 
Alle technische snufjes om zogenaamd het wegverkeer terug te dringen zijn tot nu toe vroeg of laat in de prullenbak beland. Waarom? De techniek bleek onvoldoende, het werd te duur of de privacy van de weggebruiker kwam in het gedrang. Voor het idee van GroenLinks geldt uiteindelijk hetzelfde: onhaalbaar. Het is niks anders dan verkiezingspraat...
 
Voor het idee van GroenLinks geldt uiteindelijk hetzelfde: onhaalbaar. Het is niks anders dan verkiezingspraat...

Maar als ze dat al weten, wie maken ze met deze achterlijke regel blij?! Ik stem dus NOOIT op GL. Denk iedere automobilist/motorrijder niet. En dat zijn er veel. Betaal liever houderschapsbelasting dan die kmheffing
 
Toch mooi om weer eens iemand te zien met een genuanceerde (cafe)mening.........

Bert...of Henk of Tina, iemand die zijn bek open durft te trekken mag je ook wel eens waarderen. Genuanceerd of niet. Een hoop mensen met een minder sterke ruggegraat ( lees natte winden ) durven hun bek niet open te trekken.

En dat jij niet in de Groen Links plannen valt is leuk voor jou. Maar dat die partij iedereen probeert zijn of haar zuur verdiende geld af te troggelen is rond uit diefstal.

G.L wil graag dat iedereen werk en belasting afdraagt en als men dan toch naar het werk gaat zullen we ze dan gelijk maar bestelen? Dat klopt in mijn optiek niet.

Stop met het stelen van automobilisten of motorrijders en ga nu eens wat aan het openbaar vervoer doen. Niet eerst stelen zonder een goed alternatief ( wat al jaren een gewoonte van Den Haag)

Ik denk dat er eens een hele grote bezem door Den Haag moet. Voor de mensen die intresse hebben:


De punten aangaande mobiliteit van de partijen.


PvdA - kilometerheffing, tarief afhankelijk van tijd, plaats en vervuiling auto - gelijktijdige verlaging brandstofaccijns - motorrijtuigenbelasting afhankelijk van verreden kilometers - aanleg lightrail grote steden - onafhankelijke toezichthouder gaat NS controleren - indien nodig verbreding bestaande wegen, liever geen aanleg nieuwe

VVD - kilometerheffing met vaste prijs per kilometer in het hele land - afschaffen motorrijtuigenbelasting en BPM - meer wegcapaciteit door extra stroken naast, onder of boven bestaande - aanleg bredere aparte rijstroken voor vrachtwagens - snelle aanleg ontbrekende deel A4 in Midden-Delfland - grotere tariefvrijheid bedrijven openbaar vervoer

CDA - snelle aanleg verbinding Randstad-Groningen - snelle bouw lightrail - aanleg dubbeldekswegen - geen kilometerheffing zolang er geen alternatief is voor auto - meer greep overheid en reizigers op NS - bestuursbevoegheid Schiphol niet in buitenlandse handen

D66 - meer doelgroepstroken en toeritdosering - kilometerheffing, afhankelijk van tijd, plaats en milieubelasting - meer bevoegdheden overheid om NS aan te sturen - versnelde aanleg van lightrail - aanleg en verbetering fietspaden - 30 km-zones in de buurt van scholen en kinderspeelplaatsen

GroenLinks - kilometerheffing, afhankelijk van plaats, tijd en vervuiling auto - belasting op alle vertrekkende vliegtuigen - NS blijft in handen van Staat - maximumsnelheid naar 100 km/u, in spits op filegevoelige plaatsen 70 - wegennet zo min mogelijk uitbreiden - meer geld voor fietspaden

SP - openbaar vervoer is overheidstaak - meer ruimte voor trein, tram en bus - bevriezing tarieven openbaar vervoer - autolasten koppelen aan gebruik, niet aan bezit - stimuleren schonere en stillere auto's

ChristenUnie - verbetering openbaar vervoer - Nederland moet geen distributieland willen zijn - meer aandacht binnenvaart - invoering kilometerheffing

SGP - invoering kilometerheffing - afremmen mobiliteitsverhogende projecten - minimaliseren woon-werkverkeer - uitbreiding Schiphol in de Noordzee - ondergronds bouwen

Leefbaar Nederland - stimuleren openbaar vervoer, met name in Randstad - motorrijtuigenbelasting afschaffen - staken aanleg Betuwelijn - 'kwartje van Kok' wordt teruggegeven - waar mogelijk vluchtstroken gebruiken voor 'gewoon' verkeer

Voor meer info kijk op Nederland kiest
 
Laatst bewerkt:
VVD valt dus voor mij al af. Heffing overal hetzelfde :j . Terwijl ze weten dat noorderlingen meer km moeten maken om op het werk te komen.

Zal wel PvdA worden denk ik.
 
he! Leefbaar nederland GEEN km-heffing en ze eisen het kwartje van kok terug van dik 10 jaar terug..... hopelijk met terugwerkende kracht? Daar kan ik vast wel een leuke cent voor terugkrijgen voor een ander motorfietsje te kopen.
 
Even snelle berekening gemaakt: met de trein betaal je met reductie maar 6,6 eurocent per km...

Betekent dus inderdaad dat het openbaar vervoer goedkoper wordt dat het eigen vervoer...

Eigen vervoer alleen voor de rijken, zal wel lekker leeg worden op de weg :9 . Gelukkig ben ik tenminste rijk })

Vind dan wel dat als ik betaal voor die weg, ook mag bepalen hoe hard ik er mag rijden, dus alle snelheidscontroles moeten dan worden opgeheven, dan heb ik het geld er wel voor over.

(Overigens zal GL wel weer allerlei subsidieregelingen voor de minder bedeelden verzinnen (kunnen die ook rijden), die de rest dan ook nog mag gaan betalen :j )
 
he! Leefbaar nederland GEEN km-heffing en ze eisen het kwartje van kok terug van dik 10 jaar terug..... hopelijk met terugwerkende kracht? Daar kan ik vast wel een leuke cent voor terugkrijgen voor een ander motorfietsje te kopen.

Het wordt wel tijd dat er 's ff uitbetaald wordt dacht ik :P
 
Christen Unie is trouwens slim.
Hoe willen ze de files aanpakken :

"-Files bestrijden door versmalling banen tijdens spits"

Nou sorry hoor, maar daar CREEER je files mee ! |(
Niemand kan om de kmheffing draaien :( Dat worden dus geen plezierritjes meer op de motor :j (dus wel! :] Dan maar een keer minder uit om lekker te kunnen blijven gassen)
 
Christen Unie is trouwens slim.
Hoe willen ze de files aanpakken :

"-Files bestrijden door versmalling banen tijdens spits"

Nou sorry hoor, maar daar CREEER je files mee ! |(


Dan maken ze van een tweebaans-weg een drie-baans zeker. En dan kunnen wij er met de motor niet meer tussendoor :(
 
Op maandag 04 maart 2002 13:46 schreef The Saint het volgende:CDA - snelle aanleg verbinding Randstad-Groningen - snelle bouw lightrail - aanleg dubbeldekswegen - geen kilometerheffing zolang er geen alternatief is voor auto - meer greep overheid en reizigers op NS - bestuursbevoegheid Schiphol niet in buitenlandse handen

Tsja, hier kan ik me aardig in vinden, daarom ben ik dus ook lid van het CDA (hoewel een hoop punten van het CDA ook minder briljant zijn natuurlijk) Dat het openbaar vervoer geen alternatief is, blijkt uit het jaarverslag van de NS, want de MINIMALE eis van 80% is dus niet gehaald. Trouwens, ik moet geregeld voor mijn werk om 6.00 uur beginnen en als ik dan op tijd wil zijn met het openbaar vervoer moet ik dus de avond van tevoren al gaan en dan overnachten op het werk, terwijl ik 65 km er vandaan woon. DACHT HET NIET DUS!!! En voor al die zaadstengels daar in politiek Den Haag, ik zou ook voor kilometerheffing zijn als ik een wagen van de staat met chauffeur zou krijgen. (grote bek en zelf niets betalen :+ .)
 
Laatst bewerkt:
Saint: dat snap ik allemaal wel, maar om dan die mensen gelijk gigantische klootzakken te noemen, ik zit niet op weer een flame-war te wachten. En misschien valt dat wel mee, omdat er niet zoveel GL-ers zitten, hier, maar ik word ook errug moe van al die :j vingertjes.

Probleem is natuurlijk gewoon dat er geen echte oplossing bestaat. Maar voor de verkiezingen kun je dat natuurlijk niet zeggen. Wat dat betreft heb je wel gelijk over GL, alsof half Nederland graag betaalt om lekker in de file te staan. Errug blij dat ik daar geen last van heb.

Ik heb trouwens nog wat aanvullende punten voor GL, naast het naar beneden brengen van de max. snelheid:
- Vliegtuigen max. 200 km/h
- Schepen max. 5 knopen
- Voetgangers max. 1 km/h

[edit]die light-rail richting het noorden snap ik niet zo. Prachtig mooi dat het zo bereikbaarder wordt, maar volgens mij staan er weinig files tussen Groningen en Amsterdam...[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan