Nieuw in deze catagorie motoren, advies nodig

SGTI16V

Die hard MF'er
13 jun 2015
342
1
Haarlem
Heren van het goede leven!

Inmiddels rijd ik alweer bijna 10 jaar motor, voornamelijk supersports en supermoto's. Nu wil ik graag een motor erbij waar ik een beetje relax kilometers mee kan maken :)

Zelf zat ik te kijken naar de volgende modellen:
Honda VT500 - 54pk 183kg
Honda VT600 - 41pk 207kg. --> is een 4-bak
Honda VT750 - 68pk 220kg
Honda Rebel 450 - 38pk - 174kg
Kawasaki LTD 454 - 50pk 190kg --> nog niet in het echt gezien, maar hij lijkt behoorlijk klein op foto's.
Kawasaki Vulcan 700 - 63pk 230kg
Kawasaki Vulcan 750 - 66pk 220kg
Suzuki Intruder 700 - 55pk 206kg

De specs zijn van internet, geen idee hoe accuraat deze zijn.
Het zijn motoren van +/- 1000 euro 2ehands, dat is ook een beetje waar ik het in zoek.

Niet geheel onbelangrijk, ik zou er op z'n tijd ook mee willen touren met passagier! Een gangetje van 90 a 100km/u vind ik prima, ik hoef geen 130km/u met z'n tweeën te rijden.

Proefgereden op de Rebel450 en VT750. Niet te vergelijken met elkaar, maar reden allebei heerlijk op hun eigen manier. Al vond ik de VT750 aan de zware/logge kant. Maarja,, ik ben dan ook lichtgewicht motoren gewend.


Zijn er modellen waar ik beter van kan wegblijven? Bepaalde kwaaltjes of problemen? Welke kilometerstanden zijn acceptabel bij deze motoren?
Wellicht wil ik in de toekomst een van deze motoren ombouwen naar bobber, is dan cardan-aandrijving een probleem ivm verlagen? (de hoek van de cardan as)


Alvast bedankt voor jullie input :)
 
Laatst bewerkt:
Let wel op de zadels, vooral het passagierszadel. Die wil nogal eens zere kont probleempjes geven.
En dan is de gein gauw over met ze'n tweeen.
Cardan lijkt mij geen probleem. Met verlagen veranderd de hoek wel iets. Maar dat moet het kruis normaal gesproken wel op kunnen vangen.
Er zijn trouwens ook standaard waardes voor kruiskoppelingen. Ik meen iets van max 5 graden. Maar daar zit nog wel iets speling in.
 
Zadels zal ik op letten. Al ben ik ervan overtuigd dat vergeleken met een supersport of supermoto ALLE zadels een vooruitgang zijn :P
 
Laatst bewerkt:
Zadel :? ......

Zetel :9 zul je bedoelen :]
full
 
Wilde je boven op die kat gaan zitten? :?

of staat het symbool voor een poes tussen je benen? })

Nou,nou,nou niet zo he :')

Da's nergens voor nodig. :+

ik wou TS er alleen op attenderen dat ie ook een zwaardere motorscooter kan overwegen..
Die kater zetelt trouwens op alle motoren die zich aandienen van ss tot deze :)
 
Laatst bewerkt:
Heren van het goede leven!

Inmiddels rijd ik alweer bijna 10 jaar motor, voornamelijk supersports en supermoto's. Nu wil ik graag een motor erbij waar ik een beetje relax kilometers mee kan maken :)

Zelf zat ik te kijken naar de volgende modellen:
Honda VT500 - 54pk 183kg
Honda VT600 - 41pk 207kg. --> is een 4-bak
Honda VT750 - 68pk 220kg
Honda Rebel 450 - 38pk - 174kg
Kawasaki LTD 454 - 50pk 190kg --> nog niet in het echt gezien, maar hij lijkt behoorlijk klein op foto's.
Kawasaki Vulcan 700 - 63pk 230kg
Kawasaki Vulcan 750 - 66pk 220kg
Suzuki Intruder 700 - 55pk 206kg

De specs zijn van internet, geen idee hoe accuraat deze zijn.
Het zijn motoren van +/- 1000 euro 2ehands, dat is ook een beetje waar ik het in zoek.

Niet geheel onbelangrijk, ik zou er op z'n tijd ook mee willen touren met passagier! Een gangetje van 90 a 100km/u vind ik prima, ik hoef geen 130km/u met z'n tweeën te rijden.

Proefgereden op de Rebel450 en VT750. Niet te vergelijken met elkaar, maar reden allebei heerlijk op hun eigen manier. Al vond ik de VT750 aan de zware/logge kant. Maarja,, ik ben dan ook lichtgewicht motoren gewend.


Zijn er modellen waar ik beter van kan wegblijven? Bepaalde kwaaltjes of problemen? Welke kilometerstanden zijn acceptabel bij deze motoren?
Wellicht wil ik in de toekomst een van deze motoren ombouwen naar bobber, is dan cardan-aandrijving een probleem ivm verlagen? (de hoek van de cardan as)


Alvast bedankt voor jullie input :)
Verlagen, bobber, toeren met passagier, max 1000.

Lastig.
 
Die +/- 1000 euro is enkel voor de aanschaf (dus niet eventueel opknappen/ombouwen etc.) Alle bovengenoemde motoren zitten in die prijsklasse.

Dit wordt dus niet m'n enige motor, er staan hier al meerdere motoren in de schuur. Ik zoek gewoon een leuk dingetje voor erbij om wat woon/werk te kunnen rijden en af toe met passagier wat tourritjes te maken.
 
Die +/- 1000 euro is enkel voor de aanschaf (dus niet eventueel opknappen/ombouwen etc.) Alle bovengenoemde motoren zitten in die prijsklasse.

Dit wordt dus niet m'n enige motor, er staan hier al meerdere motoren in de schuur. Ik zoek gewoon een leuk dingetje voor erbij om wat woon/werk te kunnen rijden en af toe met passagier wat tourritjes te maken.
Ik zou die tm 500cc laten staan.
Zijn klein en heeft niks over met passagier.

De andere naar smaak/technische staat.
 
Dan zou ik eerder richting de volgende gaan:
Yamaha Virago XV750
Kawasaki Vulcan 700
Kawasaki Vulcan 750
Honda VT750

Ik vind die VT1100 of Dragstar's ook mooi, alleen ga je dan al snel naar minimaal 2500 euro.


Ik ben ook erg nieuwsgierig of bepaalde motoren/blokken noemenswaardige kwaaltjes hebben.
Via een Amerikaans Vulcan forum zie ik er genoeg met meer dan 80.000 mijl op de teller! Neem aan dat dat een goed teken is :P
 
Dan zou ik eerder richting de volgende gaan:
Yamaha Virago XV750
Kawasaki Vulcan 700
Kawasaki Vulcan 750
Honda VT750

Ik vind die VT1100 of Dragstar's ook mooi, alleen ga je dan al snel naar minimaal 2500 euro.


Ik ben ook erg nieuwsgierig of bepaalde motoren/blokken noemenswaardige kwaaltjes hebben.
Via een Amerikaans Vulcan forum zie ik er genoeg met meer dan 80.000 mijl op de teller! Neem aan dat dat een goed teken is :P
Ze hebben allemaal kleine aandachtspunten, geen grote problemen.
 
Mmmm bij nader onderzoek blijken die Vulcans toch aardige probleemblokken te hebben.

De balansasrubbers, krukaslagers, distributieketting + geleiders schijnen niet lang mee te gaan. Ik lees hier op het forum genoeg verhalen over de revisie van deze blokken..
 
Mmmm bij nader onderzoek blijken die Vulcans toch aardige probleemblokken te hebben.

De balansasrubbers, krukaslagers, distributieketting + geleiders schijnen niet lang mee te gaan. Ik lees hier op het forum genoeg verhalen over de revisie van deze blokken..


Dan moet je ook eens op een gezondheid site` gaan Googlen . |(
Moet je eens zien wat je zelf allemaal kunt krijgen voor een kwalen . _O-
 
Laatst bewerkt:
Mmmm bij nader onderzoek blijken die Vulcans toch aardige probleemblokken te hebben.

De balansasrubbers, krukaslagers, distributieketting + geleiders schijnen niet lang mee te gaan. Ik lees hier op het forum genoeg verhalen over de revisie van deze blokken..
En die andere modellen uit de jaren tachtig? :/
 
Het gewicht van de fietsen die jij noemt is in dit segment niet zo heel belangrijk m.i.
 
Dacht voor de vermogen/gewicht verhouding.

Ben ondertussen bij een aantal fietsen gaan kijken. Ik merk wel dat zo'n v-twin gewoon mooier is en klinkt (in mijn ogen/oren).

Vermogen vind ik bij alle motoren op zich wel prima. Als ik hard wil rijden pak ik wel een van de andere motoren uit de schuur.
Gewoon om lekker op het gemakje rond te kunnen kachels volstaan ze allemaal wel.

De virago's bevallen ook wel, rijdt net even iets anders dan al die andere motoren. Moet ik me bij zo'n motor niet meer zorgen maken om de luchtkoeling ipv vloeistofkoeling bij de rest? (uitzondering Rebel)
 
Dacht voor de vermogen/gewicht verhouding.

[/knip]
Als ik hard wil rijden pak ik wel een van de andere motoren uit de schuur.
Gewoon om lekker op het gemakje rond te kunnen kachels volstaan ze allemaal wel.
[/knip]

je zegt het zelf al...
 
~[/quote]

~
Dacht voor de vermogen/gewicht verhouding.

Ben ondertussen bij een aantal fietsen gaan kijken. Ik merk wel dat zo'n v-twin gewoon mooier is en klinkt (in mijn ogen/oren).

Vermogen vind ik bij alle motoren op zich wel prima. Als ik hard wil rijden pak ik wel een van de andere motoren uit de schuur.
Gewoon om lekker op het gemakje rond te kunnen kachels volstaan ze allemaal wel.

De virago's bevallen ook wel, rijdt net even iets anders dan al die andere motoren. Moet ik me bij zo'n motor niet meer zorgen maken om de luchtkoeling ipv vloeistofkoeling bij de rest? (uitzondering Rebel)
Luchtkoeling is geen probleem
Wat er niet op zit, kan ook niet stuk.
 
Ok, ik heb op (bijna) alle bovenstaande motoren testeerden. De Suzuki Intruder beviel mij veruit het meest. Dus je raad het al, deze jongen heeft sinds vandaag een Intruder erbij ;)


Bedankt voor jullie input!


(binnenkort misschien maar eens een projectpagina ervan aanmaken)
 
700 :)

Meer dan genoeg voor mij (en m'n vriendin achterop) :)

M'n eerste ritje van 300km zit er al op. Het enige 'probleem' is het originele stuur. Ik heb vrij lange armen wat gewoon niet handig is met dit stuur, maar dat is zo opgelost door een ander stuurtje te monteren :)
 
Heb ik ook gehad, een 700.
Had er een breed stuur en fwc's op.

Zaten volledig open uitlaten onder, wat een herrie gaf dat mensen....
 
Hey allemaal, ik neem even de vrijheid om hier mijn soortgelijke vraag neer te leggen.

Ik ben ook nieuw in deze categorie, ik rij nu een Yamaha r6 (2002) maar heb na een ritje assen vanaf zuid Limburg er toch echt genoeg van om langere stukken te rijden zonder elk kwartier te moeten stoppen om te rekken en strekken (overdreven, in werkelijkheid alleen gestopt om te tanken). Enfin, de houding doet me te veel pijn.

Nu heb ik besloten om toch voor comfort te gaan, zonder over te stappen op een adventure of dual sport (plus ik vind choppers gewoon retegaaf).
Het enige waar ik moeite mee heb is de hoeveelheid chroom op lagere budget choppers/cruisers (mijn budget reikt ongeveer tot €4000/4500). Modernere cruisers zijn vrijwel volledig zwart, inclusief motorblok en uitlaat en dat bevalt me veel beter.

Nu moet ik ook zeggen dat ik inspiratieloos ben met de verschillende modellen en weet ook niet precies waar ik op moet zoeken. Kan iemand me hierbij helpen?

TL;DR: nieuwe cruiser/chopper enthousiast zoekt motor met zo min mogelijk chroom,met het liefst wat vermogen (hoeft geen v-max te zijn) rond het budget van €4000/4500.

¡Muchas gracias!

Edit:
P.S. Denk bij modernere cruisers aan bijv. de vulcan s / opkomende Honda rebel 500 (qua uiterlijk)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan