Nieuw kenteken?

Aardappel

MF veteraan
20 aug 2006
12.889
1
Zwarte grond
Heb zojuist mijn kentekenpapieren terug gekregen van de RDW. (Om laten bouwen naar 25 kW)

Daarbij zat een kaartje:

"Vervangend kentekenbewijs?
Dan ook vervangende kentekenplaten!

Hebt u een vervangend kentekenbewijs onvangen, omdat een kentenplaat of (een deel van) het kentekenbewijs is vermist? Sinds 1 februari 2003 is het verplicht om uw oude kentekenplaten te vervangen door platen waarop een juiste diplicaatcode zichtbaar is ingeslagen.

De duplicaatcode staat vermeld op het kentekenvewijs en geeft aan hoeveel eerdere kentekendocumenten zijn afgegeven op het kenteken. Deze regelgeving moet fraude met kentekenplaten en anderevormen van voertuigcriminaliteit voorkomen.
P[ historische- en Amerikaanse kentekenplaten wordt feen duplicaatcode ingeslagen.

Kentekenplaten zijn verkrijgaar op vertoon van een geldig legitimatiebewijs en een origineel kentekenbewijs deel IA en IB bij ruim 350 erkende kentekenplaatfabrikanten. U herkent deze gabrikanten aan het wit/lichtbruine RDW- erkenningsschildje met de tekst 'erkend bedrijg voor afgifte kentekenplaten'. Kijk op de website van de RDW (www.rdw.nl) voor het dichtsbijzinde adres."


Hebben ze het verkeerde opstuurd (ze hebben het de hele tijd over kentekenplaten) of moet ik nieuwe laten maken (of is dat niet zo hard nodig }) )

Alvast bedankt!
 
Kijk even of er op je kentekenbewijs een duplicaat code staat. Als dat zo is moet je een nieuwe kentekenplaat aanvragen.
 
dan krijg je toch zo'n kentekenplaat met een 1 of 2 (ligt eraan hoevaak je plaat gejat is e.d.) boven het 1e streepje?
 
ik heb ze dagen staan maken :z maareh, kijk in principe zou het wel moeten, want er staat namelijk geen stempel op je papieren. Die stempel geeft namelijk aan dat er een plaat in combinatie staat met je papieren. Nou ik heb hetzelfde verhaal, ik rij ook gewoon lekker rond zonder die stempel. En er gebeurt verder niks hor. Gewoon lekker rijden

:W
 
ik heb ze dagen staan maken :z maareh, kijk in principe zou het wel moeten, want er staat namelijk geen stempel op je papieren. Die stempel geeft namelijk aan dat er een plaat in combinatie staat met je papieren. Nou ik heb hetzelfde verhaal, ik rij ook gewoon lekker rond zonder die stempel. En er gebeurt verder niks hor. Gewoon lekker rijden

:W

Dacht ik al, geen agent die het controleerd natuurlijk.
Maar verzekering...?
Kosten...?
 
Een half jaar geleden heb ik hetzelfde gedaan.
Ook een cbr naar 25kw maar over vervangen van kentekenplaten heb ik niets gehoord.
Misschien heb ik niet zo goed gelezen O-) maar als ik jouw was zou ik dat dan ook maar niet doen en lekker zo gaan rijden :X
 
jaah mensen geloof mij, ik heb dagen kentekenplaten staan maken, en mensen af staan handelen. Kijk wat het RDW doet, is dus de oude papieren innemen (waar al wel een stempel van uitgave opzat) en deze vervangen door papieren waar de weiziging (25Kw) op staat. Er is geen sprake van diefstal of verlies.

Kijk onderaan je kentekenpapieren van je auto/motor/bromfiets staat een "braille-stempel" Dat is dus een stempel die je papieren met je kentekenplaat combineert.

Jij hebt nu een nieuw setje papieren gekregen waar dus niet die stempel op staat. Dat houd in in theorie dat dus die papieren niet met je kentekenplaat zit gekoppeld. Maar niemand kijkt er naar (alleen bij APK keuring, maar die hebben wij niet) Oom agent zal er ook niet naar kijken. En de verzekering ook niet.

Maar als jij denkt "ik wil een nieuwe plaat + die stempel op me papieren, dan mag je dat doen. Bij mijn werk kosten ze 15 euro en heb je een nieuwe plaat.

Ik zou het niet doen, want ik heb het ook nie gedaan. Niemand die ik erover gehoord heb voorlopig.

Succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan