nieuw lederen pak gekocht: happy, maar toch ..

CPU

MF veteraan
18 apr 2002
1.561
0
ekeren (belgie)
Heb eergisteren m'n eerste lederen pakkie aangeschaft.. Richa Osaka:
Deze, maar in grijs-wit-zwart (wijzig piccie vanavond wel in een eigen foto)
osaka_fullscreen.jpg


Voordien een stoffen Richa pak gereden. In de winkel, rechtstaand zat het zowat perfect, neergehurkt trok het een beetje tegen, maar dat hoorde zo naar het schijnt.
Nu heb ik gisteren een eerste ritje gemaakt en na 30 km's ben ik uit pure miserie teruggedraaid ;(

Enerzijds voelt wel goed aan (geen last meer van wind die in de kledij speelt... voelt lekker stevig aan), maar het trekt aan m'n rug alsof het te kort is, nijpt wat aan m'n schouders, trekt tegen aan m'n benen, ik heb moeite om aan het licht m'n voeten op m'n stepjes te trekken ...

Na een half uur heb'k het voor bekeken gehouden. De verkoper had me gezegd dat het wat onconfortabel moest zijn, zodat het pak zich kon zetten, maar is het de bedoeling dat het echt lastig is de eerste keren, of heb ik toch een maatje te klein gekocht :?
 
Ik denk dat je wat meer geduld moet hebben voordat het comfortabeler wordt. Een half uur is niet echt veel. Je moet eerder in termen van meerdere uren denken vlgs. mij.
 
een pak moet zich idd. iets zetten, maar dat is vooral bij je benen en armen. Als je last van je rug hebt dan zou het wel zeker kunnen zijn dat de pasvorm niet je van het was. Het is daarom ook altijd verstandig dat, wanneer je een pak wilt kopen, je met het pak op je motor gaat zitten. Alleen dan voel je hoe het pak zit als je gaat rijden.

Tip. Wacht tot het gaat regenen en ga dan met je pak aan rijden. Dan gaat ie zich sneller vormen naar je lichaam.
 
Heb je niet met je pak op je motor gezeten om hem zo te 'passen'?
Het rekt nog uit, dat kan ik je iig wel zeggen.
 
Een leren pak past zich enigzins aan je lichaam. Het kan nog wat rekken en uitzetten. Toch even doorbijten en waarschijnlijk gaat het wel beter zitten.

Maar je hebt in ieder geval de grootste fout gemaakt die een hoop mensen maken bij aanschaf van een nieuw pak :

Ga ook even op een motor zitten en bij voorkeur op je eigen motor.
 
bij mij duurde het zeker 1000~1500 km voordat hij een beetje lekker zat. Vooral last gehad van m'n knieholten & lamme armen van het tegen druk geven...
maar goed nou zittie dan ook al gegoten :}
 
ben er inderdaad niet mee op de motor gaan zitten. stom natuurlijk, maar met 2 op de motor een pak gaan kopen, en het in een rugzak of iets dergelijks meesleuren naar huis zagen we neit echt zitten, so...
 
Had ik ook met mijn Richa. Ik deed mijn pak aan in de winkel om te vertrekken (textiel outfit in de koffer voor de muggezifters) en kreeg bij het wegrijden amper mijn voeten op de steuntjes.
Na een halfuur moest ik stoppen met rijden aangezien mijn hele linkerarm geen bloed meer kreeg.

Ondertussen zit het pak als gegoten. Dus het betert wel.
 
als ge da nu insmeert met ledervet
zet dan dat pak zen eigen dan nie wa rapper :?
want dan word uw pak toch soepeler als ik me nie vergis

ik deed da vroeger met met combats ook en die paste zich perfect aan, aan mijne voet en waren zo soepel als loopsloefkes :)
 
Ik had eerst ook ontzettend veel last van mijn lederen motorbroek. Had hem zelfs al tot kutding verklaard, totdat... ik er veel kilometertjes mee gemaakt had. Zit nu als gegoten. Zat eerst ook wel strak, het is ook allemaal onwennig. Rij anders met dat pak aan op je motor terug naar die dealer, kan hij toch beoordelen of het inderdaad mis is?
 
Ik heb een keer een Dainese pak gekocht bij Safe in a`dam. Verkoopster zei dat het prima paste...wist ik veel :? Ik rijden --> klote!! Ben terug gegaan en heb m`n geld terug gevraagd (en gekregen). Vervolgens een pak laten aanmeten bij MJK. Wel wat duurder, maar dan heb je ook wat!!
www.mjk.nl
 
ben er inderdaad niet mee op de motor gaan zitten. stom natuurlijk, maar met 2 op de motor een pak gaan kopen, en het in een rugzak of iets dergelijks meesleuren naar huis zagen we neit echt zitten, so...

Er stond geen test motor? Wat je ook kan doen is af en toe ff dat pak aantrekken en er mee achter de computer gaan zitten ofzo. Dan rekt het ook mee allemaal en hoef je minder pijn te lijden op de motor.
 
Er stond geen test motor? Wat je ook kan doen is af en toe ff dat pak aantrekken en er mee achter de computer gaan zitten ofzo. Dan rekt het ook mee allemaal en hoef je minder pijn te lijden op de motor.

Zet ook je helm op voor het geval je van je bureaustoel valt.... ;)
 
Zet ook je helm op voor het geval je van je bureaustoel valt.... ;)

Dat was ik er vergeten bij te zetten inderdaad.

Maar je kan lachen wat je wilt, op deze manier heb ik ook mijn helm ingedragen. Ik ga niet gevaarlijk doen op de motor als het ook thuis kan tijdens het doen van andere nuttige dingen :P
 
Inruilen die hap. Als het pak zo strak zit dat je na 30km omdraait zit ie gewoon te strak. Ik zou voor een maatje groter of een ander pak gaan kijken.

Ik heb ooit ook zo'n pak gehad, de verkoper zei nog "pak moet strak zitten, gaat nog oprekken". Na 2 jaar zat het pak nog steeds K*T.
Beetje oprekken zal het pak idd doen, maar als het nu pijn doet (knelt) zal het pak nooit lekker gaan zitten hoor.
 
het gaat om dit pak zeker :P

combi2.jpg


ja bij mij zit het ook strak (behalve de heupen... maar dat wordt versteld nog) maar als het goed is rekt de boel zeker nog wel
 
Na 30 km opgeven lijkt me inderdaad niet gezond, of je pijn grens ligt laag :) .

Heb dinsdag kleine 250 km gereden met nieuw pak, dit pak zit ook strak maar heb niet echt pijn geleden ofzo.
 
Op donderdag 20 maart 2003 16:10 schreef NewbieR6 het volgende:
...Na 30 km opgeven lijkt me inderdaad niet gezond, of je pijn grens ligt laag :) .
...
moet j'es aan m'n karatevriendjes vragen :P

ga er vanavond toch nog maar es een toertje mee doen... douche mee pakken of in de regen rijden lijkt me in eerste instantie niet zo'n goed idee, kan m.i. lastiger worden om terug in te ruilen als het nieuwe er wat af is
 
Heb ook de osaka (rood/wit/zwart), zat in begin ook wel wat krapjes, maar dat is idd na 3 a 4 uurtjes rijden wel weg.
Inmiddels alleen nog een klein beetje last van de schouder-partij, maar goed ben dan ook wel erg breed :P .
Wat heb je ervoor betaalt als ik vragen mag :? :? , heb 'm op de beurs gekocht voor 450 euro's.
Dus reken maar uit hoe lang 't ongeveer duurt voordat ie helemaal ingedragen is.( rij bijna dagelijks met dit weer).
 
ouch :( heb er 625 voor betaald |(

.. geluk dat'k hem kan inbrengen als onkosten vr m'n bijberoep.. moet toch bij de klanten raken op een veilige manier, niet? O-)
 
Let trouwens ook op met in de regen rijden he, ff truitje eronder

Hij is niet helemaal waterdicht :(

Kwam ik ook achter na / tijdens de flevoland meeting, 40km door de regen gereden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan