nieuw leren motorpak passen

FragDaddy

MF veteraan
8 sep 2002
2.478
0
Ik ben aan het kijken voor een nieuw motorpak (leren combo of losse broek / jasje)

zit alleen even met de maten. ik pas in principe in een maat 50 pak. zit alles lekker strak om me heen, alleen bij mijn borst trekt het wat als ik rechtop sta en wat erger is: als ik op de motor zit trekt de knieprotector tegen mijn knieen, wat dus een beetje schuurt. de verkoper in de motorzaak zegt dat dat zo hoort en dat ik er vanzelf 'ingroei'

nu heb ik natuurlijk ook een maat 52 pak gepast, en daar voel ik dus helemaal niets trekken en het schuren bij mijn knieen is ook bijna weg. dit pak zit iets 'rimpeliger' dus niet helemaal strak om mee heen.

ik weet het niet..


ik kan natuurlijk ook voor een los jasje/broek kiezen => jasje 50, broek 52. maar dan zit ik weer met het probleem dat alles niet zo netjes bij elkaar past en ik heb het idee dat een losse broek 'strakker' zit om mijn middel dan de broek van een combo.

lastig dit. ik geef toch flink veel geld uit en wil zeker geen verkeerde keuze maken.

advies graag. morgen ga ik weer terug.
 
ik zou persoonlijk voor het strakke pak gaan. Ik heb zelf ook aan het begin van dit seizoen een nieuw pak gekocht, en die zat echt super strak!Zo strak zelfs, dat ik m eerst in huis in moest lopen(rekken,strekken dat soort dingen)...met als gevolg dat ik nu een pak heb wat gewoon hartstikke mooi zit, sluit overal netjes aan en slobbert niet. Als ik een maatje groter had gekozen, de maat die ik makkelijker aan kreeg en ook wat rimpelde, weet ik zeker dat ik nu een pamper kont in die broek had gehad, en dat het pak niet mooi had gezeten!

Dus luister naar die verkoper, en koop het strakste pak!!succes.....
 
ik zou persoonlijk voor het strakke pak gaan. Ik heb zelf ook aan het begin van dit seizoen een nieuw pak gekocht, en die zat echt super strak!Zo strak zelfs, dat ik m eerst in huis in moest lopen(rekken,strekken dat soort dingen)...met als gevolg dat ik nu een pak heb wat gewoon hartstikke mooi zit, sluit overal netjes aan en slobbert niet. Als ik een maatje groter had gekozen, de maat die ik makkelijker aan kreeg en ook wat rimpelde, weet ik zeker dat ik nu een pamper kont in die broek had gehad, en dat het pak niet mooi had gezeten!

Dus luister naar die verkoper, en koop het strakste pak!!succes.....

ok. en die schavende knieen dan? had je daar ook last van? gaat dat vanzelf weg? want als mijn knieen na een paar bochten geirriteerd zijn wordt ik ook zwaar geirriteerd.

in iedergeval bedankt voor de tip. iemand anders nog nuttige tips? ben erg bang dat ik voor vele honderden euros iets koop wat toch niet lekker zit. ik had zelf het idee om een pak te kopen dat meteen al lekker zit als ik de winkel uit loop. maar dat hoeft dus niet? pak mag best een beetje strak zitten? vooral bij de knieen in mijn geval.
 
Laatst bewerkt:
ik had zelf het idee om een pak te kopen dat meteen al lekker zit als ik de winkel uit loop. maar dat hoeft dus niet? pak mag best een beetje strak zitten? vooral bij de knieen in mijn geval.

Dat is meestal niet de bedoeling. Toen ik mijn lerenpak had gekocht kwam ik er al haast niet in, maar vrij normaal volgens de verkoper. Ik persoonlijk verklaarde hem voor gek maar zoiets had ik wel vaker gehoord. Toch maar dat pak gekocht en als ik er wat vaker mee gereden zou hebben moet alles lekker zitten volgens de verkoper. Inderdaad, na een paar keer rijden voel je het pak al soepeler worden en alles begint een beetje te vormen naar jouw lichaam. Die keren daarna wordt het alleen maar fijner.

(Hij was trouwens verkoper bij Termaat, super spul daaro!)
 
Ik heb net een combie van het merk revit gekocht. Bij dit merk passen de jassen en broeken allemaal op elkaar, (heb jas 52 en broek 50) en zit zo dus priema.

En qua prijs is het ff wat goedkoper dan bijvoorbeeld alpinestars...
 
toen ik mijn broek kocht zat ie ook superstrak maar na een paar keer rijden zat ie als gegoten en hij gaat steeds lekkerder zitten en ja ik had in het begin ook last van schurende knieen.
 
Ik heb net een combie van het merk revit gekocht. Bij dit merk passen de jassen en broeken allemaal op elkaar, (heb jas 52 en broek 50) en zit zo dus priema.

En qua prijs is het ff wat goedkoper dan bijvoorbeeld alpinestars...

ik heb dus een alpinestar combi zien hangen voor 650 euro :) . is dan natuurlijk wel de goedkoopste alpinestar :P . zat erg lekker, alleen schurende knieen in maatje 50. daarom heb ik hem nog niet gekocht |(

blijft toch eng he.

de Alpinestar GPU
gpu-2pcs-black-fr%2Bbk.jpg

(ja hij is misschien een beetje saai zwart. maar ik heb ook een zilver-zwarte motor)
 
Laatst bewerkt:
Dat van die schurende knieen heb ik ook gehad, met name omdat ik verhoudingsgewijs lange benen heb. Maar het is vanzelf overgegaan en het zit nu perfect. In het begin deed het gewoon pijn B|
 
Kleine maat kopen en na aanschaf een stukje :] door de regen, mist of anderszins vochtige omstandigheden :] rijden :? :? :? :? : ----> zit als gegoten.

Soort 'shrink to fit' maar dan nog beter.
 
gewoon iets straks kopen.

zit eerst verrot, maar na 200 km en 2 regenbuien zit het echt als gegoten.
 
Zou idd voor het strakke pak gaan. Heb 2 weken terug ook nieuwe pak gekocht en zat ook te twijfelen tussen een, naar mijn gevoel, te strakke pak en een maatje groter. Kon nauwelijks ademhalen!!! ( buikje :o ) De 2 verkopers adviseerden mij allebei het strakke pak te nemen en deze met een planten spuit vochtig te maken en dan te gaan rijden.....

Ik ben ze geweldig dankbaar, want het pak zit nu als gegoten :} . Ik ben ze trouwens voor nog iets dankbaar, n.l. de prijs van het pak. Onderstaand pakkie voor nog geen € 400,-. Waarom duur doen als het ook goedkoper kan? Merk MQP, dus geen rommel!

full
 
Strakke pak nemen als het goed strak zit. Mij is verteld dat het nog wel tot 2 maten ruimer wordt. Dat het ruimer wordt heb ik ondervonden, hoeveel maten....geen idee.....
 
Pas anders ook nog eens een zelfde pak met de zelfde maat. Want niet ieder pak is gelijk ene is wat ruimer ander is wat langer al naar wat Conchita de nacht er voor gedaan heeft. Tis immer toch hand werk. Met bijv handschoenen kom ik van de vijf paren large maar in een paar terwijl XL dan te groot is.
 
net als wat iedereen hier voor ook al heeft gezegd, echt voor het strakke pak gaan! Een kennis van mij kocht laatst een pak wat gelijk "goed" zat, en die is nu alweer te ruim!!
 
Nou. bedankt voor het advies allemaal. ik heb natuurlijk naar jullie geluisterd en de kleine maat (maat 50) gekocht. het jasje zit als gegoten, overal lekker strak om heen, maar nergens trekt het (lijkt wel maatwerk), de broek zit ook overal lekker strak, maar trekt zoals gezegd in de knieen een beetje.

ik heb er al even een stuk mee gereden en meteen een foto'tje geschoten. let niet op de kwaliteit. even snel, dus vieze motor en tegen de zon in :X . Merk al dat de broek al wat losser wordt en ik heb met rijden geen last van mijn knieen, kennelijk alleen als ik stil sta (broeierig).

goed advies dus! bedankt daarvoor :}

full


paar SIDI Vertebra 2 waterdichte laarzen erbij gekocht. zitten ook als gegoten. de normale zaten niet geweldig, maar de waterdichte zijn net iets breder en zitten lekkerder dan mijn normale schoenen *D zouden ze raar opkijken als ik maandag met mijn laarzen aan op mijn werk verschijn :? (gewoon met de auto, zonder de rest van het pak)

de SIDI's pasten mij beter dan de Alpinestar laarzen. vandaar dus SIDI en geen Alpinestar. qua prijs maakt het niet zo heel veel uit.

mvvertebra2-nene.jpg


ik ben weer blij. ook maar meteen even een originele yamaha paddock stand gekocht. werkt met van die asjes die je permanent aan je achtervork schroeft en waar de paddockstand dan in vast grijpt.


p.s. ben wel erg lang aan het passen geweest. had die alpinestar al aangehad, maar heb ook verschillende pakken, jasjes en broeken van MQP, SPIDI, Rev-it en IXS aangehad. alles bij elkaar twee zaterdagen bezig geweest met passen. maargoed. dan heb je ook wat.
 
Laatst bewerkt:
hartstikke goed zeg! En absoluut niet saai, vind het erg mooi die kleuren. Heb zelf ook zo'n Alpinestars pak gepast, maar zat mij niet mooi. Is uiteindelijk een zwart/grijs Spidi pak geworden. Veel plezier er mee......
 
hartstikke goed zeg! En absoluut niet saai, vind het erg mooi die kleuren. Heb zelf ook zo'n Alpinestars pak gepast, maar zat mij niet mooi. Is uiteindelijk een zwart/grijs Spidi pak geworden. Veel plezier er mee......

dan heb ik 'jou' Spidi pak nog aangehad waarschijnlijk. was een damespak :P . wist ik veel. zat wel lekker totdat de verkoopster kwam kijken en in 1 oogopslag zag dat het een damespak was. die hebben op bepaalde plekken meer en op andere plekken minder ruimte nodig :}

net weer een uurtje gereden (tja, het is eindelijk droog he.) lekker hoor zo'n nieuw pak. ik ruik helemaal naar leer.
 
Laatst bewerkt:
ik heb dus een alpinestar combi zien hangen voor 650 euro :) . is dan natuurlijk wel de goedkoopste alpinestar :P . zat erg lekker, alleen schurende knieen in maatje 50. daarom heb ik hem nog niet gekocht |(

blijft toch eng he.

de Alpinestar GPU
(Afbeelding)
(ja hij is misschien een beetje saai zwart. maar ik heb ook een zilver-zwarte motor)

Precies datzelfe pak heb ik ook, en zwart is niet saai.

Zwart is voor stoere mannen!! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan