nieuw leren pak

Flame

MF veteraan
17 feb 2002
2.193
0
Schagen
Hoi,

Ik wil volgende maand een nieuw leren pak gaan aanschaffen.
Mijn oude ixs ,staat overgens te koop past niet meer.

Nu wil ik en Dainese :) gaan kopen hier een piccie van de jas
en hier een piccie van de broek

Is Dainese een goede keuze of zijn er betere en veiligere pakken.
 
Niks mis mee toch. Als het k*t was, dan zou Rossi misschien ook wel wat anders aantrekken als ie aan het werk ging.
 
Ik heb een Dainaise (K lijn) en ik heb er zeker geen spijt van.
Veiligheid is goed en de pasvorm ook. Ik had trouwens weinig keus omdat andere merken niet goed zaten.

Suc6 ermee
 
ik hoorde dat de ritsen van Dainese nog wel eens problemen geven "is volgens mij hier ook ooit ergens een topic over geweest".

Maar weet niet of dit nu echt waar is of dat het net zo vaak voorkomt als bij andere fabrikanten.
 
ik hoorde dat de ritsen van Dainese nog wel eens problemen geven "is volgens mij hier ook ooit ergens een topic over geweest".

Maar weet niet of dit nu echt waar is of dat het net zo vaak voorkomt als bij andere fabrikanten.
Elk merk heeft zijn sterke en zwakke dingen.
Het belangrijkste is dat het pak je goed past en lekker zit.

Is het al definitief dat je dit setje gaat kopen :?
 
Nee is nog niet definitief maar ik vind em wel errug mooi :9~

Ga bij motoport Nubo in hippolytushoef kopen.
Heb me handschoenen nl. ook in die kleuren. :)

Net ff voor TT Assen in het nieuw :)
 
Laatst bewerkt:
Rene, ik weet niet wat je budget is, maar als je ongeveer FL.2500,- te besteden hebt, zou ik toch zeker een een bezoekje brengen aan MJK in Oudenbosch...
 
Buget is ca. 2000 a 2500 gulden.

MJK in Oudenbosch nooit van gehoord ga ff op internet zoeken.... :)
 
Kijk vooral naar of het goed past, en vergeet niet: het moet strak zitten.

Dainese is een topmerk, dus zit daar maar niet over in. Voor garantie moet het wel opgestuurd worden naar Italië, dus dan duurt het vrij lang. Maar er is niet vaak wat mis mee. Daarbij geven de meeste fabrikanten geen garantie op ritsen.... (Is niet hun eigen product.)

Ik zou meerdere dingen aanpassen als ik jou was. AlpineStar, Spidi en Lookwell zijn ook goede merken.

En natuurlijk een plaatje als je m hebt!
 
Ik weet niet of jij in sarcasm-mode zit, maar dat is dus maatwerk, ze kunnen daar zelfs rekening houden met de geplande groei van het heineken-aandeel... :)

Ik heb net me heineken aandelen ingeleverd en pas daar vorlopig voor.

Weet jij een internet adres van die gasten zie wel overal dde naam voorbij flitsen maar geen website te vinden.. zal wel verkeerd zoeken denk ik :)
 
Bedenk me net dat ik nog ergens foto's op m'n schijf heb staan, ogenblikje...

Hier alvast het kleur-ontwerp van mijn pak, zoals ik het heb laten maken:
klapwijk.jpg

Het zwart is in 2 soorten leer, nl. gewoon zwart en carbon zwart. Het carbonleer zit o.a. op de schouders en de rugplaten...
 
Laatst bewerkt:
Bedenk me net dat ik nog ergens foto's op m'n schijf heb staan, ogenblikje...

Hier alvast het kleur-ontwerp van mijn pak, zoals ik het heb laten maken:
klapwijk.jpg

Het zwart is in 2 soorten leer, nl. gewoon zwart en carbon zwart. Het carbonleer zit o.a. op de schouders en de rugplaten...

Aan foto te zien is dus 2-delig. Is dat zo'n pak dat je in elkaar kan ritsen :? En werkt dat nu eigenlijk gemakkelijk. Ik geloof dat je niet met zo'n pak op circuit mag, of heb ik het mis?


[edit]
Oeps, laatste foto is van een ander pak dan de andere 4 :) . Is dus wel een "volledig" pak. Vraag blijft staan, hoe gemakkelijk is zo'n 2-delig pak dat je kan vastritsen, en is het toegetsaan voor circuit?
[edit]
 
Laatst bewerkt:
Aan foto te zien is dus 2-delig. Is dat zo'n pak dat je in elkaar kan ritsen :? En werkt dat nu eigenlijk gemakkelijk. Ik geloof dat je niet met zo'n pak op circuit mag, of heb ik het mis?


[edit]
Oeps, laatste foto is van een ander pak dan de andere 4 :) . Is dus wel een "volledig" pak. Vraag blijft staan, hoe gemakkelijk is zo'n 2-delig pak dat je kan vastritsen, en is het toegetsaan voor circuit?
[edit]
Ja je mag met een combi op het cirquit rijden, het is alleen minder veilig. Wel moet de ritsluiting op het leer gestikt zitten. Een combi is wel heel makkelijk voor dagelijks gebruik en met wat oefening heel makkelijk aan elkaar te ritsen. Mijn pak is ook een combi, met een toer-band (verlengde achterflap), dit zorgt ervoor dat ik de jas ook als gewone jas kan dragen tijdens vakanties...
 
Nog ff over Dainese...
Volgens mij hebben veel (alle?) Dainese combi's geen protectie in/op de rug.
Ze hebben wel van die losse turtle dingen die je om je rug kunt knopen, kost je dus extra geld.

(correct me if I'm wrong)
 
Nog ff over Dainese...
Volgens mij hebben veel (alle?) Dainese combi's geen protectie in/op de rug.
Ze hebben wel van die losse turtle dingen die je om je rug kunt knopen, kost je dus extra geld.

(correct me if I'm wrong)
Een losse protector is beter en word ook aangeraden voor cirquit gebruik...
 
Volgens mij mag je op circuit dagen een combi aan hebben, maar met een race b.v. zomer avond races,is het verboden en moet je een overall aan hebben.
Wanneer je niet gaat racen, dan zou ik een combi kopen aangezien dit makkelijker is.
Bij een goed passende Dainese zou ik deze kopen.
Een Dainese heeft erg goede protectie (niet op de rug) en de naden slijten ook niet zomaar door bij een mogelijke glijpartij.
Wanneer een Dainese niet goed past zou ik zeker gaan voor een MJK aangezien dit merk een motorpak op maat kan maken en verder ook errug goed is.
Let wel, ze willen nog al eens een te krap pak aansmeren onder het moto dat leer oprekt. Het pak moet bij aankoop al niet echt knellen.
Veeeel motor plezier :] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan