Nieuw lid en direct een vraagje

peter9255

Rookie
13 aug 2004
1
0
Vlaardingen
Hallo allemaal. ik ben sinds vandaag lid geworden, omdat ik eigenlijk met een vraag zit. Kan iemand mij vertellen of een 250cc altijd gelijk staat aan een
25 kW motorfiets? Mijn vrouw is nl. bezig met haar rijbewijs te halen, maar waarschijnlijk gaat ze voor een licht model motor. Met een zware motor (ook qua gewicht zelf) is ze al een aantal keer gevallen. Nu lest ze op een CB250 en dat gaat goed. Uiteraard willen we een motor voor haar gaan kopen en toen kwam deze vraag bij mij op. Kunnen jullie ons de goede weg op helpen?

Groeten Peter
 
Ten eerste:
Welkom op MF *D

Ten tweede:

Stel je vraag even in het 25KW topic
Heb je een betere kans op een goed antwoord

:]
 
Welkom *D

Let op het kentekenbewijs daar moet het op staan !!!!
Staat hier geen 25Kw op dan kan je in problemen komen bij aanhouding of ongeval.

De verzekering verzekert het vourtuig dan wel maar rijd hier iemand op met een 25KW rijbewijs en er gebeurt iets wordt er niet uitgekeert omdat er in de kleine letters staat dat je in het bezit moet zijn van een geldig rijbewijs.

Er worden wel vaak fantast verhaaltjes verteld over dit onderwerp laat je hierdoor niet afleiden zorg voor 25KW op het kenteken ;)
 
full
 
Ik heb wel eens gehoord dat als je afrijdt op een 25kW je ook de 25kW beperking op je rijbewijs krijgt. Als ze de leeftijd heeft om ook zwaarder te mogen dan zou ik echt proberen om voor >25kW te gaan want ik denk dat de problemen die ze heeft misschien wel meer aan het gewicht/zithouding/stuurkarakter van de lesfiets ligt dan aan de pk's. Vermogen hoeft echt geen probleem te zijn voor een beginner als het maar karakter van het blok maar vriendelijk is, dus dat het vermogen geleiderlijk opgebouwd wordt als je het gas opendraait. En pk's wennen snel en werken voor sommigen zelf verslavend *D

Dus mijn advies: ga echt voor >25kW. Ook het aanbod van >25kW motoren is zo veel groter wat de keuze om later een fijne fiets te kopen veel gemakkelijker zal maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan