Nieuw motorberoep: weginspecteur

Mijn god zeg, alsof dit nieuws is :X

Hier op de ruit van Rotterdam rijden ze al een jaar rond, als het al niet langer is.
 
Ik heb de sollicitatie al gedaan vandaag


Zag dit ergens op't 'net' zweven....



nare ervaring sollicitatie..*(2006)

Zijn er hier ook mensen die hebben gereageerd op de functie van Rijkswaterstaat als weginspecteur??

Ook ik heb hier narige ervaring mee gehad en dat voor een overheid instelling!!!

Eerst laten ze je een assessment onderzoek doen, waar je vervolgens zéér goed mee scoort en als je een sollicitatie gesprek krijgt wijzen ze je af omdat je te ver woont van de standplaats en je arbeidsverleden te weinig technische raakvlaken heeft die nodig zijn voor weginspecteur.

Vreemde manier om iemand om die reden af te wijzen want ze wisten waar ik vandaan kwam en mijn arbeidsverleden was van tevoren al bekend want mij c.v. was daar duidelijk over. Waarom laten ze je eerst een assessment doen, waarin je ook schriftelijk 6 vragen worden gesteld hoe je zal reageren op verschillende verkeerssituatie en vervolgens in een interview van het assessment krijgen je ook nog eens verschillende situatie die je moet beantwoorden.
Na dit assessment door te zijn gekomen doen de onderzoekers een aanbeveling aan Rijkswaterstaat. Vervolgens krijg je een uitnodiging van Rijkswaterstaat voor een sollicitaie gesprek en daana word je medegedeeld dat je geen technische raakvlakken hebt!!!! Als de sollicitatie de doorslag moet geven doe die dan eerst en ga daarna pas een assessment houden.
......bla....bla...





Ik hoop dat mensen die wel reactie krijgen op hun brief,...ook laten weten hoe RWS er nu mee omgaan?
 
Misschien iets teveel het woord "assessment" gebruikt in de sollicitatiebrief?
 
Zie ze al zeker 1,5 tot 2 jaar rondkarren bij R'dam, op BMW Rt's en op V-Stroms.
Logisch dat het werkt, al kan een pick up van RWS ook in de tunnels redelijk makkelijk door het verkeer komen. Althans, ik vond dat de auto's een keer in de tunnel wel èrg veel ruimte voor me maakten, maar dat was omdat er net een RWS auto tussendoor was gegaan. Maar met de motor gaat het natuurlijk beter.
 
Nu nog zo'n Goldwing erbij en de boel is nóg sneller vrijgemaakt.
2007-09-13%20040s.jpg


al kan ik me herinneren dat ze hier in NL ook ergens een proef daarmee gingen doen....
 
Wel handig, weginspecteur op de motor: Als die dan verongelukt door een gat in de weg weten ze meteen waar het zit :+ Soort kamikaze beroep dus :P
 
Zag dit ergens op't 'net' zweven....



nare ervaring sollicitatie..*(2006)

Zijn er hier ook mensen die hebben gereageerd op de functie van Rijkswaterstaat als weginspecteur??

Ook ik heb hier narige ervaring mee gehad en dat voor een overheid instelling!!!

Eerst laten ze je een assessment onderzoek doen, waar je vervolgens zéér goed mee scoort en als je een sollicitatie gesprek krijgt wijzen ze je af omdat je te ver woont van de standplaats en je arbeidsverleden te weinig technische raakvlaken heeft die nodig zijn voor weginspecteur.

Vreemde manier om iemand om die reden af te wijzen want ze wisten waar ik vandaan kwam en mijn arbeidsverleden was van tevoren al bekend want mij c.v. was daar duidelijk over. Waarom laten ze je eerst een assessment doen, waarin je ook schriftelijk 6 vragen worden gesteld hoe je zal reageren op verschillende verkeerssituatie en vervolgens in een interview van het assessment krijgen je ook nog eens verschillende situatie die je moet beantwoorden.
Na dit assessment door te zijn gekomen doen de onderzoekers een aanbeveling aan Rijkswaterstaat. Vervolgens krijg je een uitnodiging van Rijkswaterstaat voor een sollicitaie gesprek en daana word je medegedeeld dat je geen technische raakvlakken hebt!!!! Als de sollicitatie de doorslag moet geven doe die dan eerst en ga daarna pas een assessment houden.
......bla....bla...





Ik hoop dat mensen die wel reactie krijgen op hun brief,...ook laten weten hoe RWS er nu mee omgaan?




Oh, dan hoef ik dus ook niet te solliciteren, als niet-technicus zijnde -O-

Moet je eens bij Defensie solliciteren, niet voor mogelijk te houden wat voor chaos je daar tegenkomt :N
 
Nu nog zo'n Goldwing erbij en de boel is nóg sneller vrijgemaakt.
[afbeelding]

al kan ik me herinneren dat ze hier in NL ook ergens een proef daarmee gingen doen....

Maar hoe ga je met zo'n aanhanger tussen de file doorrijden :?

Extra set wielen op de zijkant monteren, en op z'n kant achter je aan slepen tot je bij het ongeluk aankomt? :+
 
Maar hoe ga je met zo'n aanhanger tussen de file doorrijden :?

Extra set wielen op de zijkant monteren, en op z'n kant achter je aan slepen tot je bij het ongeluk aankomt? :+
Het is een Goldwing, die aanhanger past gewoon in de topkoffer -->
 
Het is een Goldwing, die aanhanger past gewoon in de topkoffer -->
Mooie oplossing voor de doorrijders voor als het net ff te glad is en je geen zijspan bij de hand hebt. ;)

Je zal maar even vergeten dat je dat ding achter je hebt en zo de file in wilt rijden. _O-
 
Dan moet er geen auto met automaat staan. Wat is de maximale belastbaarheid van zo'n aanhanger?
 
Omdat ondanks dat je de auto in de neutraal heb staan de wielen de automaat aandrijven en de koppelvormer hierdoor kapot kan gaan. Dit is bij achterwielaandrijving natuurlijk in deze situatie.
 
Laatst bewerkt:
En laat het nu net zo zijn dat de meeste auto's voorwielaandrijving hebben en de voorwielen bij deze constructie getakeld worden...

Dat zeg ik.... je was snel.... Maar er rijden genoeg auto's met achterwielaandrijving. Ook met automaat.

En idd je kan er dan dollies onderzetten maar de vraag is natuurlijk of dat nog wel een beetje rijd.
 
Dan moet er geen auto met automaat staan. Wat is de maximale belastbaarheid van zo'n aanhanger?


"Motorcycle Honda GL 1800
Goldwing
Engine 1832cc liquid-cooled
opposed six-cylinder
Power 118 hp at 5 500 rpm
Torque 163 Nm at 4 000 rpm
Gearbox 5 gears + reverse
Width 0,95 m
Max. towing weight 2 500 kg
Max. lifting weight 1 000 kg
Max. towing speed* 30 km/h
*Recommended speed
"
van http://www.comingthrough.se/
specifiek deze
 
Terug
Bovenaan Onderaan