nieuw motorboek : "man in het zadel"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, de nieuwe Jan Cremer kan niet. Jan Cremer is zo geil en puberaal, dat kan alleen in de jaren 50.. Met een beetje geluk komt Paul bij Lois Pryce in de buurt, maar zij deed het zonder enige kennis en ervaring op een Yamaha Serow, dat vind ik wel iets heldhaftiger als een V7.
 
Als vrouw alleen vind ik ook stoerder dan als man. Aan de andere kant heeft zij geen half jaar met een getrouwde Columbiaanse FARC-strijder 'buiten de deur gegeten', Paul wel.
 
Laatst bewerkt:
beste halflive, ik vind je reactie enigzins prematuur. het is prima om vergelijkingen te maken maar doe dat dan alleen als je iets te vergelijken hebt. ik vermoed namelijk dat je het boek nog niet gelezen hebt.
en ik vind dat als je onderweg een gun mee krijgt voor onvervalste beren, je in aanraking komt met de FARC, je stuur van je motorfiets (ongewild ) beladen wordt met handgranaten en je ook nog eens en passant er voor zorgt dat een lokale politieman ontslagen wordt,... je behoorlijk heldhaftig bezig bent. het boek van die dame ken ik niet, laat ik me dus ook niet over uit.
 
op 1 oktober komt er een nieuw en mooie motorboek uit : "man in het zadel". Journalist Paul van Hooff beschrijft op pakkende en aangrijpende wijze zijn motortrip van Dead Horse (Alaska) naar Ushiaja (Patagonia). En dat op een oude moto guzzi V7. De trip is top, het verhaal is meeslepend en het einde is verrassend. Nu eens een keer een motorboek dat wel goed geschreven is. Hoe kan ik dit weten ? (ik heb het stiekem al gelezen).
Wordt Paul de nieuwe Jan Cremer ?, ik vermoed nog beter.
vandaag een mooi stuk hierover in het Parool.

Het boek van je broer... :)


Hij is al eens eerder genoemd op MF Wilddam in "Motorboeken en reisverhalen"

En heeft Paul zelf ook niet zo nu en dan wat op M-F gepost of ben ik nu abuis :?





beste halflive, ik vind je reactie enigzins prematuur. het is prima om vergelijkingen te maken maar doe dat dan alleen als je iets te vergelijken hebt. ik vermoed namelijk dat je het boek nog niet gelezen hebt.
en ik vind dat als je onderweg een gun mee krijgt voor onvervalste beren, je in aanraking komt met de FARC, je stuur van je motorfiets (ongewild ) beladen wordt met handgranaten en je ook nog eens en passant er voor zorgt dat een lokale politieman ontslagen wordt,... je behoorlijk heldhaftig bezig bent. het boek van die dame ken ik niet, laat ik me dus ook niet over uit.

Hij vergelijkt de boeken niet... relax....
 
Laatst bewerkt:
De internet site nieuwsmotor heeft Het boek man in het zadel in een ruk uitgelezen. Duhh. Wij ook. Eigenlijk iedereen die het leest. Overigens Paul was vorige week nog op de radio bij kopspijkers met Dolf Jansen en Felix meurders
 
En woensdag houdt hij zijn eerste boekpresentatie in Amsterdam, in zijn stamkroeg. Reken maar dat ik er bij ben om een gesigneerd exemplaar te scoren.
 
beste halflive, ik vind je reactie enigzins prematuur. het is prima om vergelijkingen te maken maar doe dat dan alleen als je iets te vergelijken hebt. ik vermoed namelijk dat je het boek nog niet gelezen hebt.
en ik vind dat als je onderweg een gun mee krijgt voor onvervalste beren, je in aanraking komt met de FARC, je stuur van je motorfiets (ongewild ) beladen wordt met handgranaten en je ook nog eens en passant er voor zorgt dat een lokale politieman ontslagen wordt,... je behoorlijk heldhaftig bezig bent. het boek van die dame ken ik niet, laat ik me dus ook niet over uit.
Ik reageer op de beschrijving die je zelf geeft. En ik heb behalve Lois Price meerdere reisverhalen gelezen, veel mensen hebben de reis noord-zuid over de Amerika's gemaakt.
En ja, ook Lois heeft ontmoetingen gehad met wilde dieren en corrupte Zuid-Amerikanen. Ik kan je aanraden haar boek te lezen.
Dat boek van je broer heb ik na deze zure reactie van jou geen zin meer in. Ik pak De beren los! maar weer :} .
 
beste halflive. het is geenszins mijn bedoeling om mensen tegen het spreekwoordelijke zere been te schoppen. en zeker niet op een site als deze . tja....maar dat ik jouw reactie enigzins prematuur vond is toch feitelijk wel een beetje waar. maar daar gaat het hier niet om. het gaat erom dat er schrijvers zijn die zo goed schrijven dat ze een beetje aandacht verdienen. en dit is er een van. maar ik twijfel er niet aan dat de door jouw aanbeloven schrijver net zo goed is. sterker nog, ik dank je voor de aanbeveling want die ga ik zeker ook lezen. ik houd net als jij van motoren en van het lezen erover.
 
De internet site nieuwsmotor heeft Het boek man in het zadel in een ruk uitgelezen. Duhh. Wij ook. Eigenlijk iedereen die het leest. Overigens Paul was vorige week nog op de radio bij kopspijkers met Dolf Jansen en Felix meurders
wat een spam-topic is dit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan