nieuw navigatie programma

dopey85

MF veteraan
15 aug 2007
55.810
789
Eindhoven (Noord Brabant)
tyrus is de naam en het is geweldig

het werkt samen met google earht en tomtom tyrus zit er tussen de twee in.
Nu is het heel eenvoudig om uw plot routes: Heeft tal van ingebouwde functies van Google Maps en van zichzelf. Deze combinatie maakt een perfect uitgerust planning tool.

U maakt een begin met het plaatsen van uw waypoints op de kaart, gewoon door te klikken op de juiste locaties, waar u wilt, om te plotten een mooie reis.
klaar?. U kunt uw route worden berekend om te kijken naar een overzicht van uw reis. U kunt zelfs' ride '(of' drive ') van uw reis stap voor stap, om te zien hoe het zal zijn in de echte wereld!
Tevreden? Sla uw reisschema op uw TomTom apparaat en geniet van uw reis!

Natuurlijk kunt u openen en bewerken alle reisschema bestanden die zijn gemaakt door u of door andere mensen. Het is zelfs mogelijk om tal van andere bestandsformaten (zoals bestanden van Garmin-apparaten, enz.).

ik gebruik het al 2 jaar nu en het werkt perfect u kunt alles zein van de route via goolge earht dus alle mooie weggetjes

full
 
Laatst bewerkt:
Wow! *D This is amazing Mike! *D

Met andere woorden: Dit komt wel heel erg over als een reclamepraatje of spam.
Mocht dat niet zo zijn dan kan je me mailen, vooralsnog komt hier een slotje op.


~[Edit] Ik werd er op gewezen dat het hier om freeware gaat: http://www.janboersma.nl/gett/index.php

topic weer open
 
Laatst bewerkt:
Het werkt inderdaad goed,ik gebruik het ook al een jaar of 2.

Ik koppel het aan Onroute en Huuphuuphuup Barbatruc

Gewoon op de TomTom one de mooiste motorroutes parkeren.

Geinâgh voâ :+ h weinâgh
:)

Ik heb Tomtom6, die heeft een maximaal aantal waypoints.... zit dit niet in de weg of is dat eventueel uit te schakelen?
 
Ik heb ook maar 50 waypoints geloof ik.

Ik maak routes meestal in delen

Maar er kan gewoon een dagroute van ongeveer 275km in 1 keer op

Bv 4 dagen sauerland gewoon in 4 delen

Of een langere dagroute deel 1 tot de lunch en dan deel 2

Gaat goed.

Maar ik gebruik de Gps hoofdzakelijk erbij.

Het liefst rij ik gewoon met een rolletje.
 
Ik heb Tomtom6, die heeft een maximaal aantal waypoints.... zit dit niet in de weg of is dat eventueel uit te schakelen?


het programma geeft zelf aan wanneer je op je maximale zit en als je er overheen gaat deelt hij ze gewoon in meerdere stukken ik vindt het een top programma.
doet alles zelf niks moeilijk aan
 
Tyre is inderdaad een puik programma.

http://benichougps.blogspot.com/ (ITNConverter) is ongeveer een vergelijkbaar programma.
niet schrikken van de franse homepage, er is ook een engelse versie, het programma is er ook in een nederlandse uitvoering.

het doed vermoeden dat het een conversie programma is, maar je kan er dus ook complete routes mee plannen. dit is kinderlijk simpel, en in een kwartier heb je echt een dag toerplezier.
Het is dezelfde Google maps interface als bij Tyre, ITN heeft links een knoppenbalk zitten, wat makkelijker werkt, en het bereken is sneller.

even een snelcursus:
klik op edit
zoek een plaats op de kaart, klik
evt. via benoemen een naam geven
aan de route toevoegen

dit herhalen voor verschillende punten, max. 49 voor tomtom.

klik op route berekenen om de route te zien.
opslaan in tomtom itn formaat.
 
Hoi,

Even een klein vraagje. Kan je deze ook gebruiken op je Windows machine? En de navigatie starten vanaf je windows machine?

Michiel
 
2 jaar oud en toch nieuw?!

maar goed, ik ken het ook niet en zal het hier maar volgen ;)


inderdaad, beide programma's bestaan al een behoorlijk tijd.
maar steeds duikt dit onderwerp op en de meeste Tomtom gebruikers zijn
niet op de hoogte van deze 2 uitstekende en ook nog eens gratis programma's om zelf routes mee te plannen.

goh.. mss wordt ut eens tijd voor een faq .... hmm
 
tyrus is de naam en het is geweldig

Tyre = de naam. Tyre bestaat al lang en wordt steeds beter. Tyre heette in het begin Google Earth - TomTom. Met Tyre maak je in een handomdraai de prachtigste routes. Helemaal nu er behalve een koppeling met Google Earth ook sprake is van integratie met Google Earth én Google Maps.
Hulde aan de maker van deze kosteloze software.

ITN-converter is niet te vergelijken. Persoonlijk vind ik dat pakketje zelfs een ramp.
 
Hoi,

Nog steeds mijn vraag kan je deze ook op een programma (zoja welke) die op de pc draaien. Ik ben met een projecte bezig om een laptop als navi te gaan gebruiken. Nadere uitleg volgt als ik meer info heb..

Michiel
 
Tyre en ITN-converter gebruiken dezelfde Google maps interface.
ITN heeft een knoppenbalk die het iets gemakkelijker maakt, en hij rekent wat sneller.
Beide programma's zijn vergelijkbaar. ITN is iets meer op conversie gericht, zoals de naam al doet vermoeden.


het gaat hier om routeplanners, geen navigatiesoftware.
als je een laptop gaat gebruiken, dan zal je iets als Tomtom aan de praat moeten krijgen.
let wel op dat een laptop niet echt goed tegen schokken kan (met name de harde schijf)
 
Laatst bewerkt:
het gaat hier om routeplanners, geen navigatiesoftware.
als je een laptop gaat gebruiken, dan zal je iets als Tomtom aan de praat moeten krijgen.
let wel op dat een laptop niet echt goed tegen schokken kan (met name de harde schijf)

Hoi,

De meeste rijslaptops zijn hier redelijk op bedacht maar daarom noem ik het ook een project :) moet eens kijken of ik dit wil gebruiken of dat ik een zumo ga kopen, maar ik vind die dingen vaak irritanter dan handig.

Michiel
 
Hoi,

De meeste rijslaptops zijn hier redelijk op bedacht maar daarom noem ik het ook een project :) moet eens kijken of ik dit wil gebruiken of dat ik een zumo ga kopen, maar ik vind die dingen vaak irritanter dan handig.

Michiel

Ik heb wel eens een filmpje gemaakt met mijn laptop in een rugtas, en een webcam tussen de rits van mijn jas... het werkte wel!
maar handig is anders, zo'n geval op je rug.

een probleem is ook het dichtklappen van de klep, de meeste laptops vallen dan spontaan in slaap....

een pda of smartphone is handiger om een navi te proberen.


Werkt dit ook met een Garmin Nuvi 250?

Tyre is bedoeld als programma om tomtom itm bestanden te maken.
ITN is als conversieprogramma begonnen, en kan sommige garmin formaten aan.
beide programma's kunnen wel gpx bestanden maken, en die kan je in mapsource inladen. maar ik vermoed dat je geen mapsource hebt bij die nuvi.
 
Hoi,

Dat kan je altijd instellen hoor in de bios dat komt wel goed. En wat ik op het oog heb is er eentje met een draaibaar scherm. Die klap je om en vervolgens zit het scherm aan de bovenkant (buitenkant) van de laptop en kan je hem via touchscreen bedienen :) erg mooi maar of het ook werkt nog geen idee.

Nouja ik weet even genoeg.

Michiel
 
Terug
Bovenaan Onderaan