Nieuw nederlands talent, oa Zonta v.d Goorbergh en Kas Beekmans

Toen Jurgen uiteindelijk toch op de Honda NSR 500 4 cilinder zat van sponsor Bridgestone, en team manager Kanemoto, reed de rest al 2 jaar met 4Tacten.

Welnee. Toen hij met de 4 cilinder reed was dat het eerste jaar dat de 4 takten hun intrede deden en bestond het veld half uit 2- en half uit 4-takten.

Je hele verhaal heeft een erg hoog klok en klepel gehalte.
 
Welnee. Toen hij met de 4 cilinder reed was dat het eerste jaar dat de 4 takten hun intrede deden en bestond het veld half uit 2- en half uit 4-takten.

Je hele verhaal heeft een erg hoog klok en klepel gehalte.

Dat komt vnl van welke klok ik de informatie heb..... ;)
 
Jurgen op de MZ was best wel gaaf,2 keer pole.
Alleen dat akkefietje op Assen met 285km was wat minder, veenslang Assen poehhhhhhhhhh.
 
Ik verwacht dat Zonta wel een mooie toekomst in het racewereldje tegemoet kan zien, mits zijn talent goed genoeg blijkt te zijn over een paar jaar.

Behalve een grote zak met geld en de juiste nationaliteit, moet je de politieke spelletjes en juiste connecties in die wereld niet onderschatten.
Nu zal Jurgen geen arme sloeber zijn, dus Zonta zal voorlopig niet op ouwe meuk hoeven rijden.
En ik ga ervan uit dat Jurgen weet hoe het politieke spelletje gespeeld wordt en ook nog wel de nodige connecties heeft.

Overigens heeft Jurgen ook op de Kanemoto best leuke dingen laten zien, maar had de pech dat Bridgestone de hoofdsponsor was, waardoor zijn banden dat jaar bij lange na niet zo goed waren als de rest van het veld, die allemaal op Michelin reden, waardoor Jurgen niets meer of minder was dan een testrijder tijdens het kampioenschap.
Sommige wedstrijden streed hij mee met de beste 2-takten, andere wedstrijden kon hij totaal niet meekomen.
Zijn grootste fout was om openlijk af te geven op Bridgestone, wat hem uiteindelijk een testcontract bij Ducati (via zijn vriend Capirossi) kostte.
 
Ik verwacht dat Zonta wel een mooie toekomst in het racewereldje tegemoet kan zien, mits zijn talent goed genoeg blijkt te zijn over een paar jaar.

Behalve een grote zak met geld en de juiste nationaliteit, moet je de politieke spelletjes en juiste connecties in die wereld niet onderschatten.
Nu zal Jurgen geen arme sloeber zijn, dus Zonta zal voorlopig niet op ouwe meuk hoeven rijden.
En ik ga ervan uit dat Jurgen weet hoe het politieke spelletje gespeeld wordt en ook nog wel de nodige connecties heeft.

Overigens heeft Jurgen ook op de Kanemoto best leuke dingen laten zien, maar had de pech dat Bridgestone de hoofdsponsor was, waardoor zijn banden dat jaar bij lange na niet zo goed waren als de rest van het veld, die allemaal op Michelin reden, waardoor Jurgen niets meer of minder was dan een testrijder tijdens het kampioenschap.
Sommige wedstrijden streed hij mee met de beste 2-takten, andere wedstrijden kon hij totaal niet meekomen.
Zijn grootste fout was om openlijk af te geven op Bridgestone, wat hem uiteindelijk een testcontract bij Ducati (via zijn vriend Capirossi) kostte.
En heeft ook 2 poles gereden.
 
Ik hoop dat Zonta hetzelfde talent heeft als zijn vader en oom. Iets meer mentaliteit in de gevechten en met de juiste begeleiding heeft hij een mooie toekomst. Mits de andere externe voorwaarden (sponsoring) ook goed voor elkaar zijn. Wou ook graag dit onderwerp onder de aandacht brengen....
 
Ik hoop dat Zonta hetzelfde talent heeft als zijn vader en oom. Iets meer mentaliteit in de gevechten en met de juiste begeleiding heeft hij een mooie toekomst. Mits de andere externe voorwaarden (sponsoring) ook goed voor elkaar zijn. Wou ook graag dit onderwerp onder de aandacht brengen....
Zonta is opzeker een talent.....en tijdens interviews ook een slimbo voor zijn leeftijd....ik kan daar zo van genieten,.....maar dat had ik ook met Bo.
 
Zonta is opzeker een talent.....en tijdens interviews ook een slimbo voor zijn leeftijd....ik kan daar zo van genieten,.....maar dat had ik ook met Bo.
Wou net zeggen: dit zeggen we vaker van de talentjes. Maar voor elke ene Nederlandse jongen zijn er tien, twintig, vijftig, honderd Spaanse, Italiaanse, Britse, Amerikaanse en zo verder coureurs die over precies dezelfde of zelfs betere randvoorwaarden beschikken. Ik denk maar zo: Amerika heeft een nog veel rijkere racegeschiedenis dan Nederland, maar waar zijn de Amerikaanse jongens in de Moto3 en Moto2? Waar zijn de Britten in de Moto3 en Moto2? Schier onzichtbaar, of hooguit in een bijrol zoals McPhee. En da's dan wel met Kalex of KTM. Je weet nooit hoe het gaat lopen bij elke volgende stap. Je kunt hooguit je best doen en als fan klappen en juichen voor wat er gebeurt. :Y
 
Wou net zeggen: dit zeggen we vaker van de talentjes. Maar voor elke ene Nederlandse jongen zijn er tien, twintig, vijftig, honderd Spaanse, Italiaanse, Britse, Amerikaanse en zo verder coureurs die over precies dezelfde of zelfs betere randvoorwaarden beschikken. Ik denk maar zo: Amerika heeft een nog veel rijkere racegeschiedenis dan Nederland, maar waar zijn de Amerikaanse jongens in de Moto3 en Moto2? Waar zijn de Britten in de Moto3 en Moto2? Schier onzichtbaar, of hooguit in een bijrol zoals McPhee. En da's dan wel met Kalex of KTM. Je weet nooit hoe het gaat lopen bij elke volgende stap. Je kunt hooguit je best doen en als fan klappen en juichen voor wat er gebeurt. :Y
Dorna is hier wel mee bezig.
 
Mee eens Twonha, de concurrentie wordt steeds moordender. Betekend ook dat het niveau omhoog gaat. Zonta heft grote stappen gemaakt tijdens en na de TT. De jongen rijdt veel en gelukkig voor ons steeds harder. Kan ik ook zeker van genieten. Ook het plezier/enthousiasme bij Jurgen spat eraf. Vooral zo doorgaan!
 
Komende week zijn de selectiedagen van de Red Bull Rookies cup 2020.

Nederlandse deelnemers: Nick Roelfsema, Colin Veijer en Bastiaan Visser.

Ik ga er vanuit dat ze Zonta naar dit toch best wel indrukwekkende jaar er volgend jaar ook op willen zien. Verder acht ik van de Nederlanders Colin Veijer kansrijk om zich voor volgend jaar te laten selecteren.

Tijd dat Zonta een eigen topic krijgt, die gaat een eind komen denk ik zo!
 
Terug
Bovenaan Onderaan