Nieuw nederlands talent, oa Zonta v.d Goorbergh en Kas Beekmans

Idd een geintje puur op basis van die ene uitslag dat ze voor jongens stonden die volgend jaar wel WK M3 gaan rijden.., sowieso zijn ze nog wat te jong en moeten nog wat rijpen.. ;)
Quali kwam het er helaas niet uit maar hopelijk morgen gelijk race-face op als het vizier dicht gaat !
 
Geen beste wedstrijd in de RBRC voor de Nederlanders. 9e Veijer (in de tweede groep) en Zonta 11e pp 2 seconden achtwr de groep...
 
In de RBR cup valt Zonta mij eigenlijk heel erg tegen. In de ETC prachtige resultaten en is hij echt snel, maar in de RBR cup heeft hij eigenlijk nog geen sterk weekend gehad.
 
Mocht Zonta door kunnen in de RBR, dan lijkt het mij goed wanneer hij volgend jaar in het Junior WK Moto 3 op een KTM gaat rijden.
 
Nee zodat hij niet van fiets hoeft te wisselen. Een Honda en KTM zijn toch echt verschillende fietsen qua karakter. Met een eigen KTM kunnen ze natuurlijk veel meer testen in het voorseizoen.
In de CEV Moto 3 presteren is veel belangrijker. Als hij zich beter voelt op een Honda moet je gelijk al die weg in slaan.
 
In de CEV Moto 3 presteren is veel belangrijker. Als hij zich beter voelt op een Honda moet je gelijk al die weg in slaan.
Dat weet hij alleen niet, want de ETC Honda is totaal niet te vergelijken met een Moto3 CEV Honda. De Moto3 KTM is ook zeker niet precies hetzelfde als de RBR KTM, maar zal daar wel veel dichter in de buurt zitten.

Ben het met je eens hoor dat Zonta in de RBR wat tegenvalt, had daar ook wat meer van verwacht dit jaar.
 
Zonta volgend jaar niet in RBRC,Collin Veijer wel. Zonta gaat Moto3 rijden in Spanje.
 
Laatst bewerkt:
Maar nu hoop ik wel dat ze met een Honda in het CEV Moto3 gaan rijden. Die lijkt Zonta toch fijner te vinden? Ook al is de ETC Honda een compleet andere fiets dan de Moto3 Honda.
Hier ben ik het direct mee eens, alhiewel de KTM op dit moment de betere motor is
 
Volgens mij heb ik een keer gelezen dat wanneer Zonta in het Junior WK Moto 3 zou gaan rijden, hij zou stoppen met de RBR. Maar dan heb je wel een beperkt programma.
Hoop dat er een andere Nederlandse rijder bijkomt. Veneman of Beekmans misschien.
 
Voor Veijer leuk dat hij door kan. Zit wel potentie in en als hij een stap kan maken doet hij hier regelmatig mee voor het podium.

Zonta super gereden in het ETC, maar in de RBRC toch wat tegenvallend in zijn 2e jaar. Contrast is wel heel groot met het ETC. Hopelijk gaat hij volgend jaar op een Honda rijden. CEV Moto 3 zal ook laten zien of hij het in zich heeft om de stap naar het WK te maken.
 
Geen idee in hoeverre moto3 teams naar de rbrc kijken voor potentieel talent, of dat ze vooral naar de CEV Moto3 kijken naar nieuw talent.

Maar ik mag ervan uitgaande dat Jurgen weet wat het beste is.
 
Geen idee in hoeverre moto3 teams naar de rbrc kijken voor potentieel talent, of dat ze vooral naar de CEV Moto3 kijken naar nieuw talent.

Maar ik mag ervan uitgaande dat Jurgen weet wat het beste is.
Ik heb hier wel een beetje een dubbel gevoel bij om heel eerlijk te zijn. De Rookies cup in in GP paddock en alle grote teams kijken mee, natuurlijk is dit ook zo in Spanje maar toch. Ik denk dat Zonta moeite heeft met switchen tussen de motoren, op de ETC Honda echt fantastisch en bijzonder sterk. In de RBRC toch net niet, alhoewel een zesde/zevende plek ook gewoon een goede prestatie is.... We zullen het zien en afwachten, ik hoop dat Zonta de ETC lijn door kan zetten naar de Moto3 in Spanje.
 
Ik heb hier wel een beetje een dubbel gevoel bij om heel eerlijk te zijn. De Rookies cup in in GP paddock en alle grote teams kijken mee, natuurlijk is dit ook zo in Spanje maar toch. Ik denk dat Zonta moeite heeft met switchen tussen de motoren, op de ETC Honda echt fantastisch en bijzonder sterk. In de RBRC toch net niet, alhoewel een zesde/zevende plek ook gewoon een goede prestatie is.... We zullen het zien en afwachten, ik hoop dat Zonta de ETC lijn door kan zetten naar de Moto3 in Spanje.

Zesde/ zevende een goede prestatie? Dat hangt van je doel af. Als SS300 je doel is dan kan je hier misschien wel mee aankomen maar ik ken weinig jongens in de GP's die uit de RB rookies komen met na 2 jaar als resultaten zesde en zevende plaatsen...

Natuurlijk is het niet over en uit voor vd Goorbergh en het is goed om te zien dat Jurgen een plan heeft maar vooralsnog staat hij 1-0 achter in zijn GP ambities.
 
Ik heb hier wel een beetje een dubbel gevoel bij om heel eerlijk te zijn. De Rookies cup in in GP paddock en alle grote teams kijken mee, natuurlijk is dit ook zo in Spanje maar toch. Ik denk dat Zonta moeite heeft met switchen tussen de motoren, op de ETC Honda echt fantastisch en bijzonder sterk. In de RBRC toch net niet, alhoewel een zesde/zevende plek ook gewoon een goede prestatie is.... We zullen het zien en afwachten, ik hoop dat Zonta de ETC lijn door kan zetten naar de Moto3 in Spanje.
Zonta rijd/reed in beide klasses toch regelmatig achter alonso, daar peil ik het dan weer een beetje op..
 
Terug
Bovenaan Onderaan