Nieuw nederlands talent, oa Zonta v.d Goorbergh en Kas Beekmans

Mooi dat Veijer het zo goed doet.
En jammer dat vd Goorbergh nog niet helemaal uit de verf lijkt te komen.

Ik denk, als buitenstaander, dat de druk bij Veijer hoger is.
Met de kennis en contacten van papa Goorbergh, heeft Veijer wss minder tijd om zich te bewijzen dan vd Goorbergh.

Dit zijn uiteraard aannames van mijn kant, Mss zit ik er helemaal naast en heeft Veijer het allemaal allang geregeld.....
 
Zonta heeft ook niet of nauwelijks getest met de motor waarmee hij Junior WK rijdt.
Zijn concullega's daarintegen wel, ik denk dat Zonta wel verder naar voren komt gedurende het seizoen.
In training 1.4 seconde tekort en in de wedstrijd iets meer dan een seconde per ronde..
Is wel te overbruggen, zo ging het vorig seizoen ongeveer ook in het ETC...
We gaan het zien, jongen is nog jong genoeg om twee seizoenen te doen, misschien ook wel beter voor zijn ontwikkeling.
 
Twee seizoenen in het CEV lijkt me prima. Rijdt nou eerst daar eens aansprekende resultaten alvorens naar de GP's over te gaan.
Ja zo lang je daar niet in de top 5 mee kan komen heb je niks te zoeken in de GP.

Veijer doet vooral in de race al heel goed mee en bij Zonta zal het nog wel komen denk ik. ETC was het ook meer een diesel en ineens wist hij grote stappen te maken. Ben ook wel benieuwd wat hij op Aragon kan. Daar reed hij vorig jaar in het ETC iedereen zoek.
 
Ja zo lang je daar niet in de top 5 mee kan komen heb je niks te zoeken in de GP.

Veijer doet vooral in de race al heel goed mee en bij Zonta zal het nog wel komen denk ik. ETC was het ook meer een diesel en ineens wist hij grote stappen te maken. Ben ook wel benieuwd wat hij op Aragon kan. Daar reed hij vorig jaar in het ETC iedereen zoek.
Die komt er wel , gewoon langzaam brengen , vertrouwen krijgen in die Honda en dan komt hij wel los .
 
Dupasquier en Koffler waren verre van toppers in het CEV en doen nu redelijk mee in de Gp's.
In de RBR was Darryn Binder ook echt geen topper, kijk hoe hij nu rijdt.
Het zegt echt niet alles hoe je uitslagen zijn in het CEV.
Op basis daarvan zouden er in de toekomst alleen nog maar Spanjaarden doorstromen naar de Gp's.
 
Dupasquier en Koffler waren verre van toppers in het CEV en doen nu redelijk mee in de Gp's.
In de RBR was Darryn Binder ook echt geen topper, kijk hoe hij nu rijdt.
Het zegt echt niet alles hoe je uitslagen zijn in het CEV.
Op basis daarvan zouden er in de toekomst alleen nog maar Spanjaarden doorstromen naar de Gp's.
De scouts pakken de talenten er wel uit , die zien meer dan ons.
 
Ik kan me nog 1 van de racespot live uitzendingen van begin avondklok, dat er al veel interesse was voor Zonta.
En ook van de grote teams.
Maar geloof me dat die interesse er ook is voor de spaanse jongens die voorin het cev rijden ;)

Ik hoop dat hij snel wat beter zn draai gaat vinden, kwali lijkt wel een beetje een dingetje al heeft het hem ook niet altijd mee gezeten
 
Petronas (wilco&Co) steunt hem al met diverse materialen.
Dacht ook technische ondersteuning van Mark Woodage..., ergens dank je wel van Jurgen gelezen op Twitter van Jurgen.
1620817793528.png
 
Belangstelling van de grote teams was voor het CEV. Maar daar hangt denk ik een veel grotere kostenpost aan dan hoe ze het nu doen.
 
Ik hoop dat Jurgen het team daarna aan kan houden, niet om er Wk mee te gaan draaien maar gewoon om een team te hebben in het CEV.
 
Dupasquier en Koffler waren verre van toppers in het CEV en doen nu redelijk mee in de Gp's.
In de RBR was Darryn Binder ook echt geen topper, kijk hoe hij nu rijdt.
Het zegt echt niet alles hoe je uitslagen zijn in het CEV.
Op basis daarvan zouden er in de toekomst alleen nog maar Spanjaarden doorstromen naar de Gp's.
Gaat om de progressie die je maakt. Je moet op den duur echt wel een aantal maal in de top 5 meedoen in het CEV anders moet je van veel te ver komen in de GP.
 
Gaat om de progressie die je maakt. Je moet op den duur echt wel een aantal maal in de top 5 meedoen in het CEV anders moet je van veel te ver komen in de GP.
Misschien gek.....maar kijk buiten de crash om zou Jurgen dit hem bewust laten doen , eerst beetje bengelen tegen de punten aan volgende race puntje pakken en dan langzaam aan opschuiven naar voren om zodoende z'n concurrentie te leren kennen....mijn pa zei in de beginnen toen ik 250cc ging rijden probeer nou niet gelijk voorin te rijden want als je te gretig bent en je crashes zijn daar heftiger dan in het middenveld....rustig opbouwen, achteraf was ik ook niet echt een constante winnaar 🙈😜
 
Misschien gek.....maar kijk buiten de crash om zou Jurgen dit hem bewust laten doen , eerst beetje bengelen tegen de punten aan volgende race puntje pakken en dan langzaam aan opschuiven naar voren om zodoende z'n concurrentie te leren kennen....mijn pa zei in de beginnen toen ik 250cc ging rijden probeer nou niet gelijk voorin te rijden want als je te gretig bent en je crashes zijn daar heftiger dan in het middenveld....rustig opbouwen, achteraf was ik ook niet echt een constante winnaar 🙈😜
Wat goed is komt snel.
Met de leeftijd van 20 jaar anno 2021 je debuut maken in het Moto3 WK ben je al oud, ergens te idioot van woorden.

Dan met 22 jaar naar de Moto2(mits je barst van het talent) en met 24 of 25 jaar als rookie de MotoGP maar dan ben je al een oldtimer.
 
Bedoel je daar Zonta mee....???
Nee hoor

Gemiddelde leeftijd WK moto3 rijder?
Ik pufte op mijn dappie op hun leeftijd ,zij winnen WK races reizen de hele wereld rond en zijn op die leeftijd al behoorlijk volwassen.
Ach verschil moet er zal er altijd blijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan