Nieuw nederlands talent, oa Zonta v.d Goorbergh en Kas Beekmans

Ik denk dat je kampioen moet zijn in CEV of CIV om door te stoten , ik weet niet hoe hij er voorstaat in Italië ??
CIV is het niveau veel lager en rijdt hij met de BEON. Een experiment en vooral op de circuits daar te leren kennen. Pakt regelmatig podiums.
Kampioen in CEV hoeft denk ik niet, maar wel regelmatig top 5/10.
Pedro Acosta gaf begin van het seizoen aan dat CEV zwaarder was dan WK.
 
CIV is het niveau veel lager en rijdt hij met de BEON. Een experiment en vooral op de circuits daar te leren kennen. Pakt regelmatig podiums.
Kampioen in CEV hoeft denk ik niet, maar wel regelmatig top 5/10.
Pedro Acosta gaf begin van het seizoen aan dat CEV zwaarder was dan WK.
Rijden, rijden en nog eens rijden op niveau en verschillende circuits is heel belangrijk voor de ontwikkeling
 
  • Leuk
Waarderingen: MB84
Rossi heeft daar nog wel een team.
En die gasten hebben al een wildcard gehad.
En Elia Bartolini van dat team heeft ook een paar keer als vervanger mogen optreden.
Bartolini en Surra (Snipers) reden in Assen ook mee. Een van beide stond in de stekkenwal de MotoGP te kijken op zijn scootertje met denk ik een riders coach...
 
Ik heb een stand gevonden in het kampioenschap CIV Moto3
1630483548890.png

https://rossomotori.it/2021/08/clas...-risultati-aggiornati-piloti-e-costruttori-2/
 
Als hij daadwerkelijk naar het WK Moto 3 kan, dan is het doel toch al bereikt lijkt mij, tuurlijk hoef en kan je dan niet in de RBR te rijden. Beetje raar stukje, Evert bedoeld toch niet het WK Supersport 300?
 
Racesport zegt ook dat de combinatie Moto3 en RBRC onmogelijk is, maar wel te combineren met CEV. RBRC en CEV heeft ook de voorkeur als ik het zo tussen de regels door lees.
 
Als hij daadwerkelijk naar het WK Moto 3 kan, dan is het doel toch al bereikt lijkt mij, tuurlijk hoef en kan je dan niet in de RBR te rijden. Beetje raar stukje, Evert bedoeld toch niet het WK Supersport 300?
Het doel wel. Maar de lange termijn planning is vaak belangrijker. En zoals ik het lees, is een combi van CEV en RBRC de gewenste combi voor het komende jaar.

Je wil niet in je eerste jaar Moto3 (wk) achter de feiten aan lopen en het niveau nog niet aankunnen. Een jaartje extra voorbereiding is niet verkeerd denk ik.
 
Maar hoe vaak krijgt een Nederlander een mogelijkheid om moto3 te rijden?
Maw, heeft hij die kans in 2023 ook nog?
 
De bedoeling is natuurlijk dat die kans er nog is, omdat hij alleen maar beter zal worden. Slecht voorbereid en nog niet genoeg gerijpt de Moto3 instappen zal heel averechts kunnen werken.

Bijv. Can Oncu. RBRC kampioen, 1 jaartje CEV (waarin hij het overigens steeds beter deed) maar compleet ondergesneeuwd in de Moto3. 12de zn beste finish, en maar 8 punten. Ter vergelijking, Bo haalde in zn eerste jaar 78 punten.
 
De bedoeling is natuurlijk dat die kans er nog is, omdat hij alleen maar beter zal worden. Slecht voorbereid en nog niet genoeg gerijpt de Moto3 instappen zal heel averechts kunnen werken.

Bijv. Can Oncu. RBRC kampioen, 1 jaartje CEV (waarin hij het overigens steeds beter deed) maar compleet ondergesneeuwd in de Moto3. 12de zn beste finish, en maar 8 punten. Ter vergelijking, Bo haalde in zn eerste jaar 78 punten.
Maar Can Oncu won wel direct zijn eerste, met een wild card, Gp in Valencia.
Een goed voorbereide en presterende uit het CEV afkomstige rijder als Artigas presteert nu ook niet echt geweldig in de Gp's.
Darryn Binder was niet bepaald een topper in de RBR. Volgend jaar Moto Gp!
In de Gp's moet je ook kunnen groeien, mits je de tijd krijgt. Het zijn niet allemaal supertalenten Acosta en Fernández.
 
Maar Can Oncu won wel direct zijn eerste, met een wild card, Gp in Valencia.
Een goed voorbereide en presterende uit het CEV afkomstige rijder als Artigas presteert nu ook niet echt geweldig in de Gp's.
Darryn Binder was niet bepaald een topper in de RBR. Volgend jaar Moto Gp!
In de Gp's moet je ook kunnen groeien, mits je de tijd krijgt. Het zijn niet allemaal supertalenten Acosta en Fernández.

Ja, ik had al verwacht dat die zou komen. Maar die gekke regenrace heb ik bewust even niet meegenomen.

Idd, moet je kunnen groeien, dat zie je nu ook aan Deniz Oncu bijv.

Maar mits je de tijd krijgt is wel een belangrijke. Als je in je eerste jaar echt achter de feiten aan hobbelt, en geen Spanjaard of Italiaan bent, of veel geld, of een dikke sponsor. Dan kan het naar 1 jaar wel weer meteen gedaan zijn.
 
Ja, ik had al verwacht dat die zou komen. Maar die gekke regenrace heb ik bewust even niet meegenomen.

Idd, moet je kunnen groeien, dat zie je nu ook aan Deniz Oncu bijv.

Maar mits je de tijd krijgt is wel een belangrijke. Als je in je eerste jaar echt achter de feiten aan hobbelt, en geen Spanjaard of Italiaan bent, of veel geld, of een dikke sponsor. Dan kan het naar 1 jaar wel weer meteen gedaan zijn.
Misschien is een Nederlands paspoort of een andere nationaliteit dan Spaans of Italiaans wel een voordeel.
Denk dat de Dorna ook wel inziet dat veel Spanjaarden op de grid voor andere landen (uitzendrechten) niet interessant is.
 
Maar Can Oncu won wel direct zijn eerste, met een wild card, Gp in Valencia.
Een goed voorbereide en presterende uit het CEV afkomstige rijder als Artigas presteert nu ook niet echt geweldig in de Gp's.
Darryn Binder was niet bepaald een topper in de RBR. Volgend jaar Moto Gp!
In de Gp's moet je ook kunnen groeien, mits je de tijd krijgt. Het zijn niet allemaal supertalenten Acosta en Fernández.
Dat is wel het grote probleem van de nederlanders..., er is (te weinig) tijd om te groeien. Bo en Jasper zijn hier uitzonderingen op. Collin zal nu wel echt moeten gaan presteren in RBRC en CEV. In de RBRC is hij vaak betrokken bij crashes, rijders die niet opletten etc.
 
Dat is wel het grote probleem van de nederlanders..., er is (te weinig) tijd om te groeien. Bo en Jasper zijn hier uitzonderingen op. Collin zal nu wel echt moeten gaan presteren in RBRC en CEV. In de RBRC is hij vaak betrokken bij crashes, rijders die niet opletten etc.
Er is nog een groot probleem in nl, niet genoeg talent of de juiste begeleiding.
Eerst volgende die er aan zit te komen is Loris veneman, tussen Bo en Zonta zou ik ook niemand weten die meer "recht"had gehad op kansen..

Jongens die in de wss300 rijden of reden zijn er ook genoeg, hebben allemaal veel kansen gehad maar daar zit helaas ook geen diamantje tussen..
Van Straalen stapt op de EAB fiets voor komend weekend zag ik, leuke rijder maar ook weer niet goed genoeg.
Deroue hetzelfde verhaal, prima racer hoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan