Nieuw nederlands talent, oa Zonta v.d Goorbergh en Kas Beekmans

Je kan afvragen wat je in een jaar Moto3 in de GP leert tov gelijk naar Moto2. Rijdt nu ook een moto3-machine dus de overstap van een brommer naar een 'echte' motor blijft hetzelfde. Alleen in de GP-klasse leer je wel de circuits kennen, en is het niveau en competitie hoger. In Moto3 mag je langer ontwikkelen en kan je makkelijker aanpikken in het veld vanwege de slipstreams, in Moto2 val je sneller door de mand, of je moet genoeg geld meenemen om elk jaar weer een zitje te kopen.
 
De onveiligheid in de Moto3 is geloof ik ook echt een reden om die over te slaan. Ik ben ge-abboneerd op Kicxstart en daar heeft Zonta een maandelijkse column. De column na het overlijden van Hugo Milan is geschreven door Zonta zn moeder en is indrukwekkend. Ik kreeg een behoorlijke brok in mn keel.

Zonta zou de plaats van John Mcphee gaan innemen bij Petronas Moto3, echter omdat dat team stopt moest Zonta dus opzoek naar een nieuwe werkgever. Ik vind dit wel een goede keuze. Denk dat de BeOn snel zal worden omgeruild voor een Yamaha R6 en verwacht dat Zonta deze winter veel in Spanje zal trainen.
 
Screenshot_20211109-163914_Chrome.jpg
 
Zie hier dus ^^

Heb ook nog een foto gezien vanaf de achterkant genomen, lijkt het net of die op een moto3 rijd alleen de fiets klopt niet.

Schijnt ook het stukje te zijn wat het moeilijkste is bij ovetrstap naar moto2, wss oid.. de moto 3 fiets word rond gestuurd en alle andere fietsen worden wat hoekiger gestuurd.. minder lang op 1 oor en sneller rechtop ivm acceleratie.
Ben benieuwd hoe het er over 2 weken uit ziet en hoe hij zich verhoud tot de rest.. ondanks dat het testen is
 
Vraag me vooral af op wat voor motor hij over 2 weken rijdt.

Als hij op een NTS rijdt (waarschijnlijk wel) maar volgend seizoen met een andere framebouwer, heeft deze test weinig zin, behalve om aan de snelheid en rijstijl te wennen.
Maar dan is die net een beetje gewend aan de motor en moet daarna aan een hele andere motor wennen.

Of RW Racing rijdt volgend jaar nog steeds met NTS.
 
Vraag me vooral af op wat voor motor hij over 2 weken rijdt.

Als hij op een NTS rijdt (waarschijnlijk wel) maar volgend seizoen met een andere framebouwer, heeft deze test weinig zin, behalve om aan de snelheid en rijstijl te wennen.
Maar dan is die net een beetje gewend aan de motor en moet daarna aan een hele andere motor wennen.
test heeft wel zijn, ook op een NTS. op 2 daagjes leer je niet hoe je snel moet zijn op een Moto2 komende van een pseudo-moto3.
 
Mooi dat NTS het blijkbaar goed vind dat RW hun nieuwe talent de kans geeft om te wennen aan een Moto2. En ook goed om te zien dat RW daar tijd, geld en energie in stopt. Hoop alleen echt dat ze volgend jaar met een Kalex rijden, anders is het idd gewoon leren, maar je kunt je simpelweg niet meten met de anderen.
 
Collin Veijer in de eerste kwalificatie op Estoril de 22e plaats. Het lijkt erop dat hij het kwalificeren maar niet onder de knie krijgt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan