Nieuw of tweedehands?????

Van dat soort mensen met interieuren zoals te zien waren in het "motorfiets in woonkamer" topic.

zwarte bank. Zilveren vaas. Witte muren. U weet wel, vinexwijk. In de zomer met de motor een weekendje eiffel.. etc. ;)
 
Neeee...niet weer de eeuwige discussie nieuw/2e hands. Heeft allebei voors en tegens, welke dat zijn kun je zelf ook wel verzinnen toch?

Wat ik iig niet zou doen: aan anderen vragen wat zij ervan vinden. Als het goed is heb je daar toch schijt aan.

Maar goed, succes ermee. Ga eerst eens rijden met die Tracer zodra dat mogelijk is.
 
Ik heb het geld voor nieuw niet over, ik rij tweedehands. Het is voor mij grotendeels een recreatiespeeltje.

Toch, steeds een "stapje omhoog inruilen" is een nog duurdere methode dan gewoon direct nieuw kopen. Heel vaak zie je dat zulke figuren een spoor van gerestaureerde voertuigen achter laten.


Mijn twee centen: Zoek naar de motor waarvan je denkt: "Als dat de laatste motor is die ik ooit gehad heb, ben ik er tevreden mee". Dan is een complexe of dure reparatie/accessoire ook iets waar je zelf van geniet.
 
Ik vind recente gebruikte motoren juist te duur, vooral als de slijtagedelen niet vernieuwd zijn.
 
Ik vind recente gebruikte motoren juist te duur, vooral als de slijtagedelen niet vernieuwd zijn.
Ik tik autotrader in. Motoren tussen 1500 en 3000 euro (ongeveer mijn budget) ==> 942 stuks.

Gooi er een verse kettingset van 300 ~ 400 euro tegenaan, twee verse sloffen van 200 per stuk en wat kleine reparaties links en rechts...
Voor minder dan 5000 euro all-in kan ik weer jaren scheuren.




Gelukkig zijn er nog steeds mensen die graag nieuw kopen. Ik zal een tempeltje voor ze bouwen.
 
Mijn mening, voor zover je die relevant vindt, koop nieuw...!
Argumentatie: niets rijdt zo fijn als een nieuwe motor, een motor die je zelf kan inrijden en waar je trots op kan zijn. Zeker als je het geld hebt zo ik het zeker doen!
Het is mijn inziens een vrij eenvoudig dilemma. Maar JIJ moet het beslissen ( of je vrouw) of het financieel verantwoord is. Als dát dus zo is zou ik voor nieuw gaan.
In ieder geval veel succes met je keuze, en veel plezier gewenst met JOUW NIEUWE motor.....!!

gr. Boud
 
Ik wijs altijd naar de nieuwwrijders, snappen ze niks van.
Komt omdat ze niet weten dat ik vanuit mn helm roep "rustig aan hè! Die is van mij over een paar jaar!"
 
Ik wijs altijd naar de nieuwwrijders, snappen ze niks van.
Komt omdat ze niet weten dat ik vanuit mn helm roep "rustig aan hè! Die is van mij over een paar jaar!"
_O-

Nouja, IEMAND moet die motoren natuurlijk nieuw kopen voordat anderen hem tweedehands kunnen kopen :P

Maar denk dat de vraag vooral is: Neem je die paar 1000 euro extra afschrijving voor lief bij een nieuwe motor? Zelf ben ik iemand die dan al gauw gaat bedenken wat ik met die paar 1000 euro kan doen die ik uitspaar op een 2e hands

Maar een nieuwe motor heeft natuurlijk ook zo zijn charmes, dat kan ik me zeker voorstellen!
 
Laatst bewerkt:
just my 3 cents :+ - de verzekering van een nieuwe motor (bijna altijd all-risk) is een stuk duurder dan de verzekering van een motor die je gewoon wa+ kan verzekeren. En vergeet niet dat nieuwe motoren meer gewild zijn bij het dievengilde dan de wat oudere fietsen.

Maaar.. als je het geld hebt en het kan veroorloven, doen! doen, je leeft maar 1 keer en geld is slechts een hulpmiddel om het leven aangenaam te maken.
 
Ach ja, het is net zo'n discussie als over kleur, er is niet over te twisten. Voor sommigen kan er niets anders zijn dan nieuw kopen, voor anderen tweedehands. Beiden hebben deels gelijk en deels ongelijk.
En uiteraard heeft de dikte van de portemonnaie en het maken van andere keuzes er ook mee te maken....
 
Laatst bewerkt:
Tsja, zoals je zelf al zegt een luxe dilemma.....
Zelf ben ik niet van het te lang sparen en/of lenen dus rijdt ik (een jonge)2e hands.....
Als het geld voor een nieuwe er wel zou zijn ging ik denk ik toch wel voor een nieuwe :Y
 
Laatst bewerkt:
Als het je droommotor is, en daar ook vele jaren op wilt rijden, dan nieuw kopen. Dan weet je wat je gekocht hebt en wat je samen met je motor meegemaakt hebt. Het word je spreekwoordelijke maatje.

Tweede hands is altijd afwachten, en als je eerst een "overbruggingsfiets" gaat kopen en later je tweedehands droommotor dan zou ik eens goed gaan rekenen of je dan niet duurder uit bent....
 
Ik wijs altijd naar de nieuwwrijders, snappen ze niks van.
Komt omdat ze niet weten dat ik vanuit mn helm roep "rustig aan hè! Die is van mij over een paar jaar!"
O, ik dacht altijd dat je bedoelde: " maak nog even een burnout in de toerenbegrenzer." O-)
 
Als je de tracer mooi vindt gewoon lekker die kopen, je gaat toch niet op een andere fiets rijden omdat je er mss wat meer op af schrijft.

Zit ook te denken aan de tracer, mooi ding!
 
Rij nu 40 jaar motor. :Y Heb in totaal 16 motoren gehad en heb nu inmiddels nr 17. :+
Heb 4x een nieuwe aangeschaft vroeger.Deze ruilde ik na soms 1 a2 jaar weer in.
Ben inmiddels wijzer :$ en koop geen nw motor meer.
Heb nu een mooie Multistrada van 7 jaar oud en is om te zien zo goed als nieuw.Zou zeggen volg je eigen gevoel en budged maar denk niet dat je heeeel lang met je nieuwe motor zult doen *D
De drang naar wat anders blijft broeien.
Althans dat is bij mij wel zo. :X
 
Je vraag:
Mijn "luxe"- dilemma: een nieuwe motor of een tweedehandse?

het antwoord:
ben verliefd geworden op de nieuwe MT 09 Tracer van Yamaha.

De Tracer is niet tweedehands, dus nieuw.

Ga proefrijden of ie werkelijk zo fantastisch is als je nu denkt en koop hem nu maar, anders rijd je 3 jaar rond: "had ik maar..." als je nu met je tweede-keusje gaat rijden.

En daarbij: die F800r schrijft ook af. Wel niet zo veel als een nieuwe Tracer. Dus je moet dan toch weer fors bijleggen. en dan heb je al 6000 euro uitgegeven.
 
Laatst bewerkt:
Allemaal bedankt voor de reacties tot nu toe. Helpt toch wel omdat sommige er net anders tegen aan kijken, dan je zelf doet. Of met een punt komt, waar ik niet aan had gedacht.

Neig nu toch naar een nieuwe kopen. ;)
 
Neeee...niet weer de eeuwige discussie nieuw/2e hands. Heeft allebei voors en tegens, welke dat zijn kun je zelf ook wel verzinnen toch?

Wat ik iig niet zou doen: aan anderen vragen wat zij ervan vinden. Als het goed is heb je daar toch schijt aan.

Maar goed, succes ermee. Ga eerst eens rijden met die Tracer zodra dat mogelijk is.

Als je dit zo'n onzin vraag vindt en het niet aan anderen zou vragen, hoef je niet te reageer hoor. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan