Nieuw of tweedehands?????

Neem svp ook verzekeringspremie mee als de kosten een rol spelen.

Vroegah een mannetje met een splinternieuwe r1 onderuit zien gaan. Kereltje huilen. Niet van de pijn. Hij gleed langs de vangrail en had niks.. Maar zijn fiets schoot er vol onder en daar was niet veel van over.

Fietsje was met lening gekocht en slechts wa verzekerd. Manneke kon nog jarenlang aflossen voor iets dat er niet meer was.

Was overigens op "de baars". In Tilburg. Toen het er nog topdrukte was in het weekend. Heel veel mf ers daar die er klaverblaadjes draaiden.
Wellicht dat iemand hier zelfs nog meegeholpen heeft om die r1 onder de rail uit te trekken.

Mooie ouwe tijd.
 
Doen. Ben je Helemaal het blitse mannetje bij je vrienden! ;)


:^

Zilveren vazen en witte muurverf hebben ze bij de Action ook, kan je het geld wat je daarmee bespaart in de motor investeren. :+


Zelf zou ik nooit een nieuwe motor kopen, nieuw is duur, onnodig, voelt niet lekker aan omdat je bang bent de boel te beschadigen etc.
 
Alleen moet je ook nog investeren in een dure 52 inch led tv. ( liefst net een modelletje nieuwer als die van je vrienden )
 
:^

Zilveren vazen en witte muurverf hebben ze bij de Action ook, kan je het geld wat je daarmee bespaart in de motor investeren. :+


.

Je kan ook bij de mediamarkt een lege doos halen, netjes uitknippen. Als je dan je foto van de motor in de huiskamer wil maken, plak je eerst de uitgeknipte tv op de muur.
Zo kun je naar de buitenwereld toe heel goedkoop pochen met je 60 inch tv
 
Laatst bewerkt:
Oudere motoren kan je soms voor hetzelfde bedrag weer verkopen, in mijn geval wel iniedergeval.
Bij een jongere tweedehands heb je ook afschrijving ja maar minders als bij een gloednieuwe en gewoon nog fabrieksgarantie enzo.

Afschrijving is een grote factor in de kosten bij een nieuwe motor.

Voor mijn GS500 komt de afschrijving neer op net even minder dan 300 euro per jaar, voor de K75RT moet ik nu rekenen met 160 euro per jaar....Mits ik helemaal nul komma niets terug krijg voor de resten.

Qua verzekering is het meer van hetzelfde. De BMW mag zelfs als klassieker verzekerd worden, dat kost mij 50 euro per jaar - ANWB (niet de goedkoopste) en 5000 km/jaar maximaal.
 
Je kan ook bij de mediamarkt een lege doos halen, netjes uitknippen. Als je dan je foto van de motor in de huiskamer wil maken, plak je eerst de uitgeknipte tv op de muur.
Zo kun je naar de buitenwereld toe heel goedkoop pochen met je 60 inch tv


En dan op de oprit die net vanuit het raam te zien is een uit dozen geknipte BMW 5 serie.
 
:Y


Misschien in de tuin ook nog een gigagroot uit dozen geknipt speelparadijs voor de kids :X
 
En dan een paar van die vierkante plantenbakken er omheen, ook gemaakt van kartonnen dozen uiteraard.
 
Als het op motoren, auto's en dergelijke aankomt ben ik heel conservatief: ze mag met niemand anders naar bed zijn geweest :)

Zonder gekheid, de echte klik met een motor of auto heb ik alleen als ik hem nieuw heb gekocht. Een tweedehands blijft toch altijd een stiefkindje, er blijft toch altijd enige afstand. Wat niet wil zeggen dat ik geen tweedehands koop. Mijn eerste motor is een tweedehandsje en doet het prima. Maar als ik het geld er voor heb dan ga ik toch liever voor nieuw.
 
Mijn "luxe"- dilemma: een nieuwe motor of een tweedehandse?

Ik heb mijn motor verkocht en ben verliefd geworden op de nieuwe MT 09 Tracer van Yamaha. Prijs: € 11.000,-

Het geld heb ik wel, maar mijn geweten (lees: mijn vrouw) vraagt zich af; verlies je niet veel te veel op een nieuwe motor?

Ik denk dat ze wel een punt heeft en ik zit nu met een schuin oog te kijken naar een BMW F800R van 2009 voor € 6.000,-. Om vervolgens over twee/drie jaar een tweedehands Tracer te kopen, waar de kop vanaf is.

Hoe kijken jullie hier tegenaan en wat zouden jullie doen?

Lang geleden een 2de hands van een goede kennis gekocht. het was al een oud beestje maar het liep prima (BMW) . Die motor heeft mij nooit in de steek gelaten. Heel goeie deal geweest.

Alle andere second hands was altijd wat mee. Het is meestal niet voor niets dat ze van de hand gedaan worden. En als men denkt aan inruilen slaan de meeste (volgens mij) al 1-2 jaar de onderhoudsbeurten over.


Bij een nieuwe motor heb je in elk geval nog de garantie (voor wat het waard is) . Ooit gekloot met een (nieuwe) Suz. gehad, is nooit goed opgelost.
 
Lang geleden een 2de hands van een goede kennis gekocht. het was al een oud beestje maar het liep prima (BMW) . Die motor heeft mij nooit in de steek gelaten. Heel goeie deal geweest.

Alle andere second hands was altijd wat mee. Het is meestal niet voor niets dat ze van de hand gedaan worden. En als men denkt aan inruilen slaan de meeste (volgens mij) al 1-2 jaar de onderhoudsbeurten over.


Bij een nieuwe motor heb je in elk geval nog de garantie (voor wat het waard is) . Ooit gekloot met een (nieuwe) Suz. gehad, is nooit goed opgelost.




Dat zijn juist de motoren die ik op zoek, kan door het gebrekkige onderhoud veel van de vraagprijs af, doe ik zelf groot onderhoud en van het geld wat ik over houd kan ik eventueel onvoorziene problemen oplossen.
 
Inderdaad, en veel van de meer serieuze problemen kan je aan zien, voelen of horen komen.

Altijd 2e hands gereden van jonger tot ouder, eigenlijk vrijwel nooit problemen die ik niet bij aanschaf al direct gezien heb en dus meeneem in de koopbeslissing.
 
Nu in de winter goedkoop de F800r kopen en deze in de zomer weer verkopen en een hele jonge mt09 tracer terugkopen waar al wat van is afgeschreven?
 
Volgens mij kost jouw Tracer nog steeds € 11.000, alleen kun je hem pas over 3 jaar rijden.
Afschrijving BMW F 800 a € 2000 plus € 9000 voor een gebruikte Tracer (niet jouw kleur, zonder opties, bereden door iemand die de gewoonte heeft om met koude motor burn outs te maken).
:X
 
Volgens mij kost jouw Tracer nog steeds € 11.000, alleen kun je hem pas over 3 jaar rijden.
Afschrijving BMW F 800 a € 2000 plus € 9000 voor een gebruikte Tracer (niet jouw kleur, zonder opties, bereden door iemand die de gewoonte heeft om met koude motor burn outs te maken en zelf het onderhoud doet).
:X
 
Ja want elke persoon met een allroad heeft de gewoonte om met koude motor burnouts te maken en zelf onderhoud te doen...
Net zoals elke tweedehands motorfiets afgetrapt is. ><
 
Als je er financieel geen pijn en geen probleem mee heb dat je motor over 2á3 jaar minder waard is, koop dan een nieuwe.

Hij is vers , je heb garantie, er is geen slijtage aan onderdelen, weinig onderhoud.
 
Laatst bewerkt:
Ja want elke persoon met een allroad heeft de gewoonte om met koude motor burnouts te maken en zelf onderhoud te doen...
Net zoals elke tweedehands motorfiets afgetrapt is. ><

Ja want zelf onderhoud doen is per definitie slechter als dat de dealer het onderhoud doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan