Nieuw of tweedehands?????

basscholtens

MF'er
17 sep 2009
35
0
Groningen
Mijn "luxe"- dilemma: een nieuwe motor of een tweedehandse?

Ik heb mijn motor verkocht en ben verliefd geworden op de nieuwe MT 09 Tracer van Yamaha. Prijs: € 11.000,-

Het geld heb ik wel, maar mijn geweten (lees: mijn vrouw) vraagt zich af; verlies je niet veel te veel op een nieuwe motor?

Ik denk dat ze wel een punt heeft en ik zit nu met een schuin oog te kijken naar een BMW F800R van 2009 voor € 6.000,-. Om vervolgens over twee/drie jaar een tweedehands Tracer te kopen, waar de kop vanaf is.

Hoe kijken jullie hier tegenaan en wat zouden jullie doen?
 
Mijn idee: de 2de hands markt is verzadigd met motors waar ze niet vanaf geraken, vanaf je de showroom buiten rijdt met een nieuwe kan je al 2000e afschrijven. Maar heb je geld teveel waarom niet :P
 
Laatst bewerkt:
Tsjah wat wil je, verstandig of fantastisch...

Een leuke motor 2e hands kopen die weinig afschrijft en dus veel lol per euro biedt is verstandig.

Een fantastische motor kopen die snel afschrijft en duur maar supervet is, is leuk.

Jouw portomonee en karakter bepalen hoe ver je welke kant op gaat.
 
Nieuw kopen, heel erg zuinig op zijn en over 3 jaar voor de helft van het geld inruilen.
Dank u!!
 
Nieuw!
Er is niets mooiers dan jouw motor in de krat bij je dealer te zien.
De jaren fabrieksgarantie en (zoals bij Honda) 24 uurs stand by service dus geen noodzaak voor wegenwacht abonnement.
Je geen zorgen hoeven te maken of het stiekem toch geen schade fiets is.
Niet de ellende van een vorige eigenaar op moeten lossen
Zelf de eerste 100 en 10.000km op de teller zetten
Je motor naar de eerste 1000km beurt (gratis) brengen
Met een 2e handsje is er niemand die zn raam opendoet om te zeggen dat ze je motor zo mooi vinden.
Dé gevierde man zijn bij vrienden
Díe motor kunnen kopen en rijden precies zoals jij het wilt in de juiste kleur.
Droommotoren zijn een stuk realistischer haalbaar dan droomauto's, dus DOEN!
 
Beste advies ben ik nog niet tegen gekomen; namelijk niet naar je vrouw luisteren en doen wat je wil (binnen de perken wat je financieel met je partner ziet zitten uiteraard). Voor hetzelfde geld is ze morgen weg :r
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een mooie klassieker kopen, de 1e V-max bijvoorbeeld als je zoiets wilt.

Net zo leuk, zo niet leuker, blijft zijn geld waard, en met een goede verzorging worden die dingen alleen maar meer waard.

Maar je praat dan natuurlijk over een klassieker als icoon (van die tijd).

Maargoed, oldtimers en klassieker zijn dan ook meer mijn ding, alle motoren na 1990 zijn saai en electronisch :+
 
persoonlijke keuzes, je kan hier hoogstens nog wat opinies vinden waar je dan uit kan shoppen..

ik rijd liever tweedehands: hoef ik er niet zo zuinig op te zijn.
Niet poetsen, maar Rijden.

pekel ?
krasjes ?
stof ?
nah, Rijden!
 
MT09 ken ik wel maar de Tracer ziet er toch iets anders uit.

Prachtige fiets, ik zou hem nieuw kopen.

Sowieso geen BMW F800.
 
Nieuw!
Er is niets mooiers dan jouw motor in de krat bij je dealer te zien.
De jaren fabrieksgarantie en (zoals bij Honda) 24 uurs stand by service dus geen noodzaak voor wegenwacht abonnement.
Je geen zorgen hoeven te maken of het stiekem toch geen schade fiets is.
Niet de ellende van een vorige eigenaar op moeten lossen
Zelf de eerste 100 en 10.000km op de teller zetten
Je motor naar de eerste 1000km beurt (gratis) brengen
Met een 2e handsje is er niemand die zn raam opendoet om te zeggen dat ze je motor zo mooi vinden.
Dé gevierde man zijn bij vrienden
Díe motor kunnen kopen en rijden precies zoals jij het wilt in de juiste kleur.
Droommotoren zijn een stuk realistischer haalbaar dan droomauto's, dus DOEN!
:Y
 
Ik koop een jonge 2de hands, duizenden euro's lager dan nieuw, fabrieksgarantie... etc

Mijn eerste motor had 1017km op de teller (10 maanden oud)
men 2de had er 19000 (9 maanden oud)
 
De jaren fabrieksgarantie en (zoals bij Honda) 24 uurs stand by service dus geen noodzaak voor wegenwacht abonnement.
Waarom al die garantie? is een Honda een Chinese kloonfiets? Het is toch normaal dat je motor heel blijft? De ANWB heb je nodig als je diesel getankt hebt, of een lekke band.
Garantie is normaal. Tenzij je een onbetrouwbaar product gekocht hebt, dan wordt het noodzaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan