Nieuw op het forum, nieuwe op de motor, nieuwe (2001) Suzuki XF 650 Freewind

Jarojoko

Rookie
28 aug 2019
2
1
Ik denk dat ik op het verkeerde forum ben begonnen maar voor de liefhebber hier mijn "verhaal"

Post op het grote XF 650 forum :)


Beste Forumleden,

Ik heb geen idee of ik hier goed zit, maar ga het gewoon doen :)

Mijn naam is Ronald en sinds enkele maanden in bezit van het motorrijbewijs. Na op ongeveer 7-8 verschillende motoren te hebben gereden van buikschuiver tot grote chopper ben ik tot de conclusie gekomen dat de "enduro/allroad" klasse mij het beste voegt. fijne zitpositie en stuur/bochtenwerk vind ik erg fijn en tot op heden vind ik het gevoel en geluid van de 1 pitter echt het lekkerste.

Aangezien mijn budget niet al te groot is zat ik te twijfelen tussen de BMW F650GS en de Suzuki XF 650. zelf vond ik de BMW wat onrustiger aanvoelen en ben na een proefritje verliefd geworden op de Suzuki. Dus ben nu trotse eigenaar van een Freewind XF 650 (2001).

tot op heden geen spijt van en een leuk dingetje om de eerste 10k KM mee te oefenen in het echt!

Maar...

Zelf heb ik tot op heden weinig ervaring met het klussen aan motoren en ga later deze week even met een vriend (die wel ervaring heeft) belangrijkste onderdelen van het motorblok/ elektronica/ aandrijving/ remmen even nalopen en controleren.

Er is een ding wat mij momenteel opvalt. en dat is wanneer ik hem start hij stationair rustig 1500 RPM draait (als hij is opgewarmd zonder choke). Maar als ik een stukje heb gereden en terugschakel voor een stoplicht en mijn koppeling heb ingedrukt draait hij 2200/2500 en soms in neutraal spontaan richting de 3000 rpm.

Het lijkt net of de choke een stukje open staat.

Wie o wie kan mij alvast een beetje in de juiste richting sturen?

Groetjes Ronald

En een mooie fotootje hier onder :)
 

Bijlagen

  • Like
Waarderingen: Sloopkogel