nieuw op het forum

GoldWing

MF'er
9 mei 2004
33
0
lummen
Hey Gozers

Ik ben nu al een tijdje aant zoeken achter een een brommertje voor woon werk verkeer , en toen dacht ik aan mijn oude jeugd liefde .....Een Aprilia , nu na wat lang zoeken op het net ben ik tot de conclusie gekomen dat een RS250 me wel ligt.Ziet er lekker sportief uit en voor die enkele kilometers die ik op een dag moet doen ( 14 km) gaat zo een cyl-inhoud ruim voldoende zijn !? Maar nu mijn vraag is dit nu werkelijk zo veel duurder als een 4-takt moto ?, lijkt me wel straf ik heb een Ducati Monster gehad en dat was peperduur in onderhoud.Natuurlijk zullen er wel pro& contras zijn voor 2&4 takt maar ik denk dat ik wel ruim genoeg ga hebben aan zo een RS250. Topsnelheid ben ik niet zo gek van . dat speelt zo geen rol voor mij.plezier in de bochtjes primeert voor mij.
 
Top niet nodig, en enkel plezier in de bochten is een RS perfect. Voor woon-werkverkeer niet echt denk ik, wel als je er elke keer een mooie plezierrit van maakt.

Verder raad ik je aan gewoon 's de zoekfunctie te gebruiken, hier is al héééél veel over geschreven!
 
ik zie da je van lummen bent,ik heb nog een mooie 250 te koop staan mocht je intresse hebben kijk maar eens onder gezocht & gevonden..., woon werk maakt geen probleem maar hou dan rekening met in druk en traag verkeer minder vermogen(2t heeft zo'n vermogengrafiek met lage toeren)dus bol je gelijk een auto qua acceleratie('t valt best wel mee hoor)
onderhoud kan je zelf goedkoop houden door alles regelmatig te smeren en te inspecteren,voordeel is dan weer dat je door het lage koppel minder bandenslijtage hebt ivm doorslippen bij accelereren en blokkeren bij terugschakelen van je wiel,
om op te leren rijden een ideale fiets,licht,wendbaar en zeker even snel als een 4takt
ducati is eenmaal duur in stukken en onderhoud,een appie heeft iets minder intensief onderhoud nodig maar de stukken zijn ook redelijk duur(tip rgv250 onderdelen passen van het blok ook op de rs250,zelfde blok en zijn een pak goedkoper maar moeilijker te vinden)
bochtensnelheid is dan weer super met zo'n ding,geen motorrem,goede remmen en een erg laag gewicht
 
Thx voor de tips Atmoz..

Ik heb jouw brommertje al gezien op verschillende sites , en hij ziet er heel vet uit...Maar met alles wat je er aan gedaan hebt is de prijs nu ook redelijk hoog en past i niet echt meer in mijn budget.Maar een 250 gaat het toch worden.Nu heb ik nog een vraagje ivm de uitlaat , ik heb op het aprilia forum een foto gezien van een RS met de dempers onder het kontje !!!. is dit nu Custom made of heeft er iemand weet van of deze in de handel te verkrijgen zijn?
 
72525
 
Terug
Bovenaan Onderaan