Beste mensen,
Tilburger van 32 aan het toetsenbord en nieuw op twee wielen. Ik wil al sinds m'n 24ste, plus of min een paar jaar, m'n motorrijbewijs halen. Als student natuurlijk geen rooie stuiver te makken, en toen ik daarmee klaar was, bleek dat ik toch teveel stuivers te makken had, want toen was ik behoorlijk bol en rond geworden. Dat vond ik voor mezelf geen prettig idee op een motor (alhoewel ik niemand met een afdak ver- of beoordeel). Anyway, nu weer in m'n jongen godenvel, en ga beginnen met het behalen van mijn A. Heb wel al m'n kleding bij elkaar verzameld, omdat ik weinig zin heb om mijn handen te steken in die angstzweethandschoentjes die al door tachtentigtig collega-lessers zijn gedragen, dan zweet ik liever m'n eigen pak vol
Qua motor ben ik nog aan het kijken. Dacht eerst een Intruder of een Virago o.i.d. maar heb in de Zwitserse bergen veel motoren gezien, en de light customs voelen toch niet écht als fietsen die bij mij passen. Wel zat ik iedere keer achterstevoren in de auto bij het zien van een R850R of Zephyr, dus daar ben ik nu naar aan het kijken. Heb op een Zephyr 1100 gezeten, maar begreep dat die iets groter was dan de 750, en dat leek me nou net qua motorinhoud een mooi machientje. Nu lees ik wel al in een ander topic hier dat een rijder van 190 zich prima op de 750 kon vermaken, dus ik denk toch dat het die kant op gaat. Maar tips wat betreft vergelijkbare motoren zijn altijd welkom. Fietsen die ik ook mooi vind zijn o.a. de eerste drie generaties Hornet, de CBF500, de XJ600/650, de GSX400 (alhoewel ik die dan wel te licht vind), maar de gaafste vind ik momenteel de R850R en de (voor mij) betaalbaardere Zephyr 750.
Aangezien ik goede ervaringen heb met het importeren van auto's, zat ik in Duitsland te kijken, en daar zie ik behoorlijk wat meer Zephyrs en R850R's staan dan bij ons in Nederland. Heeft iemand hier ervaring mee? Mag je op een vijfdagskenteken naar Nederland rijden? En wat leg je af bij de RDW? Volgens mij valt het allemaal reuze mee, zeker met de jaren 90/00 modellen die ik noem, maar liever voorbereid op pad dan voor dure verrassingen komen te staan.
Als laatste vroeg ik me nog af wat een BMW versus een Kawa in het onderhoud doet. Hoorde dat de Zephyr een paar dure onderdelen heeft, maar BMW is sowieso portemonnee trekken is mijn ervaring (van op vier wielen rijden).
Bedankt alvast voor eventuele reacties, en ik zal me eens goed inlezen in het forum.
Tilburger van 32 aan het toetsenbord en nieuw op twee wielen. Ik wil al sinds m'n 24ste, plus of min een paar jaar, m'n motorrijbewijs halen. Als student natuurlijk geen rooie stuiver te makken, en toen ik daarmee klaar was, bleek dat ik toch teveel stuivers te makken had, want toen was ik behoorlijk bol en rond geworden. Dat vond ik voor mezelf geen prettig idee op een motor (alhoewel ik niemand met een afdak ver- of beoordeel). Anyway, nu weer in m'n jongen godenvel, en ga beginnen met het behalen van mijn A. Heb wel al m'n kleding bij elkaar verzameld, omdat ik weinig zin heb om mijn handen te steken in die angstzweethandschoentjes die al door tachtentigtig collega-lessers zijn gedragen, dan zweet ik liever m'n eigen pak vol
Qua motor ben ik nog aan het kijken. Dacht eerst een Intruder of een Virago o.i.d. maar heb in de Zwitserse bergen veel motoren gezien, en de light customs voelen toch niet écht als fietsen die bij mij passen. Wel zat ik iedere keer achterstevoren in de auto bij het zien van een R850R of Zephyr, dus daar ben ik nu naar aan het kijken. Heb op een Zephyr 1100 gezeten, maar begreep dat die iets groter was dan de 750, en dat leek me nou net qua motorinhoud een mooi machientje. Nu lees ik wel al in een ander topic hier dat een rijder van 190 zich prima op de 750 kon vermaken, dus ik denk toch dat het die kant op gaat. Maar tips wat betreft vergelijkbare motoren zijn altijd welkom. Fietsen die ik ook mooi vind zijn o.a. de eerste drie generaties Hornet, de CBF500, de XJ600/650, de GSX400 (alhoewel ik die dan wel te licht vind), maar de gaafste vind ik momenteel de R850R en de (voor mij) betaalbaardere Zephyr 750.
Aangezien ik goede ervaringen heb met het importeren van auto's, zat ik in Duitsland te kijken, en daar zie ik behoorlijk wat meer Zephyrs en R850R's staan dan bij ons in Nederland. Heeft iemand hier ervaring mee? Mag je op een vijfdagskenteken naar Nederland rijden? En wat leg je af bij de RDW? Volgens mij valt het allemaal reuze mee, zeker met de jaren 90/00 modellen die ik noem, maar liever voorbereid op pad dan voor dure verrassingen komen te staan.
Als laatste vroeg ik me nog af wat een BMW versus een Kawa in het onderhoud doet. Hoorde dat de Zephyr een paar dure onderdelen heeft, maar BMW is sowieso portemonnee trekken is mijn ervaring (van op vier wielen rijden).
Bedankt alvast voor eventuele reacties, en ik zal me eens goed inlezen in het forum.