nieuw pak halen

2 Wheel Menace

MF veteraan
19 mrt 2006
2.811
26
Westervoort
zoals topic al luid wil ik eind februari een nieuw pak,helm laarzen halen maar nu heb ik een vraag
waar kun je het beste je spullen halen
*motorbeurs
*duitsland
*belgie
*of toch hier in nederland
en liggen de kosten hier ook nog wat uit elkaar of valt dat mee?
 
Je kan het beste de jaarbeurs proberen...

Het voordeel is dat daar heel veel winkel met kleding en spullen zijn en het daar vaak goedkoper is aangezien de winkeliers ruimte moeten maken voor de nieuwe collectie en de wat oudere spullen ng snel en goedkoop kwijt willen raken.

Als je ergens anders je spullen gaat halen moet je misschien naar meerdere winkels langs gaan. Bij de motorbeurs zitten er heel veel in 1 hal of hallen...
 
denk als je een compleet pak in een winkel koopt dat je goedkoper uit bent dan losse dingen op de beurs....

en een goedkope winkel in nederland is goedkoper dan een dure winkel in belgie of duitsland
 
shoppen dus..

bedenken wat je hebben wilt, dan ga je kijken wat waar kost (via internet of gewoon door een aantal winkels te bezoeken) noteren, naar de motorbeurs en dan kijken of je daar hetzelfde vindt voor lagere prijzen..

bedenk wel dat de service in de winkels vaak beter is, mocht er iets kapot gaan oid én kan je vaker rekenen op hulp en advies bij passen in winkels dan op de drukke beurs waar de weinige verkopers ook nog eens hun spullen in de gaten moeten houden..

en dan nog even een ander practisch puntje... koop je op de beurs dan moet je hoe dan ook toch nog een behoorlijke tijd met je vaak zware spullen zeulen.. bij een winkel staat de auto vaak voor de deur..
 
Op de beurs hebben ze ook best goede service hoor. Moet je niet op zaterdag of zondag gaan, want dan is het gewoon veel drukker.

Ik ben op donderdag geweest en ze hadden alle tijd voor mij. eigenlijk bij elk standje.
 
Op een paar leuke aanbiedingen na, zijn de prijzen op de beurs echt niet zo schokkend veel goedkoper. Ze wekken de schijn door veel schreeuwende teksten dat het goedkoop is.
Op de beurs verkopen ze voornamelijk de goedkoper merken. Niks mis mee, maar wanneer je een BMW, rukka of stadler pak zoekt (of anders top merken) dan heb je daar zeer weinig keus.

Ik zou ook zeker even op E-bay.de kijken en bij Termaat in Nijmegen.
 
Probeer eerst eens bij Termaat in Nijmegen. Prijs is ook daar bespreekbaar en wat het belangrijkste is, je krijgt een echt goed advies. Zij weten het verschil tussen de snit van pak A en pak B. Ik heb ook eens in een andere winkel een pak in de uitverkoop gekocht. Als het net niet past, neem je bij twijfel het toch mee ivm lage prijs. Nooit blij met dat pak geweesd. Dit risico loop je ook op de beurs. Of het risico van niet ruilen/klachten oplossen omdat de aanbieder aan de andere kant van het land zit (of buitenland) Trouwens, is de beurs nog echt goedkoper? Vorig jaar weinig van gemerkt.

De vreugde van een lage prijs is sneller vergeten als de ergernis van een niet goed product !

De Kale

Op een paar leuke aanbiedingen na, zijn de prijzen op de beurs echt niet zo schokkend veel goedkoper. Ze wekken de schijn door veel schreeuwende teksten dat het goedkoop is.
Op de beurs verkopen ze voornamelijk de goedkoper merken. Niks mis mee, maar wanneer je een BMW, rukka of stadler pak zoekt (of anders top merken) dan heb je daar zeer weinig keus.

Ik zou ook zeker even op E-bay.de kijken en bij Termaat in Nijmegen.
 
Motorkleding Breda | MotorkledingOutletBreda


Koopt veel motorkleding op van failliete zaken(volgens hem gaan er nogal wat over de kop op het moment)heeft mooie combi's van topmerken.
Blijkt ook dat een stand op de motorbeurs in de duizenden euro's loopt die men weer terug wil verdienen,prijzen aldaar zijn idd niet zo laag als men wil doen geloven.
Ben vorig jaar op de beurs op zoek geweest naar sportieve laarzen kon echter niet slagen wat prijzen betrof.
 
Op de beurs hebben ze ook best goede service hoor. Moet je niet op zaterdag of zondag gaan, want dan is het gewoon veel drukker.

Ik ben op donderdag geweest en ze hadden alle tijd voor mij. eigenlijk bij elk standje.

Welke standjes heb je allemaal gehad dan? :+

@Ts, het verschil tussen de beurs en een winkel is dat ze je in een winkel iets willen verkopen waar je lol mee hebt en waar je je goed in voelt totdat je het verkoopt. Het is ook niet erg als je iets niet wilt hebben waar de verkoper een half uur over heeft lopen praten.
Op de beurs moeten ze gewoon verkopen.
Je hebt meestal ook minder garantie, en service is over het algemeen minder.

Mijn tip is ook, kom maar ff langs bij Termaat. Koffie staat altijd klaar :Y
 
Overjarige modellen kun je goed op de beurs kopen met flink korting. Nieuw spul is niet de moeite, daar betaal je gewoon de advies(lees: hoofd)prijs voor.
 
In de shops hier in NL kan je alles op je gemak passen, nog eens terugkomen, erover nadenken. Niet onbelangrijk bij aanschaf van kleding (dat ook nog eens een klein vermogen kost).
Alle maten beschikbaar, hebben ze de gewenste maat niet, dan wordt het gewoon besteld (nog geen koopverplichting) en komt het (vaak) binnen 2-3 dagen beschikbaar.
En ik sta me elke x weer te verbazen dat in zo'n chaos van een motorbeurs de mensen snel iets aanschaffen. Je bent gauw geneigd dan een iets andere maat te nemen en/of een ander kledingsstuk omdat ze net weer niet jouw gewenste maat en/of kleur hebben. Plus het pushen om bepaalde kleding/merken (provisie) van hun te kopen. Dat risico zou ik dus met kleding niet zo gauw willen lopen.
En internetwinkels en eBay scheelt niet zoveel (tientjes-werk) in prijs. En dan passen: ja moet je toch weer naar de motorshop en daar uiteindelijk nix kopen en stiekum weglopen....
Zelf ben ik afgelopen 3 weken tig keer teruggeweest naar Motoport Wateringen om te zoeken en te passen en ik heb nu een mooi compleet pak bij elkaar gekocht bij hun. Scheelt misschien 50-60 euro met internet, maar ik heb nu precies de spullen die ik wil hebben in precies de juiste maat, kleur en kwaliteit. En een prettige en zeker eerlijke hulp van de (ervaren) verkoopster. Sucses met kopen ;)
 
Laatst bewerkt:
Mwa, gedeeltelijk eensch met hierboven, maar op Ebay.de kan je vaak leuke aanbiedingen (en dan praat ik niet over tientjes werk) vinden en ook meestal een goede service. Maar wanneer het echt om tientjes verschil gaat, gaat er niks boven een echte winkel met goede, deskundige medewerkers. En dat laatste is vaak helaas niet het geval. Een paar zaken waar ik wel een hoge pet van op heb qua kennis:
-De watertoren in Zeist (oa Stadler)
-De Leertent in Amsterdam (Stadler, Rukka, e.v.a. merken. Die dame heeft zeer veel verstand veel zaken! Die jongen vindt ik en enorme *##@)
-Termaat motoren in Nijmegen (vele merken voor echt leuke prijzen!)
 
Laatst bewerkt:
ik dacht vorig jaar ook een nieuw pak te halen op de MotorBeurs, dus niet B|
drukke boel, lawaai en bij na niet het pak dat voor mij geschikt is.
dus hoppa naar Termaat in Nijmegen.... en wat een verademing is dat.
alle tijd (ga op een doordeweekse dag) en een goed advies.
toen ik vertelde dat ik speciaal uit Nieuwegein kwam ging de korting meter lopen *O*
binnenkort ga ik daar dus weer mijn nieuwe helm halen :9
 
Als je echt een pak wil hebben wat van dit jaar is kan je hem beter in Duitsland bestellen :Y

Scheelt namelijk redelijk veel geld
Dat is trouwens wel merk afhankelijk ,wat het prijs verschil is

Ik hem mijn pak ,de Arlen Ness Burn-out ,namelijk uit Duitsland ,bij FC-Motor
In Nederland was ie namelijk moeilijk ,lees bijna niet te krijgen ,en erg duur :/

Bestellen in Duitsland scheelde ,inclusief verzendkosten , 150 euro in vergelijking met in Nederland :Y


'k moest er alleen erg lang op wachten omdat ze dat schijtbeest waar m'n pak van gemaakt is ,Skippy, niet te pakken kregen :+
 
Laatst bewerkt:
zoals topic al luid wil ik eind februari een nieuw pak,helm laarzen halen maar nu heb ik een vraag
waar kun je het beste je spullen halen
*motorbeurs
*duitsland
*belgie
*of toch hier in nederland
en liggen de kosten hier ook nog wat uit elkaar of valt dat mee?

Wil je het goedkoopste uitzijn? Handel dan als volgt:

1) Beslis van te voren wat je wil hebben. Dus type helm e.d. Ga desnoods eerst passen bij een dichtbijzijnde dealer.

2) Als je je keuze hebt gemaakt, vergelijk dan de prijzen op internet en schrijf de prijzen op. Het loont om diverse webshops te bekijken maar ook om een offerte te vragen bij dealers. Vooral als je meer dingen koopt kan je flinke korting krijgen. Zelfs als het geen webshop betreft.

3) Ga lekker naar motorbeurs Utrecht en kijk of hetgeen wat je wil hebben daar aanwezig is en onderhandel over de prijs. Je weet immers het bedrag wat je elders betalen moet. En vergeet niet een leuke dag te hebben :P

4) Maak hierna je keuze of je het laat liggen of meeneemt.

Ikzelf deed dit met een helm. Uiteindelijk was ik bij de dealer hier in de buurt het goedkoopste uit. Zelfs internetshops konden niet tegen de prijs op wat ik betaald heb. Uiteraard 10-tjes werk, maar elk 10-tje is er weer een toch?
 
zoals topic al luid wil ik eind februari een nieuw pak,helm laarzen halen maar nu heb ik een vraag
waar kun je het beste je spullen halen
*motorbeurs
*duitsland
*belgie
*of toch hier in nederland
en liggen de kosten hier ook nog wat uit elkaar of valt dat mee?
fc moto :} goedkoop en snel online besteld en in huis
heb zelf daar een berik race overal gekocht voor 399 euro 414 met verzenden
zaterdag besteld en dinsdag in huis en zit als gegoten
zijn echt goedkoop goedkoper heb ik nog niet gevonden ook niet kwa beurs prijzen
en een mega sortering :P alle topmerken :9
 
Laatst bewerkt:
Ga lekker op de jaarbeurs rondneuzen, kaartje voor weinig en hele dag fun denk ik.
Vrienden van mij hebben ook kleding op de beurs gehaald daar kregen ze nog eens flinke korting op ook.
Mocht je er heen gaan, ga op zondag 1 maart. Laatste dag, dus afdingen met die handel.
 
Ik ben een paar jaar geleden bij motorkledingoutletbreda geweest. Maar toen was het echt 3x niks. Misschien dat het ondertussen veranderd is. Maar toen hadden ze er of van die jaren '90 pakken (die je ook in motortheorie-boekjes ziet :)) of mooie pakken tegen een gewone prijs. Dat was echt zonde van mijn tijd toen.
 
ik dacht vorig jaar ook een nieuw pak te halen op de MotorBeurs, dus niet B|
drukke boel, lawaai en bij na niet het pak dat voor mij geschikt is.
dus hoppa naar Termaat in Nijmegen.... en wat een verademing is dat.
alle tijd (ga op een doordeweekse dag) en een goed advies.
toen ik vertelde dat ik speciaal uit Nieuwegein kwam ging de korting meter lopen *O*
binnenkort ga ik daar dus weer mijn nieuwe helm halen :9

Zaterdagen zijn altijd druk inderdaad. Donderdag is koopavond, is meestal ook wat drukker..
Dinsdag is het meestal wat rustiger ;)
 
Ik ga daar morgen even kijken met een maat van me. Ben benieuwd en zal 't zeker even laten weten of het de moeite is om te gaan kijken.
Was voornemens om te wachten tot de beurs maar ik pas daar altijd met een dubbel gevoel.

Morgen? :N
Dan zijn ze dicht.....

Ik woon er bijna om de hoek. Ze hebben echt wel wat leuke dingen hangen hoor!
Natuurlijk hebben ze ook veel oude troep... Je moet gewoon geluk hebben dat er hangt wat je zoekt! Het is natuurlijk een outlet dus ze hebben weinig maten van alles.

Succes!
 
@Ts, het verschil tussen de beurs en een winkel is dat ze je in een winkel iets willen verkopen waar je lol mee hebt en waar je je goed in voelt totdat je het verkoopt. Het is ook niet erg als je iets niet wilt hebben waar de verkoper een half uur over heeft lopen praten.
Op de beurs moeten ze gewoon verkopen.
Je hebt meestal ook minder garantie, en service is over het algemeen minder.

:N

Élke motorzaak wil gewoon veel verkopen. Of daarbij de verkoper ook echt het beste voor zijn klanten wil, of alleen maar veel verkopen, ligt aan de zaak/verkoper en niet of die verkoper in de winkel staat of op een beurs.

En minder garantie en service op een beurs :? Onzin. Het enige probleem dat je op een beurs kan hebben is dat het heel druk is waardoor de verkoper minder tijd heeft, maar een goede verkoper zal ook dan de tijd voor je nemen.

Laat me raden, Termaat staat niet op de beurs?
 
Gewoon naar Termaat in Nijmegen gaan! :Y

Altijd leuke aanbiedingen,

Ook op de 2009 collectie kan je een leuke korting bedingen,

en niet te vergeten een zeer ruime keuze en een goed advies ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan