Nieuw pak (leer) kopen, is evolution iets??

Sonic

MF veteraan
27 feb 2003
2.641
3
Ja. ik weet het, er zijn al 100 topics over en die heb ik allemaal ook al gelezen.
Mijn bescheiden vraag is:

Weet er iemand iets af van de kwaliteit van het merk evolution (schijnt opvolger van MQP te zijn) of heeft ervaring met dit merk?

Zo niet, wat zou je me wel aanraden en waarom?

Oh sorry, dat zijn 2 bescheiden vragen....
 
hangt er helemaal van af wat je zoekt in een pak (qua veiligheid, kleurstelling, maten e.d) persoonlijk vind ik de merken mqp en revitt zeer goed
 
Ik weet niet zo zeker of Evolution een opvolger is van MQP, misschien is het er wel uit voortgekomen. MQP maakt nl. zelf nog steeds pakken.

Het merk Evolution ken ik niet. Ik weet wel dat MQP, RevIt en Richa over het algemeen (redelijk) goed passen als het om lengtematen gaat (zelf ondervonden).


CAT
 
Ik heb zelf kleding van Evolution.
Een leren broek t.b.v. combi, textiel jas en handschoenen.
De kwaliteit is prima en de prijzen al helemaal.

Textiel jas heeft me goed warm gehouden met -7graden en de jas is tevens goed waterdicht.
 
Heb zelf net een nieuwe textieljas van Evolution... heb er nog niet heel veel mee gereden, maar tot nu toe zijn de ervaringen goed, goede afwerking enzo...
 
Ik heb nu bijna een jaar een textielbroek van Evolution. Deze was zeer betaalbaar en hij bevalt me erg goed.
 
m'n vriendin draagt leer van evo.
mij lijkt beter dan de lookwell die ikzelf draag.
prijs van evo-leer is gelijk die van meeste andere merken.
 
Heb op de beurs een Evo combi gekocht voor 425 euro en ben er erg over te spreken. Het enige punt is dat het leer nog soepel moet worden en het in 1 elleboog een beetje knelt. Volgens mij is het van MQP ja. Zitten ook goede protectors op/in. Ga gewoon eens naar een motorzaak om te passen... ;)

full
 
Laatst bewerkt:
Zo, dat ziet er errug goed uit. Heb zelf ook een rode fiets dus zo'n pak zou er wel bij passen. Zo te horen is de kwalitiet okay, dus ik zal het zeker passen om te vergelijken. Bedankt voor de reakties.
 
Evo verkoopt alleen geen broeken met kneeslides, das best kut. Ik heb een leren broek van Evo alleen ben nu op zoek naar een combi met kneeslides. Heb vanmiddag nog een mooie Dainese gepast.
 
Hoe kon ik het vergeten te vermelden?!? : Vet mooie CBR600F heb je!
 
ik heb sinds vorig jaar toen ik met lessen begon een tectiel jas van evolution en handschoenen. Prima spul, jas mooi met binnen jas en niet duur!!!
Later een textielbroek van evolution er bij gekocht (helaas beetje te lang kwam ik na paar keer achter maar ja..) en die is heerlijk warm ook en ook qua prijs valt het mee
Denk de jas dat zie iets van 145 euro was nen broek 135 eur handschoenen voor 40eur
kortom valt reuze mee vergleken met andere merken.
Met name de jas ben ik zeer over te spreken. Lekker veel zakken er in. En kun je prima laten aansluiten
 
Heb voor mijn vrouw en mezelf vorig jaar bij Bruggeman (Nieuw Vennep) me compleet in Evolution kleding (textiel) gestoken. Daar vertelden ze me vol trots dat Evolution een nevenmerk van MQP is. Kleding bevalt me tot nu toe geweldig. Heb dit winter er nog een lederen broek bij gekocht welke perfect op de rest aansluit. (heb dus nu lederen broek met textiel/leder jas) Prijs is absoluut goedkoop te noemen voor de kwaliteit.
 
Verschillende goede motorkledingzaken naaien voor een paar Eurotientjes een "kneeslider-houder" op je leren broek. o.a. In Vroomshoop zit zo'n zaak, de naam weet ik zo 1-2-3 ff nietm sorry.
 
Even voor de duidelijheid: Evolution is opgericht en draait nu met mensen die bij MQP hebben gewerkt. Dus Nu werken ze zelfstandig onder de naam Evolution en hebben niks meer met MQP te maken. Kwaliteit is goed, ook van de protectoren die in de pakken zitten. Goed spul he...
 
hangt er helemaal van af wat je zoekt in een pak (qua veiligheid, kleurstelling, maten e.d) persoonlijk vind ik de merken mqp en revitt zeer goed

Het gaat mij uiteindelijk toch om veiligheid en ik heb een maatje 50 nodig.
Dat het leer gaat worden staat al vast, ben geen woon/werk bikkel.
 
Ik wil zelf graag een combi kopen met kneeslides, heb nog wel een leren broek van Evolution voor je liggen dan. (MT.50)

Koste nieuw 239,- of 229,- en ik heb hem in november gekocht. Als je belang hebt doe dan maar een redelijk bod, hij is echt zo goed als nieuw en nog maar een paar keer gedragen de afgelopen dagen met mooi weer.

1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een jack van Evolution, pas gekocht (op de motorbeurs in Utrecht). Het kwaliteits gevoel vind ik erg goed, idd vergelijkbaar met MQP. In de binnenkant van de jas staat het adres van hun webpage:

http://www.evolutionmotorcycleclothing.com

Is een mooie site :} met veel plaatjes van hun producten

groeten Peter
 
Dank voor het aanbod. In de motorzaak bleek dat ik toch 48 moest hebben. Heb een MQP combi in zwart/zilver/wit gekocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan