Nieuw pak nodig

Bartschout

MF'er
13 feb 2006
227
0
Aalsmeer
na een 7jaar met mijn textiel (goretex) van IXS pak te hebben gereden begint hij helaas te lekken op de bewegende delen.
Ook helm, laarzen en handschoenen gaan in de vernieuwing.

Tijd voor wat nieuws dus.
Nu weet ik dat mijn pak destijds behoorlijk aan de prijs was en heb er met volle tevredenheid mee gereden. Nu zie ik redelijk wat pakken die een stuk goedkoper zijn als mijn pak destijds was. Maar zijn die ook waterdicht?


een voorbeeld:
https://www.martijnsmotorwebshop.eu/detail/641208/revit__tarmac_h2o___zwart_zilver______xl.htm

Revit heb ik op zich hele goede ervaringen mee (heb een leren combi voor in de weekenden).


Welke eisen stel ik aan mijn pak:

  • -waterdicht (regen overal zou een optie kunnen zijn maar heeft niet de voorkeur)
  • -4 seizoenen (dus met voering die eruit kan)
  • -moet over mijn kleding kunnen ivm woon werk verkeer
  • -redelijk sportief ogen aangezien ik RSV mille rij voor WW verkeer
  • -Niet "te" duur (ben niet zozeer budget gebonden maar vind 1000euro voor een pak gewoon te veel geld dus zoek iets voor ~600euro broek en jas).



Ik rij een ~10.000 - 15.000 km per jaar door weer en wind

Door het grote aanbod in de verschillende prijsklassen zie ik door de bomen het bos niet meer. Daarom graag wat gebruikers ervaringen met pakken die aan mijn eisen voldoen.

Ook als jullie nog tips hebben zijn deze welkom

En ja ik weet dat de pasvorm goed moet zijn en dat dit de eerste vereiste is maar de eisen die ik er verder aan stel kun je in de winkel niet allen beoordelen en berusten op ervaring.
 
Ik heb een pak zoals jij beschrijft van Difi, was ongeveer 550 euro. Dit pak heb ik nu 3 jaar, ik rij 15000 km per jaar en ik ben nooit nat geworden. een maat van mij heeft Revit en is er helemaal fan van. Voor iets meer geld kun je gaan voor Dane, daar is mijn vader weer fan van. maar zoals ik al zei dat merk is wat duurder. Op zich is 1000 euro voor een pak niet veel als je er 7 jaar mee doet!
 
Ik zou minimaal Goretex gaan.
Ik koop niet anders meer. Van goedkoper spul krijg je na 2-3 jaar spijt, omdat het niet veel langer waterdicht blijft. Je rijdt tens slotte redelijk veel.
Ik rijd 20.000km per jaar, en mijn dane goretex jas is 9 jaar meegegaan.
Nu heb ik een ixs goretex jas gekocht, ook goed, maar over de levensduur kan ik nog niets zeggen, omdat ik hem pas 6 maanden heb. Ik heb nu bij de flap over de rits heen, drukknoppen ipv klittenbanden. Dit bevalt toch minder omdat de wind er onder kan slaan, daar had ik met het klittenband geen last van.
Mijn ixs gortex broek is ook al 3 jaar goed.
Het is wel handig om alles van een merk te kopen zodat je de jasen broek aan elkaar kan ritsen.
Voor de rest is het passen wat lekker zit, ga ook eens proef zitten op een motor in de zaak.
Succes met je keuze!
 
Beter koop je een jap er bij voor woon werk verkeer en bewaar je die mille voor het weekend :')
 
Beter koop je een jap er bij voor woon werk verkeer en bewaar je die mille voor het weekend :')

Zou niet weten waarom en helpt niet echt bij de zoektocht naar een nieuw pak, of wel? :(
Ben geen fan van Motoport's, maar de Dane (goretex) stuff vind ik echt top. Rijdt ook dagelijks op een naked en heb het nooit koud - en voldoende ventilatie als het warm is. Bovendien komt de Paas-sale eraan, hebben ze meestal leuk geprijsde aanbiedingen.
Heb ook een Revit leer/textiel combi (ignition/gear2) met waterdicht membraam eronder - die is echt te koud nu. Beter is goretex/waterafstotend aan de buitenkant - veel komfortabeler, minder klam en kil.
 
Ga eens passen/kijken wat ze bij een goede motorzaak hebben. Dan kan je altijd zien wat je mooi ( sportief ) vind en wat goed past. .

Zoals CBFox al zegt, ga voor gore-tex. Dat heb je nu, daarna wil je niks anders ;)
 
was niet de vraag he beetje loze reactie....


vooralsnog bedankt voor de reacties
Misschien niet helemaal ontopic. Maar je gaat kijken of je een goedkoper pak kan krijgen en rijd een Mille voor woon-werk verkeer. Nogal tegenstrijdig.
Rijden van een Mille kost bakken met geld aan benzine, onderhoud en gigantische afschrijving (bij de km's die je rijd). Ze zijn nog redelijk onbetrouwbaar ook. Wel een geweldig fiets overigens ;)
 
Laatst bewerkt:
Misschien niet helemaal ontopic. Maar je gaat kijken of je een goedkoper pak kan krijgen en rijd een Mille voor woon-werk verkeer. Nogal tegenstrijdig.
Rijden van een Mille kost bakken met geld aan benzine, onderhoud en gigantische afschrijving (bij de km's die je rijd). Ze zijn nog redelijk onbetrouwbaar ook. Wel een geweldig fiets overigens ;)


dat is jou mening.

Kost wellicht iets meer in onderhoud maar niet veel meer als mijn soes hoor
 
dat is jou mening.
Het tegenstrijdige is idd mijn mening, denk alleen dat er meer zo over zullen denken ;)

Kost wellicht iets meer in onderhoud maar niet veel meer als mijn soes hoor
Komt nog wel :')

Ik wens je al het plezier ermee, maar een Mille is gewoon geen fiets om af te schrijven op woon-werk verkeer. Hartstikke sonde van zo'n beauty '(
 
Ik zweer bij Kushitani Gorre-Tex. Ben nu bezig met mijn tweede jack, het eerste heb ik een kleine 6 jaar gedragen door weer en wind. Hield mij droog en warm. Ik rijd tussen de 15.000 en 18.000 per jaar. Na een kleine 6 jaar was het jack aardig versleten, maar ik woonde er zo een beetje in. Misschien kun je nu in de paas-sale bij Motoport iets voor een leuke prijs kopen, zeker als je niet het allernieuwste model hoeft te hebben.
 
Het tegenstrijdige is idd mijn mening, denk alleen dat er meer zo over zullen denken ;)Komt nog wel :')

Ik wens je al het plezier ermee, maar een Mille is gewoon geen fiets om af te schrijven op woon-werk verkeer. Hartstikke sonde van zo'n beauty '(


Had voor hetzelfde geld ook een rijstkoker kunnen kopen van hetzelfde bouwjaar. Als je een beetje handig bent kun je bijna al het onderhoud zelf dus dat zijn voor mij de kosten niet.

Zie het maar als hobby, iedere dag met je hobby naar je werk op en neer...

En het gaat mij niet zozeer om het feit dat ik geen duur pak kan betalen, vind het alleen zonde van me geld vind en ik heb het idee dat ik voor ~600euro echt wel een pak kan vinden dat aan mijn eisen voldoet.



Ga eens passen/kijken wat ze bij een goede motorzaak hebben. Dan kan je altijd zien wat je mooi ( sportief ) vind en wat goed past. .

Zoals CBFox al zegt, ga voor gore-tex. Dat heb je nu, daarna wil je niks anders ;)

Was ik ook zeker van plan om te gaan passen, maar wil wel ff wat richtlijnen hebben mbt ervaringen.

Het wordt dus hoogst waarschijnlijk weer gore tex.


Ik zweer bij Kushitani Gorre-Tex. Ben nu bezig met mijn tweede jack, het eerste heb ik een kleine 6 jaar gedragen door weer en wind. Hield mij droog en warm. Ik rijd tussen de 15.000 en 18.000 per jaar. Na een kleine 6 jaar was het jack aardig versleten, maar ik woonde er zo een beetje in. Misschien kun je nu in de paas-sale bij Motoport iets voor een leuke prijs kopen, zeker als je niet het allernieuwste model hoeft te hebben.

heb toen ook voor kushitani gekeken maar die was nog duurder dan mijn IXS.

Maar goed ik ga zeker even met de paassale kijken.
 
Ik heb in 2010 de Rev'it Sand gekocht, omdat deze als 1 van de beste uit een test van 12 pakken van een motorblad kwam. Van de 12 waren er 8 niet waterdicht.

Heerlijke jas, komt met een wintervoering en een waterdichte voering.
Aan de voor en achterkant ritsen die open kunnen om als het warm is lekker door te waaien.

Broek heb ik toen niet gekocht omdat de vorige nog goed was.

Prijs toen voor de jas E299,-

Paul


Gevonden: Test stond in de Motoplus nr 11 van Juni 2010.
Prijs broek ( toen ) E220,-
 
Laatst bewerkt:
Rukka broek en jas voor minder dan 600 euro lijkt me sterk. tis wel een goed merk maar wel erg duur. denk dat je voor een jas of broek al 600 euro kwijt bent
 
Ik heb in 2010 de Rev'it Sand gekocht, omdat deze als 1 van de beste uit een test van 12 pakken van een motorblad kwam. Van de 12 waren er 8 niet waterdicht.

Heerlijke jas, komt met een wintervoering en een waterdichte voering.
Aan de voor en achterkant ritsen die open kunnen om als het warm is lekker door te waaien.

Broek heb ik toen niet gekocht omdat de vorige nog goed was.

Prijs toen voor de jas E299,-

Paul

Ik zou zelf ook voor dit type gaan als je niet merk gebonden bent.
Het "oude "model wordt voor leuke prijzen aangeboden (als je maat nog aanwezig is) het nieuwere model is een stuk duurder


Succes

Gevonden: Test stond in de Motoplus nr 11 van Juni 2010.
Prijs broek ( toen ) E220,-
 
Rukka broek en jas voor minder dan 600 euro lijkt me sterk. tis wel een goed merk maar wel erg duur. denk dat je voor een jas of broek al 600 euro kwijt bent

Rukka is, m.i. samen met Stadler het beste merk.

Jij denkt het, ik weet het zeker ;)

De Rukka Focus, of Unit zoals 'ie eerst heette, is €379,- adviesverkoop. De Granite ( in principe zelfde, alleen zonder voering, is €20,- goedkoper.

De Rukka Marco jas, is €369,- De Steel €379,-

Dan zit je, met een beetje korting, op de €650,-

En dat zijn nieuwe modellen, een jaartje of 2 oud in de outlet/aanbieding, kom je dus ( makkelijk ) bij die €600,- ;)

Tuurlijk, pak een Armas(x) of Argonaut oid, dan ben je idd voor een jas alleen al €600,- kwijt. Minimaal.


Edit:

You beat me Fladder :+
 
Laatst bewerkt:
@Bartschout.

Ik heb een Büse outfit, redelijk goedkoop en waterdicht. Ik weet natuurlijk niet of je erg merkgebonden bent, dan wel een voorkeur voor een bepaald merk hebt.
Maar bestellen bij een webwinkel zou ik in ieder geval niet doen, zelfs al zou ik vooraf ergens gepast hebben.


Is trouwens wel een mooi jack, dat Revit wat in je link staat.
 
Laatst bewerkt:
Rukka is, m.i. samen met Stadler het beste merk.

Jij denkt het, ik weet het zeker ;)

De Rukka Focus, of Unit zoals 'ie eerst heette, is €379,- adviesverkoop. De Granite ( in principe zelfde, alleen zonder voering, is €20,- goedkoper.

De Rukka Marco jas, is €369,- De Steel €379,-

Dan zit je, met een beetje korting, op de €650,-

En dat zijn nieuwe modellen, een jaartje of 2 oud in de outlet/aanbieding, kom je dus ( makkelijk ) bij die €600,- ;)

Tuurlijk, pak een Armas(x) of Argonaut oid, dan ben je idd voor een jas alleen al €600,- kwijt. Minimaal.


Edit:

You beat me Fladder :+
Maar jij hebt het onderbouwt met cijfertjes :P
 
Mijn mening (for what its worth);
-OF je gaat voor erg goed en duur spul (goretex)
-OF je gaat voor goedkoop en accepteert een keer een lekkage en dat je na 3 jaar wat nieuws koopt....

Die tweede tactiek werkt prima als je op je werk je even kunt omkleden etc.

Zelf heb ik een REV it waterdicht pakkie (Sand) wat zich redelijk goed houdt (de lichte kleur wordt nogal smoezelig). Jammer dat het ondertussen een maat te groot is (ik ben meer duurtraining gaan doen....). Hier heb ik 50% van de adviesprijs voor betaald bij FC Moto.de

Daarnaast heb ik een Acton pak van Triumph voor 65.-- (echt waar!) gekocht vorig jaar op de beurs. Die houdt zich eigenlijk belachelijk goed. Waterdicht, nauwelijks slijtage......
Alleen wat stugger.

Als het mooi weer is trek ik sowieso een leren pakkie aan. Ik kan me omkleden op mijn werk.

Totaal zo'n 20k km per jaar.

Misschien dat ik ooit nog wel eens een echt duur pak ga kopen. Maar ik denk het niet. Dit soort aanbiedingen voldoen uitstekend.
 
Ik heb een paar maanden geleden een clover pak gekocht.
Welke mij uitstekend bevalt, mooi waterdicht, op een dag zoals vandaag, weinig kou, alleen mn handen en nek(zelfs met 2 mutsjes). Hiervoor 4 jaar een revit jasje gehad en een magna broek, alsik naar die clover set kijk zit dat allemaal net iets beter, lekkerder en waterdichter koste mij wel 750 euro denk ik. Broek+ jas.
 
Ben zeer zeker niet merk gebonden. Heb tot nog toe ervaring met IXS (textiel) een zeer goed pak voor all weather omstandigheden. Alleen was deze echt behoorlijk aan de prijs toendertijd.
Voor mooie dagen heb ik een leren combi van Revit, deze draag ik alleen in me vrije tijd of als het echt warm is naar mijn werk, vind het toch het makkelijkste om even iets over mijn kleren aan te trekken.
Deze combi heb ik voor erg weinig kunnen kopen bij martijnsmotorkleding door een productiefoutje (stipje grijze verf in het witte leer wat haast niet te zien is zou ook een vliegje kunnen zijn).

Heb zojuist even zitten kijken bij meerdere motorzaken om een idee op te doen Veel zaken hebben dit weekend paassale dus dat wordt een dagje shoppen gok ik....

Toevallig iemand ervaring met Kushitani kazuya? is een goretex jas die ook nog behoorlijk in de aanbieding bij motoport:
http://www.motoportuithoorn.nl/epag...e/?ObjectPath=/Shops/Motoport/Products/025703


Maar zoals ik al zei, ik ben niet zozeer merk gebonden, vond de revit jas in de openingspost eigenlijk wel een heel knap jasje die volgens de gegevens aan mijn eisen voldoet.
Wellicht ga ik in de komende dagen wel even op en neer naar Rotterdam aangezien ik bij die zaak in het verleden erg goed geholpen ben, voor zowel mezelf als me vriendin...

Zit wel een beetje te twijfelen, of weer een goed "duur" pak en voor pak hem beet 7jaar klaar of een pak wat iets goedkoper is en minder lang mee gaat... Een regenoveral is ook altijd nog een optie en kost de wereld niet.

Heb er welliswaar geen haast mee maar als ik eenmaal me zinnen ergens op gezet heb....



Allemaal bedankt voor het meedenken
 
Tsja, Kushitani is m.i. niet de kwaliteit van Revit, Rukka of andere merken, maar dat zie je dan ook weer aan de prijs. Dat is wat je zelf zegt, een afweging van wat meer geld uitgeven en zeker weten dat je goed zit, of wat minder uitgeven en over 3 jaar weer..
 
Terug
Bovenaan Onderaan