Nieuw petje!

voor zover ik weet moeten alle helmen aan de zelfde veiligheidsvoorschriften voldoen, dus ook de goedkopere modellen. De reden om meer geld uit te geven is vaak een luxere, lichtere, mooiere uitvoering, stiller, betere pasvorm etc.


Vooral dat fancy design kost een hoop....
Koop je dezelfde helm, maar dan in 1 kleur, dan is 'ie zomaar 200 EUR goedkoper
 
idd, een helm moet goed zitten en je koppie beschermen, 10 jaar geleden reden ze ook GP zonder beschermstukken ed
Was dat dan even veilig?

En je plaatselijke dealer gaat nooit die prijs kunnen bieden gewoon omdat ie 10 keer meer belastingen op dat ding moet rekenen
10 jaar geleden reed ik ook al met een rugprotector, dus ja toen was het ook al veilig. Het is de laatste jaren alleen comfortabeler geworden. En 10 jaar geleden reden motoren ook al 250+

wat die lokale dealer betreft, er zit zoveel marge op kleding en accesoires dat er veeeeeeel meer korting af kan dan jij denkt. en dat geldt trouwens niet alleen in de motorbranche.

voorbeeld?
1) in 1996 kocht ik een nieuwe helm. Prijs fl.1100,=. Vraag aan de baas: "en wat moet ik betalen voor die helm?" Meegenomen voor fl.750,=

2) Vorig jaar kocht ik een amerikaanse koelkast. prijs in de winkel fl.5400,= verkoper gaf korting, verkoop fl.4800,=
Zeg ik tegen die vent, ja maar op internet worden ze verkocht voor fl.3300,= (hetgeen puur bluf was) Een dag later wordt ik door de winkel gebeld dat ik um voor fl.3600,= thuis geleverd kan hebben. Dus ff. 5400-3600=1800 gulden voordeel door ff te onderhandelen.
 
voor zover ik weet moeten alle helmen aan de zelfde veiligheidsvoorschriften voldoen, dus ook de goedkopere modellen. De reden om meer geld uit te geven is vaak een luxere, lichtere, mooiere uitvoering, stiller, betere pasvorm etc.
U hebt gelijk, daarom zet ik m'n oude Arai ook niet meer op, want die zit veel te lekker t.o.v. m'n Uvex...
 
Terug
Bovenaan Onderaan