Nieuw petje!

VFeRik

MF'er
12 jun 2002
79
0
Vanavond bij thuiskomst een briefje op de mat: er was een pakje bij de buren afgegeven... Vol spanning naar de buren gerend en jawel: m’n nieuwe helm was afgeleverd. Zojuist terug van een ritje en... hij bevalt prima!!! Weinig ruis, zit stevig, voelt robuust aan, zo kan ik nog wel even doorgaan 8-) .

Voor de motorrijders hier die ook toe zijn aan een nieuwe helm maar geen hoofdprijs willen betalen voor een Arai of een willekeurig ander merk dat zich verschuilt achter de dure Yen: Motocard-Bike
Prima toko, directe reactie na een info e-mail, duidelijke uitleg en betalen met je credit-card (volgens de site alleen Visa, maar na onverwacht geneuzel over euro-giro’s of geld overmaken via de Postbank |( bleek dat Mastercard ook voldoet). Helm met 6 werkdagen keurig thuisbezorgd (nou ja, bij de buren dan :) ) en maar liefst 225 euro (!) goedkoper :} .

Hieronder voor de visueel ingestelden nog een (beetje belabberd) fotootje: het Arai plaatje en vervolgens de oude en de nieuwe naast elkaar... Nu alleen de intercom nog even ombouwen en een pinlock erin... :]

RX7RRIVRobertsblue.jpg

helmen.jpg
 
COOL ding... :9 vind hem errug mooi.

Wat kost deze?

Bij bestellen via internet van zoiets vind ik altijd het nadeel dat je niet kunt passen enzo?
 
Van 825 voor 600 euro, verzenden 32,95 maar omdat ze 10 jaar bestaan de hele maand juli 5% extra korting --> komt neer op gratis verzenden.
 
passen bij de dealer, goede helm gevonden? snel naar huis en bestellen voor minder...!?
:+

edit: damn, je was me net voor....
 
Was me al opgevallen in Andorra dat de arai-petjes een stuk goedkoper waren, heb nog even met een zo'n hele zwarte op m'n hoofd gestaan, maar heb net een nieuwe Uvex...
 
Van 825 voor 600 euro, verzenden 32,95 maar omdat ze 10 jaar bestaan de hele maand juli 5% extra korting --> komt neer op gratis verzenden.

ben ik de enige die het niet goedkoop vind :? Wel een mooie helm hoor daar niet van.
 
Net een nieuw Lazer helmpie gekocht (met pinlock) voor iets meer dan 330 eurootjes.

Zit ook prima hoor.
 
Tuurlijk is een 'goedkope' helm ook een optie, maar als ik me weer een helm koop ga ik me niet bezuinigen. Heb maar 1 hoofd en 1 setje oren, dus aub ook een beetje een stil modelletje. Oordoppen helpen zeker wel, maar vind m'n huidige helm bij snelheden boven de 120 toch nog veel te lawaaiig
 
Laatst bewerkt:
Hele mooie helm hoor!
Ga volgende week op vakantie naar Zuid-Frankrijk
(Cap d'Agde) en ga dan ook 2 dagen naar Andorra om te kijken bij Motocard (winkel),wil een nieuw pak gaan kopen daar.
Volgens horen/zeggen is het een behoorlijk grote winkel.
 
Als je voor 31 juli naar Andorra gaat krijg je nog korting ook ;) .

Het resultaat met pinlock:
pinlock.jpg


Overigens heeft Pinlock momenteel een aardige aanbieding: gratis getinte variant bij aankoop van een normale 8-) .
 
Tuurlijk is een 'goedkope' helm ook een optie, maar als ik me weer een helm koop ga ik me niet bezuinigen. Heb maar 1 hoofd en 1 setje oren, dus aub ook een beetje een stil modelletje. Oordoppen helpen zeker wel, maar vind m'n huidige helm bij snelheden boven de 120 toch nog veel te lawaaiig
Beter een helm van €100 met een goede pasvorm dan eentje van €850 die niet goed past

Als een helm 10 jaar geleden goed genoeg was om mee te racen en toen fl 500~600 koste, dan hoeft zo'n petje tegenwoordig echt geen €600 of meer te kosten.
Heb zelf een ScottRussell Shoei, koste toen adviesprijs fl. 1100,= meegenomen voor fl. 750,= door gewoon een beetje te lullen.
 
Hele mooie helm hoor!
Ga volgende week op vakantie naar Zuid-Frankrijk
(Cap d'Agde) en ga dan ook 2 dagen naar Andorra om te kijken bij Motocard (winkel),wil een nieuw pak gaan kopen daar.
Volgens horen/zeggen is het een behoorlijk grote winkel.
Rene, Je kan bij hotel Barcelona voor 40 euro (was voor 3 personen) goed overnachten en er is een overdekte stalling voor de fiets. Verder zijn er in Andorra zo ontzettend veel motorzaken, zelfs een voledige Dainese zaak. Motocard is wel de grootste, maar niet de goedkoopste. Maar dat zal je wel zien als je er bent. Pakken van Dainese waren in Andorra ongeveer 600 euro. Neem wel drop mee, je krijgt er nl. keelpijn van de uitlaatgassen, zeker als het wat minder weer is!

Prettige vakantie alvast...
 
Beter een helm van €100 met een goede pasvorm dan eentje van €850 die niet goed past

Als een helm 10 jaar geleden goed genoeg was om mee te racen en toen fl 500~600 koste, dan hoeft zo'n petje tegenwoordig echt geen €600 of meer te kosten.
Heb zelf een ScottRussell Shoei, koste toen adviesprijs fl. 1100,= meegenomen voor fl. 750,= door gewoon een beetje te lullen.

Helm die ik nu heb, HJC van 350 guldentjes, was in het begin ook helemaal niets mis mee. Maar toen reed ik nog op een Rebel die niet harder wou dan 120. Als ik nu m'n CBR de sporen geef, word ik zelfs met oordoppen in niet goed van de herrie. Dan maar ff wat meer betalen voor een helm die en goed zit en stiller is.
 
Kubiekdriehoekje, bedankt voor je tip!
Heb je misschien nog een tip waar ik absoluut moet gaan kijken?
Ga volgende week woensdag pas weg (dus geen korting).
De bedoeling is om een Dainese- of Alpinestarspak
te kopen (en wat kleine dingetjes o.a. t-shirt)
 
idd, een helm moet goed zitten en je koppie beschermen, 10 jaar geleden reden ze ook GP zonder beschermstukken ed
Was dat dan even veilig?

En je plaatselijke dealer gaat nooit die prijs kunnen bieden gewoon omdat ie 10 keer meer belastingen op dat ding moet rekenen
 
Kubiekdriehoekje, bedankt voor je tip!
Heb je misschien nog een tip waar ik absoluut moet gaan kijken?
Ga volgende week woensdag pas weg (dus geen korting).
De bedoeling is om een Dainese- of Alpinestarspak
te kopen (en wat kleine dingetjes o.a. t-shirt)
Er is daar 1 straat waar alle motorzaken en motorkledingzaken aan zitten (max. 25m van elkaar verwijderd). Ga overal even kijken en schrijf de prijzen op, zodat je weet waar je wat gezien hebt. Trust me, dat heb je nodig :) . Ga er NIET kijken voor een digitale camera, want de prijzen met hier schelen niet zo heel veel, soms zelfs duurder dan hier.
 
Kubiekdriehoekje, bedankt voor je tip!
Heb je misschien nog een tip waar ik absoluut moet gaan kijken?
Ga volgende week woensdag pas weg (dus geen korting).
De bedoeling is om een Dainese- of Alpinestarspak
te kopen (en wat kleine dingetjes o.a. t-shirt)

Adresje voor je (heb ook t-shirt gekocht :) ):

Dainese Pro Shop Andorra
Av. Sta. Coloma, 22
Andorra la Vella
Tel. 00-376-824114
e-mail: infomoto@martimotos.com

o ja, en een sleutelhanger, maar daar zou ik niet speciaal voor naar andorra rijden ;)

nog een tip als je in een hotel gaat: neem de bus ipv de motor, is een stuk relaxter winkelen. iets van 80 cent sta je in het centrum. Motocard zit trouwens buiten het centrum, richting hotel Barcelona.
 
Wat is nou 600 euro voor de bescherming van je eigen bol?
Mooi helmpie. :9

voor zover ik weet moeten alle helmen aan de zelfde veiligheidsvoorschriften voldoen, dus ook de goedkopere modellen. De reden om meer geld uit te geven is vaak een luxere, lichtere, mooiere uitvoering, stiller, betere pasvorm etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan