Nieuw project uit de oude doos

KIJK hier hebben we wat aan.
Waarschijnlijk moet een deel van de treeplank vervangen worden. Dus vertel maar, wie is het. (mail?)
rv service
zit in de flevostraat 174.
is een 1 manszaakie,ik hang er ook veel rond
als je zegt dat je via ramon komt,weet hij genoeg.
hij heeft een 61er vespa glb
 
Laatst bewerkt:
Hihihi drie keer raden waar ik zometeen naar ga kijken...



Een vespa GL-A uit 1960! *D Dingetje ligt al uit elkaar en moet ook nog het een en ander aan opgeknapt worden. Ik ben benieuwd 8-)
 
RVService.nl

zit in de flevostraat 174.
is een 1 manszaakie,ik hang er ook veel rond
als je zegt dat je via ramon komt,weet hij genoeg.
hij heeft een 61er vespa glb

hee, die ken ik, heeft bij de buurman van jouw baas, ESKA, gewerkt, goeie vent.

ik heb je van de week nog gespot, van meier richting rotonde met de lead
 
Laatst bewerkt:
Hihihi drie keer raden waar ik zometeen naar ga kijken...



Een vespa GL-A uit 1960! *D Dingetje ligt al uit elkaar en moet ook nog het een en ander aan opgeknapt worden. Ik ben benieuwd 8-)

leueueueuk!
Heb jij enig idee waar ik hier in nederland aan onderdelen kan komen. Het belangrijkste wat ik nog nodig heb is een uitlaat.
 
leueueueuk!
Heb jij enig idee waar ik hier in nederland aan onderdelen kan komen. Het belangrijkste wat ik nog nodig heb is een uitlaat.

Ja, daar kan ik je wel mee helpen. Hier staat een goed overzicht: http://www.vespacafe.nl/forum/viewforum.php?f=14

Ik heb hem trouwens na het kijken ook maar gelijk meegenomen *D Heel vet ding, heel strak, ik heb er nog behoorlijk wat onderdelen bij gehad, er zit ook nog een uitlaatje bij maar die is niet origineel en het lijkt op een zelfbouwgeval.

Handige site is trouwens ook: www.scooterhelp.com
 
Tof apparaat. :Y

Ree kennende kan het nog wel effe duren. :X
(scootah-project loopt al langer dan ik em ken, en da's intussen haast 15 jaar) _O-
Het ligt inderdaad weer ff stil. Zomer hè, dan heeft de zeilboot weer aandacht nodig voordat die onder mijn kont vandaan roest..... kopen????

Ik ga binnenkort (over 2 weken als ik terug ben van vakantie) oefenen met metallic-lak spuiten. Het autootje van schoonmoeders heeft lakschade aan het rechtervoorscherm en ik mag het (proberen) te fixen.
 
Zoooo, daar zijn we weer.

Zomer is voorbij en dus hebben we weer tijd voor het eeuwig durende project.
Ik heb inmiddels een sleutelruimte gevonden. De scooter staat er nu 2 weken en ik ben al 3 keer langs geweest om te sleutelen. Het schiet op dus ;)

Scooter staat nu in de garage van schoonmoeders. Dat is zo'n rijtjes garage onder een flat. En wat wil het toevel. Mijn garagebuurman is een ford mustang aan het restaureren! Gezellie hoor...

Morgen ff foto's maken van hoe ie er nu bij staat.
 
Wat een sukkel is die ex van mijn zus. Hij heeft een paar jaar geleden de scooter "gekregen" van mij, onder de voorwaarde dat ie (de scooter) in mijn familie blijft. Tis nl een erfstuk van de broer van mijn opa. Wat gebeurt er vervolgens.... ze gaan scheiden. Ik na lang gezeur de scooter toch weer terug gekregen. Hij had de krukas, zuiger, krukaslagers, zuigerveren al vervangen. Maar wat doettie: zet hij het blok weer in elkaar zonder de rest schoon te maken/reviseren!!!! :( |( :(
Vervolgens hangt ie het blok in het frame, trekt alle kabels door het frame, vork er terug in om te proefrijden !!! :? |( Ik vraag me af wat hij dacht toen ie dat deed, want alles moet toch weer uitelkaar.
Als je het doet, doe het dan goed.
 
Laatst bewerkt:
Hij zal zijn laatste kans geroken hebben om er toch nog effe op te rijden. :P



Mijn brikkies zijn nog redelijk oke. 8-)

CB-1 en 400f spannetje zijn operationeel, de rooie moet alleen nog weer eens terug in elkaar worden gezet (en nieuwe bandjes, olie enzoverder krijgen) :]
 
Leuke dingen die Vespa's. Heb er ook een stuk of 15 gehad (en ook een 175 cc, speciaal model voor de zwitserse markt). Heb er nu nog 3. O.a. een van hetzelfde model als de jouwe. Zie foto. Dit is overigens de originele lak en volgens mij ook een van de weinige origineel leverbare kleuren destijds.

MOT_2008_018%20(Small).JPG


MOT_2008_027%20(Small).JPG


MOT_2008_032%20(Small).JPG


Heeft de jouwe 10 inch wielen of 8 inch zoals de mijne?
 
dat valt toch best mee?
ff stralen en spuiten of zitten er nog rotte plekken in ?

Alleen de treeplank heeft een paar slechte plekken. Maar daar zijn complete vervangingsdelen voor te koop. Kwestie van de juiste hoeveelheid treeplank er uit slijpen en de nieuwe erin lassen.
En dat ga ik niet zelf doen.
De rest is nog kei-hard. Het bruin op de foto is de primer en geen roest.
 
Leuke dingen die Vespa's. Heb er ook een stuk of 15 gehad (en ook een 175 cc, speciaal model voor de zwitserse markt). Heb er nu nog 3. O.a. een van hetzelfde model als de jouwe. Zie foto. Dit is overigens de originele lak en volgens mij ook een van de weinige origineel leverbare kleuren destijds.

(plaatjes)

Heeft de jouwe 10 inch wielen of 8 inch zoals de mijne?

Leuk!! Zo helemaal origineel in de lak heeft ook wel wat
Die van mij heeft 10" wielen. En een andere achterlichtunit.

Heb jij trouwens enig idee waar de choke-hendel moet zitten? Dat is nl het enige onderdeel waarvan ik de plek niet weet.
 
Choke handle zit onder het zadel. er gaat een ijzerdraadje van de handel naar de klep op het lichtfilter. Maar je kunt die hele choke vergeten. Volkomen onnodig. Beetje vlotteren en hij loopt altijd.
En mijn achterlicht is van een iets later type, het enige niet originele onderdeel...
 
... Maar je kunt die hele choke vergeten. Volkomen onnodig. Beetje vlotteren en hij loopt altijd.
...
Daar heb je ook weer gelijk mee. Ik heb er zelf rond 1992 een jaartje mee gereden en inderdaad is het kwestie van even vlotteren, een keer trappen en hij loopt.
:]
Maar ik was gewoon nieuwsgierig. De chokehendel zelf heb ik nl denk ik niet meer en ik heb ook geen idee hoe het eruit moet zien. Toen ik de scooter kreeg lag ie al half uitelkaar met onderdelen door de hele schuur. Een chokehendel heb ik nooit gevonden of niet herkent als chokehendel.
Hoe ziet zo'n ding er uit? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan