Nieuw project van 1928

Ja dat soort banden zijn er nog; Bij de Horsepower run (jaarlijks bij mij in de buurt) hebben vele dergelijke banden..
 
Weet niet precies welke maat dat zijn maar dat ik wel de bedoeling , zit nu 19x3,50 op . ik denk wel 19x5.00 to proberen .

Vanavond even foto's van de schoongemaakte bak , ziet er een heel stuk schoner uit .


Zo iets zou mooi wezen maar dat zijn allemaal auto banden .
wellicht kan dat ook wel , maar ze zijn vrij vierkant .




Na 3 uur scrobben met verfkwast . Bijna klaar maar wat zit dat vast . Modder en olie.
A4553C0C-6902-4D24-9815-4C68A42A6BBC.jpeg
F71A1B9C-6A22-42AF-8A2A-DD7A543F2065.jpeg
DE2460E9-A06E-4FA7-9C6D-D92D6D2C54EF.jpeg
88CF92F3-156E-4A39-AD3D-107AAB8EF97D.jpeg



Morgen nog even verder poetsen . Spoelen en nieuwe bak olie erin. Ding draait mooi soepel .
 
Laatst bewerkt:
Mooi dan zal ik die halen motorijwiel ! wel toevallig .

Keeringen zitten hier volgens mij niet in , dit zijn nog bronzen bussen , maar ik zal hem nog een beetje demonteren om erachter te komen .
Ja uiterlijk blijft zo maar wel dik in de olie , waarschijnlijk komt het motorblok er wel iets Te netjes uit te zien maar dat zien we dan wel .
 
9E644B25-6BA2-469D-96F5-EAFD1D55DAC8.jpeg

Magneet ziet er niet 92 jaar uit . Dus ik laat hem eerst mooi zo .
Heb er wel een nieuwe bougie kabel opgedaan
2E1CC306-034D-4D83-A7EA-FF863CB1F854.jpeg



Hij vonkt gelukkig goed .

478D2EF3-D3F7-40FE-8E60-7A5D09624B67.jpeg

Ketting van magnet nog dikin het vet .
88706A5D-A030-4288-9DB3-6FF5644CA3D8.jpeg


5F86F8AF-4334-4674-B39D-A3F52A8F7074.jpeg

Alleen ik krijg helaas 1 bout niet los
E12A4402-D001-40F2-9A0A-E80DF4FD7CDF.jpeg

Maatje 50 volgens mij
Bacho erop kan maar ik wil er niet overheen schieten . En ik weet niet welke kant ik op moet draaien .
Twijfel als ik de cilinder er nog wel of niet moet afhalen . Mijn gevoel zegt Hij wel schoon moet maar als ik die vliegwielmoer er niet afkrijg dan laat ik het carter volopen met diesel dag laten staan en dan weer opzuigen met slangtje en dan spoelen met benzine .
DE68F7A7-2C7E-4758-A334-1935C0DFED8E.jpeg

Primere ketting in prima staat
C6F06E62-A84F-4D33-9E5B-68833912419D.jpeg

Grote ketting in oliebad . Lijkt me ook nog prima na schoonmaak .
3841F6CB-5D7F-4D49-BE30-4BC62C64B806.jpeg

Handvaten hou ik er bij maar wil wel nieuwe hebben
5D4143D5-C699-47BB-8282-6341945510C7.png


Ik mis onderdeel 98 99 en 116

72151673-44DC-4DFB-BBC6-047C58ABEA2D.png
 
4D555651-057B-4751-B8AA-48C01B2F6A13.jpeg
310C0401-430F-496A-900D-055894B67765.jpeg
47AEF617-21A6-4F5E-97A7-6F75FAE624E2.jpeg
B1561105-D1A7-4125-AEF4-85F1420CEB2A.jpeg

Zoals vroeger geen tape of krimpkous maar inbinden met touw en dan in het vet zetten .
1342ED85-D1EE-4DC0-8FEF-4C2B76B87883.jpeg
3992604C-87AA-44E2-B60A-89CB69029BBD.jpeg
A69BACF5-14EF-4859-850C-B8D9F39B660D.jpeg
62AA31C4-D9EF-4599-8696-21EA41BB9C39.jpeg
128FB417-F417-4B46-9FFA-EF642FADACAF.jpeg
5EC1384D-1428-4775-A346-0FC43D39F7C3.jpeg
723972BE-CFDC-4666-AC25-8EFECFCA7DED.jpeg
7A64F10B-E10F-4678-973C-02D94F0047DE.jpeg



Kabelboom vervangen wel originele kabels kleuren gebruikt en katoen omwonden 2,5mm

En stalen rem/gas kabels zoals origineel 4mm dik .

Nu even kijken naar nieuwe banden
19x4.00 banden . Mitas of dunlop .
Liefst heb ik 19x4.50 maar die kan ik niet vinden .
En hij loopt goed ook met euro 98 en 1:15 gesmeerd . Lekker roken .

En zoek nog 25mm bruine handvaten zonder poespas normaal profiel zonder verdikking / ring
 
Klopt ducolo , van knipex voor staalkabels .
Die gebruikte ik altijd toen ik nog fietsmaker was ,
als je met een gewone tang een staal (binnenkabel) knipt dan raffelt hij , met deze tang niet .
a17fbdd453c4fb43960756faf57140cd.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan