nieuw record swerelds snelste 500cc 2T in bonneville/usa

KX500freak

MF veteraan
3 mrt 2007
4.390
0
hallo speciaal voor de 500 2T raggers..
het oude record was met een crf450 honda,

dit nieuwe record is nu in handen van een kawasaki kx500
filmpje is niet razend spannend maar evengoed wel een mooie impressie :)





edit: titel filmje is de topspeed ..130.4 mph = over de 200 kmpu :}
 
Laatst bewerkt:
hallo speciaal voor de 500 2T raggers..
het oude record was met een crf450 honda,

dit nieuwe record is nu in handen van een kawasaki kx500
filmpje is niet razend spannend maar evengoed wel een mooie impressie :)





edit: titel filmje is de topspeed ..130.4 mph = over de 200 kmpu :}

200 km per uur,... dat kan tog niet de swerelds snelste 500cc zijn lijkt me..
 
Ik heb filmpjes van 50cc motoren gezien die al tegen de 200km/uur aanzaten. Volgens mij ligt de snelste topsnelheid ooit gemeten met een 50cc op de 217km/uur.......
Volgens mij kan TS met een andere tandwielverhouding ook al over de 200 met zn kx.....
 
whooe 210kmh

das sloom voor een 500
haal ik met de cr ook nog wel zonder zo'n debiele kont erop }) :+
 
Ik heb filmpjes van 50cc motoren gezien die al tegen de 200km/uur aanzaten. Volgens mij ligt de snelste topsnelheid ooit gemeten met een 50cc op de 217km/uur.......
Volgens mij kan TS met een andere tandwielverhouding ook al over de 200 met zn kx.....

wrom zou het een record zijn denk je ...... ?

bonneville.. walhalla voor snelheidsfreaks
 
Idd, die van veen kreidlers (met een 12 bak :o ) liepen tegen de 200 :}

Volgensmij gaat dat ding van Martijn ook tegen de 200. En wat is trouwens nou 200 KM/H, heb ik zo vaak gereden en om nou te zeggen dat dat echt mega hard gaat.. :Z Tegen de 300 begint het spannend te worden op de A9 weet ik uit ervaring })
 
Laatst bewerkt:
Als je rechtop zit op het 1 meter hoge zadel van een crosser en er noppen onder zitten, is 200 best wel hard.

Als je platligt op iets racemotor-achtigs met sm banden eronder en een 500 2t blok, lijkt het me wel meevallen.

Tenzij je moet remmen of uitwijken, dat is zelfs in een auto soms spannend met 200.
 
even oftopic
hier een stukje van het wereldrecord 50cc op een kreidler in nederland
221 km _O- _O- _O- _O-

Op een door Piet Plompen en zijn NGK-team ontwikkelde Kreidler 'Black Arrow' recordmachine ging hij op 5 en 6 september 1977 de strijd tegen het uurwerk aan. Op maandag 5 september werden op een nieuw opgeleverd stuk autosnelweg tussen Apeldoorn en Zwolle de eerste recordpogingen gedaan. Maar voor het vestigen van een nieuw wereldrecord waren de weersomstandigheden verre van ideaal. Voor het aangaan van de strijd tegen de elementen van de tijd stond er te veel wind. De 'landingssleden' werden zelfs gedemonteerd omdat de crew bang was dat Henk al tegensturend tegen de wind de grond zou raken. Je moest er immers niet aan denken dat deze sleden de grand zouden raken; de gevolgen zouden desastreus kunnen zijn. Bovendien functioneerde de tijdwaarnemingapparatuur van geen kanten, was er geen windmeter voorhanden en waren de officiële bondsvertegenwoordigers niet op tijd aanwezig! Een slechter begin kon men zich amper indenken. Uiteindelijk kwam er die maandag, buiten het rijden van enkele tests, niets van een recordpoging terecht. Daags erna waren de weergoden gunstiger gestemd en stuurde Henk van Kessel zijn Kreidler 'Black Arrow' naar een nieuw wereldrecord in de 50cc klasse 'met vliegende start', dat op naam stond van de Duitser Rudolf Kunz. In de 'heenrun' over een afstand van een kilometer realiseerde Van Kessel een snelheid van 213 km/u; in de return bereikte hij binnen 15 seconden een snelheid van 228 km/u. De gemiddelde snelheid van zijn 50cc Kreidler bedroeg exact 221,586 km/u. Het oude wereldrecord stond op 209,777 km/u. Vergeleken bij het oude record van Rudolf Kunz was het record van Henk van Kessel en zijn mannen een puur amateuristische aangelegenheid. Bij Kreidler in Kornwestheim (D) duurde de ontwikkeling bijna twee jaar; bij het NGK-team werd het idee in februari geboren en een halfjaar later al uitgevoerd. Bij Kreidler had men de beschikking over een windtunnel; voor de Nederlanders bleef het testen beperkt tot enkele ritten op een verlaten legerbasis. Bij Kreidler vloog men een heel arsenaal aan mensen en materiaal over naar de zoutvlakte van Bonneville in de Amerikaanse staat Utah; bij het NGK-team kwamen alle medewerkers met hun eigen auto's naar het vertrekpunt in Apeldoorn. Bij het NGK-team werd een 50cc metend Kreidler-blokje getuned tot een maximum vermogen van 21 pk bij 16.600 toeren per minuut. Kortom, het voorgaande relaas geeft duidelijk aan dat men met een beperkt budget en veel wilskrachtige mensen ook resultaat kan boeken! Voor het NGK-team van Piet Plompen werd een stukje huisvlijt omgezet in een formidabel succes, voor Henk van Kessel was het een bijzondere eer om een nieuw 50cc wereldsnelheidsrecord te verwezenlijken.

full
 
A P/P bike is a production frame / production engine entry. The bike must look exactly like it did on the show room floor with the exception of the tires and handlebars.

A production engine must have the stock carb with stock venturi, unmodified chamber and exhaust, unmodified airbox, and run non-oxygenated gasoline.

In addition to the P/P bike, we ran in both the Modified Partial Streamlining Class and the Modified Class with a Production Engine.....MPS/P and M/P

The MPS class allows for streamlining in front of the rider, while the M class prohibits it.

In all three classes we ran under the power of the motor Stewart prepared for us. Keep in mind the course is five miles long, run at WFO. The first two miles are to get up to speed, then a timed mile, and finally two miles to shut down.

Our speeds were not measured in a 'speed trap radar gun', but are timed averages over a 'flying' mile. We streched the throttle cables for five solid miles at 4400 plus feet of altitude and Stewart's motor always pulled strong!

It is very imprtant to point out this was a team effort. My name is on the bike, but it took all the guys in Milwaukee to build a rolling frame for the motor Stewart and Dave put together!

Please keep checking back to the blog page for additional updates about this year's event as well as our plans for next year.

Thanks
Mark


@remy ,jij snapt m :P

deze quote ff aangehaald voor de echt geintresseerden ,gaat over de klasses en regels,
waarbinnen deze kawa het record heeft gepakt.
 
Laatst bewerkt:
zit hier nog steeds stil achter mijn computer
kan nog niet wennen aan het idee dat het op naam staat van kawasaki :N
maar dit heeft me wel aan het denken gezet :Y
wil nu ook een record poging gaan wagen met een honda cr500 blok
na uren te hebben schetsen heb ik mijn definitive schets af *O*
hier een korte omschrijving voor de hieronder afgebeelde shets

-laag (idiaal vang je haast geen wind door)
-klein(makelijker mee te nemen naar de zoutvlaktes van de usa)
-licht (al het vermogen van het brute blok blijft over voor het achterwiel)

nu alleen nog een rijder die voor mij een poging durft te wagen O-)

heb eindelijk al het oog zien vallen op iemand hier van het forum

chriss? iets voor jou? _O-
full
 
haha rolf ...wil je het aub leuk houden..met je zijwieltjes |(
het is schijnbaar nodig je even te moeten profileren via dit topic..






als je dan toch gaat soepen neem dan gewoon 2 wielen :9~
full
 
Laatst bewerkt:
scherp ......... :P
en ook die uitlaat tegen het voorwiel....en de 2 rempedalen LOL
 
Terug
Bovenaan Onderaan