Nieuw rijbewijs 2002

Monomuis

MF dino
Donateur
11 jul 2001
24.555
2.130
Nederland
Gevonden op www.fokzine.net :

Vanaf 1 januari 2002, krijgen alle beginnende automobilisten een tijdelijk rijbewijs voor 5 jaar. Maakt de bestuurder binnen deze 5 jaar drie verkeersovertredingen dan wordt het rijbewijs ingevorderd en moet opnieuw examen gedaan worden.

Het systeem draait om strafpunten, deze worden uitgedeeld bij meer dan 30 km te hard rijden, bumperkleven en het veroorzaken van ongelukken. Ook met alcohol achter het stuur plaats nemen is uit den boze.

==================

:} Houden zo, zo krijgen we hopelijk meer oplettende jongeren in het verkeer. Dus een voordeel voor de motorrijder ! Hoe zit het dan eigenlijk met de motorrijder die pas z\'n examen na 1 jan. 2002 gaat halen?
 
Zal voor motoren wel hetzelfde liedje zijn ben ik
bang. Netelenbos heeft het sowieso al niet zo op motorrijders.. :j

De regel wordt wel snel van kracht vind ik.
Mijn zusje is net gezakt voor haar autorijbewijs en nu valt ze ook binnen die regel.
Vind het niet eens zo\'n superslecht initiatief maar 5 jaar is wel wat veel van het goede.

Maar goed, het begon me net al te borrelen toen ik die H#$R op de tv zag..
 
Op de cbr site is dus nog helemaal niets te vinden. Zijn lekker snel die lui :j
 
Laatst bewerkt:
Ik vind \'m echt wel goed, maar voer dat puntensysteem ook in voor alle bestuurders, natuurlijk niet meteen het rijbewijs kwijt, maar bijv. wel een verplichte voortgezette rijopleiding als ze een aantal punten halen.
Ook moet de overheid dan de mensen belonen die geen punten hebben gekregen in een jaar tijd.
 
eeeeh!!!
VRAAG!!!!
ik heb m\'n motor rijbewijs , de auto moet ik nog halen en moet dus alleen bijgeschreven worden , krijg ik dan een tijdelijk rijbewijs voor m\'n auto en motor , allebei permanent :} of moet ik een beetje met 2 rijbewijzen gaan lopen ofzo??
ze kunnen moeilijk m\'n autorijbewijs wel in nemen en m\'n motorrijbewijs geldig laten want die staan op dezelfde kaart???

iemand??????
Netelenbos is los })
net zoiets als van de week die bomen voor overleden kankerpatienten , gaan ze dat het kankerbos noemen ofzo , laat het dan Netelenbos heten :j
 
Laatst bewerkt:
Gevonden op www.fokzine.net :

Vanaf 1 januari 2002, krijgen alle beginnende automobilisten een tijdelijk rijbewijs voor 5 jaar. Maakt de bestuurder binnen deze 5 jaar drie verkeersovertredingen dan wordt het rijbewijs ingevorderd en moet opnieuw examen gedaan worden.

Het systeem draait om strafpunten, deze worden uitgedeeld bij meer dan 30 km te hard rijden, bumperkleven en het veroorzaken van ongelukken. Ook met alcohol achter het stuur plaats nemen is uit den boze.

==================

:} Houden zo, zo krijgen we hopelijk meer oplettende jongeren in het verkeer. Dus een voordeel voor de motorrijder ! Hoe zit het dan eigenlijk met de motorrijder die pas z\'n examen na 1 jan. 2002 gaat halen?

binnen 5 jaar maximaal dus 2 overtredingen? tjee, dat zou ik nooi redden... heb er nu al binnnen drie jaar 3 te pakken (nooit alcohol of zo hoor). nee ik vind het niks, zit me nou al rot te zoeken naar de kl*te flitspalen en weet ik wat nog meer. dan zou je helemaal op moeten letten als je heel soms nog eens plezier wilt hebben (of gewoon eens op wilt schieten). je krijgt toch niet het dodental op nul, dat is een zieke gedachte!!!

maar ik stel dan ook het volgende voor: alle ministers die binnen 5 jaar 3 of meer blunders, fouten of iets in die richting maakt moet ook weg. en opnieuw de basisschool volgen of zo! (dan wordt het lekker rustig) })
 
Op maandag 26 november 2001 20:19 schreef Daemon het volgende:maar ik stel dan ook het volgende voor: alle ministers die binnen 5 jaar 3 of meer blunders, fouten of iets in die richting maakt moet ook weg. en opnieuw de basisschool volgen of zo! (dan wordt het lekker rustig) })
Daemon for President !!!! :}
 
Nou, ik hoef mezelf nergens zorgen om te maken dan (auto en motorrijbewijs heb ik dus) maar het zou wel mooi klote zijn voor motorrijders die volgend jaar pas hun rijbewijs halen, wat is nou 30 km te hard op een motor? :?

Als je dat in 5 jaar maar max. 2 keer mag doen, dat is niet te doen vrees ik, zeker niet met een sportieve motor en het feit dat er steeds meer controles komen. :(
Dus alleen al hierom ben ik het hier niet mee eens.
 
Ben allang blij dat Netelenbos het niet door heeft gezet van het 25kw rijbewijs / groot rijbewijs -> opnieuw examen.

Anders moest ik in augustus weer examen doen. Domme muts, alsof een zwaardere motor anders rijd. Gas = gas, remmen = remmen , 120=120.

Anywa, ik wacht met smart op 1 januari 2002 en 1 maart 2002, 2 heerlijke dagen waarvan er nog velen zullen volgen ;)
 
Op maandag 26 november 2001 20:19 schreef Daemon het volgende:maar ik stel dan ook het volgende voor: alle ministers die binnen 5 jaar 3 of meer blunders, fouten of iets in die richting maakt moet ook weg. en opnieuw de basisschool volgen of zo! (dan wordt het lekker rustig) })

:^
 
Voor beginnende motorrijders zullen ook nog wel strengere regels komen :(
En dat hebben we allemaal te danken aan die leuke mevrouw Netelenbos :r :r :r :r
 
KUT KUT KUT (sorry voor het taalgebruik)

in januari mag ik waarschijnlijk pas examen doen ;( hopen dat het uitgesteld wordt of alleen voor auto\'s geldt, ik hoorde het vanmiddag ook op tv maar had de helft gemist.

Als dat zo is is het mischien niet zo\'n slecht idee om koste wat kost in december examen te doen (hopen dat het kan), en 2x in de week te lessen.
 
Geld het dan niet met terugwerkende kracht? Ik heb in januari dit jaar pas mijn motorrijbewijs gehaald. Mijn auto had ik al in 1993.

En hoe werkt het dan als iemand volgend jaar zijn motorrijbewijs haalt, maar net als ik allang zijn autorijbewijs heeft. Moet hij dan weer opnieuw beginnen?

Het is echt weer zo\'n Netelenbosplan! Ondoordacht, onduidelijk en dit gaat nooit werken! Dat ze dat wijf nog niet aan de deur hebben gezet!

En met dat alcoholgebruik: De laatste jaren is er een trend ontstaan dat minder jongeren drinken als ze gaan autorijden. Jongeren zien dat echt als asociaal. Juist net de ouderen doen het vaker en dan vooral de leasebakrijders van 40 jaar en ouder. Zo\'n lekkere vrijdagavond borrel met wat bevriende managers en dan na 10 bier nog even snel naar moeder de vrouw toe!!

Ik drink nooit meer dan 1, maximaal 2 bier als ik nog moet rijden en voel me dan al schuldig. Op de motor drink ik helemaal niet. Het is al gevaarlijk en dan maak je het voor jezelf alleen nog maar gevaarlijker.

Ik vind wel dat ze je hier veel strenger op moeten straffen en dan niet 1 categorie autorijders aanpakken, maar dan ook gelijk de hele grens naar 0,2 zetten en het zou ook wel handig zijn als ze de alcoholtesters eens op scherp zouden zetten (blik op de weg: 9 glazen bier in anderhalf uur en niets aan de hand, ook niet op het politiebureau).

Netelenbos sucks, PvdA sucks, Politiek sucks, Nederland sucks. Het word hier dadelijk gewoon een dictatuur. Alleen maar wetten die de inwoners helemaal niet op prijs kunnen stellen. Het word tijd voor een coupe!!! Wie doet er mee!! :+
 
Even wat aanpassen, volgens mij zitten ze bij Fokzine.net van een mug een olifant te maken, op Teletekst staat het volgende aan strafbare punten ;

- Veroorzaken van een ongeval met zwaar letsel of dodelijke afloop
- Veel te hard rijden (wie riep er 30km? Lijkt mij toch dat de grens wel wat hoger ligt, als ze je bv. met 200km/u betrappen op de snelweg)
- Rijden onder invloed.

Dus al met al blijven het goede punten vind ik.
Toepassen op ALLE automobilisten.
Voor motorrijders 1 punt verwijderen, en dat is de snelheid ;)
 
Even wat aanpassen, volgens mij zitten ze bij Fokzine.net van een mug een olifant te maken, op Teletekst staat het volgende aan strafbare punten ;

- Veroorzaken van een ongeval met zwaar letsel of dodelijke afloop
- Veel te hard rijden (wie riep er 30km? Lijkt mij toch dat de grens wel wat hoger ligt, als ze je bv. met 200km/u betrappen op de snelweg)
- Rijden onder invloed.

Dus al met al blijven het goede punten vind ik.
Toepassen op ALLE automobilisten.
Voor motorrijders 1 punt verwijderen, en dat is de snelheid ;)

dat 30km/u was ook op tv, dat heb ik nog kunnen opvangen en alcohol en ongelukken (maar dat kan iedereen toch gebeuren (zonder alcohol heb ik het over nu),als je al dikke pech hebt dat je een ongeluk krijgt dan heb je nog meer pech)

Van alcohol vind ik het wel terecht, maar dat moet voor iedereen gelden! Snelheid vind ik dat ze voor jonge rijders omhoog moeten gooien, kunnen ze een beetje wennen aan het snelle verkeer.
 
eigenlijk met terug werkende kracht invoeren voor alle bestuurders (A,B,C,D) na invoordering op nieuw theorie en praktijk examen doen,zonder uitzondering voor wie dan ook (geldt ook voor mij)

er is een probleem hoe groot is de kans dat je gepakt wordt op overtredingen? 1 op 1000.000???
 
als je een ongeluk met zwaar letsel veroorzaakt of zelfs met dodelijke afloop dan voel je je niet zo blij en dan is echt niet het eerste wat je denkt om snel weer de auto in te kruipen of op de motor te gaan zitten.

Hier staan al straffen voor en die zullen niet verhoogd worden. Een rijontzegging is meestal wel standaard dan als je er zelf schuld aan hebt en als je er geen schuld aan hebt, dan heb je er toch ook niets aan kunnen doen en verdien je ook geen strafpunten als je een beginner bent. Dan verdien je aandacht en zorg, zodat je je weer een beetje normaal kunt gaan gedragen in de auto.
 
dit klinkt heel redelijk, MAARRRRR...

Dat aantekeningetje na een extreem geval, zoals iemand doodrijden en met alcohol op een ongeluk veroorzaken, kan later makkelijk omgezet worden:

bijv. 60,- boete is 1 punt
120,- zijn er 2

Bij 8 punten je rijbewijs kwijt... ik noem maar wat. Om die reden is een PK limiet ook zo \"gevaarlijk\".

Een limiet omlaag gooien is dan heel makkelijk.
 
Nog duidelijker:

Na de onherroepelijke veroordeling voor drie zware overtredingen, volgt een onderzoek en wordt het rijbewijs geschorst. De bestuurder dient een rijproef en theoretische proef af te leggen. Als hij of zij voor een van de twee of beide proeven zakt, wordt het rijbewijs ongeldig verklaard en moet er een nieuw rijexamen worden afgelegd, praktijk en theorie.

Je bent het dus nog niet meteen kwijt maar mag eerst nog een testje doen.

Zware overtredingen zijn onder meer het veroorzaken van gevaar of hinder in het verkeer, het veroorzaken van een ongeval met dodelijk gevolg of zwaar letsel, het rijden met te veel alcohol op, het maken van ernstige snelheidsovertredingen, het bumperkleven met hoge snelheid en andere overtredingen waarbij sprake is van schade of letsel. Bijvoorbeeld door rood licht rijden en voorrangsfouten.

Dus met alleen snelheidsovertredingen van 60 of 120 gulden raak je je rijbewijs niet kwijt.
 
Maar dan nog: Netelenbos is klotewijf!!!

Vind het nog steeds een slecht plan. Eerst word je 18 jaar betutteld en dan mag je na een intensief en duur examen de weg op. Dan kom je erachter dat je in nederland woont en dat je niet normaal kunt rijden omdat het gewoon te druk is. Als je dan een keer gas kunt geven is er weer zo\'n flitspaal.

Stel je doet iets verkeerd, dan vind ik niet dat je een beginner harder moet straffen als een doorgewinterde weggebruiker. Het is volgens mij ook wel lekker verdienen met deze maatregel. Lijkt me leuk om te zien wie de eerste is!!
 
Maar dan nog: Netelenbos is klotewijf!!!

Helemaal mee eens! :)

Las net weer een leuk stukje:

\'Maatregelen ter verhoging spitssnelheid te duur\'
DEN HAAG - Om op autosnelwegen in de spits een gemiddelde snelheid van 90 kilometer per uur te garanderen, is de aanleg van 2000 kilometer extra rijstrook noodzakelijk. Dat is veel te duur en bovendien zouden de wegen buiten de spits een verlaten :? :? indruk maken.


Nou en? Is het erg dat een snelweg er verlaten uitziet?

Daarom gaat minister Netelenbos (Verkeer) niet in op de wens van een Tweede-Kamermeerderheid van PvdA, VVD en CDA om de \'garantiesnelheid\' te verhogen van 60 naar 90 kilometer per uur. Een motie van die strekking ontraadt de minister ten zeerste, zo heeft ze de fracties maandag schriftelijk laten weten.

Hoewel de meerderheid het wil zegt onze minister :j

Tis toch een snoepje |(


 
Laatst bewerkt:
Zware overtredingen zijn onder meer het veroorzaken van gevaar of hinder in het verkeer, het veroorzaken van een ongeval met dodelijk gevolg of zwaar letsel, het rijden met te veel alcohol op, het maken van ernstige snelheidsovertredingen, het bumperkleven met hoge snelheid en andere overtredingen waarbij sprake is van schade of letsel. Bijvoorbeeld door rood licht rijden en voorrangsfouten.

Je mag dus drie keer iemand doodrijden?
en 3x 30km/u wordt net zo zwaar bestrafd? (zal in de praktijk wel anders zijn maar zoals het hier staat...)


Geld dit alleen voor jongeren of ook voor volwassenen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan