nieuw rijbewijs

24 mrt 2003
23
0
utrecht
wie weet hoe het zit met dat nieuwe rijbewijs. Heb namelijk al drie jaar mijn auto rijbewijs, maar binnenkort doe ik examen voor de motor. Krijg ik dan ook zo'n punten rijbewijs of blijft mijn oude gewoon geldig alleen met nieuwe stempel.

:]
 
Iedereen die nu een rijbewijs haalt heeft een puntenrijbewijs. Ik weet alleen niet of dit dan in jouw geval alleen van toepassing is op het A bewijs of ook op het B bewijs.
 
Nee Nee Nee. Je hebt GEEN puntenrijbewijs, omdat je je eerste rijbewijs voor een bepaalde datum heb gehaald. Het rijbewijs ziet er wel anders uit, maar dit heeft niks te maken met puntenrijbewijs of niet.
 
correctie, mijn rij-instructeur verteld mij dat iedereen die nu zijn eerste rijbewijs haalt. Of dit nu auto of motor is een puntenrijbewijs krijgt. Het puntenrijbewijs geld in geen geval voor het 2e rijbewijs dat je behaalt. Betekend in mijn geval dat ik een puntenrijbewijs heb voor de auto. (lekker boeiend want in zon blik is het toch niet leuk om hard te gaan)
En niet voor mijn motor *D
 
Nie echt ... heb vandaag mn nieuwe rijbewijs afgehaald. Ik mocht mijn oude rijbewijs inleveren en kreeg een gloed nieuwe mee. Over een punten rijbewijs heb ik nergens wat gelezen of gehoord gekregen ...


Vandaar de " oude " ;)

Op woensdag 16 april 2003 22:55 schreef aprilia2000 het volgende:
Iedereen die nu een rijbewijs haalt heeft een puntenrijbewijs. Ik weet alleen niet of dit dan in jouw geval alleen van toepassing is op het A bewijs of ook op het B bewijs.


Zover ik weet is het punten rijbewijs er alleen voor het eerste examen wat je aflegd,dus wanneer je al je b,c of d hebt en afrijd voor de motor komt het punten rijbewijs niet ter sprake.

*Collega net c gehaald-geen punten rijbewijs
*Andere collega over 4 weken afrijden-geen punten rijbewijs en heeft b,c al...

Op woensdag 16 april 2003 22:57 schreef Correl het volgende:
Nee Nee Nee. Je hebt GEEN puntenrijbewijs, omdat je je eerste rijbewijs voor een bepaalde datum heb gehaald. Het rijbewijs ziet er wel anders uit, maar dit heeft niks te maken met puntenrijbewijs of niet.


Pcies :P
 
Kijk, dit is nu een lekkere geruststelling, rij al ruim 2 jaar rond in een koekblik, en loop iedereen op mn werk enzo uit te lachen die met een puntenrijbewijs moet rijden, zou wel beetje lullig (voor mij dus ja :9 )zijn als ik er ook 1 kreeg. Bovendien ben ik nou niet zo gek op het idee dat ik mn rijbewijs kwijt kan raken als ik 3 bekeuringen ofzo krijg...
 
Terug
Bovenaan Onderaan