Nieuw rijbewijs

Status
Niet open voor verdere reacties.

mecanico

Die hard MF'er
1 apr 2008
848
28
Amsterdam
Mijn vrouw heeft haar buitenlands rijbewijs laten omzetten naar een nl. versie. Ze heeft ooit een auto examen gedaan, maar nooit een motor examen.

Nu hebben ze haar dit gegeven:
full


Betekent dat ze nu per ongeluk een A erbij heeft gekregen?

(ik heb zelf nog een papieren vodje, kan het niet vergelijken)
 
WTF!

Zo ziet mijn RBW er ook uit, en ik heb zowel A als B examen gedaan.

Of het is een giga fout, of het land waarin jouw vrouw haar rijbewijs heeft gehaald geeft een rijbewijs af waarvan de Nederlandse wetgever van mening is dat je daarmee ook op een motor mag rijden.
 
Staat er op de achterkant ook een datum bij A?
Bij mij staat er bij A en bij B datum,s beschreven.
 
Mijn vrouw heeft haar buitenlands rijbewijs laten omzetten naar een nl. versie. Ze heeft ooit een auto examen gedaan, maar nooit een motor examen.

Nu hebben ze haar dit gegeven:
[afbeelding]

Betekent dat ze nu per ongeluk een A erbij heeft gekregen?

(ik heb zelf nog een papieren vodje, kan het niet vergelijken)

Ja dat heeft ze, motor kopen en rijden! :]
 
Mijn vrouw heeft haar buitenlands rijbewijs laten omzetten naar een nl. versie. Ze heeft ooit een auto examen gedaan, maar nooit een motor examen.

Nu hebben ze haar dit gegeven:
[afbeelding]

Betekent dat ze nu per ongeluk een A erbij heeft gekregen?

(ik heb zelf nog een papieren vodje, kan het niet vergelijken)

Volgens mij mag ze ook brommer rijden ! Maar geen motor
 
idd bij mij staat het zelfde op de voorkant. Maar op de achterkant de datum waarop ik het heb gehaald.
 
zou best kunnen dat ze automatisch A erbij heeft gekregen, weet dat als je van het buitenland naar NL komt met een bepaald rijbewijs dat er dan wel eens wat bijgeschreven wordt zonder dat je daar ooit examen voor hebt gedaan..
 
gelukkig is dat helemaal niet gevaarlijk als je geen ervaring hebt met het besturen van motorrijden ( :+ )

er van uit gaande dat de dame in kwestie inderdaad geen ervaring heeft ;)

Ja en ik zou dan, om het risico laag te houden, beginnen met een R1 ( wil mecanico soms van zijn vrouw af :~)) In belgie is dat ook nagenoeg hele generaties goed gegaan :+
 
Laatst bewerkt:
zou best kunnen dat ze automatisch A erbij heeft gekregen, weet dat als je van het buitenland naar NL komt met een bepaald rijbewijs dat er dan wel eens wat bijgeschreven wordt zonder dat je daar ooit examen voor hebt gedaan..
Het was een italiaans rijbewijs en daar kreeg je bij een B automatisch een A t/m 125 cc.
 
Dan denk ik dat ze nu gewoon een rijbewijs met vol vermogen heeft, dat lijkt me logisch, als ze tenminste dat autorijbewijs al enig tijd in bezit had.
 
Zou best eens kunnen dat er een foutje is gemaakt bij de gemeente.
Collega van mijn vrouw is dit ook al eens overkomen, toen hij zijn rijbewijs ging verlengen kreeg hij ineens allemaal extra dingen erbij. Terwijl hij daar nooit een examen of lessen voor heeft genomen.
Hij heeft zijn mond gehouden en is heel dom op de gok maar motor gaan rijden met een vriend.
 
gelukkig is dat helemaal niet gevaarlijk als je geen ervaring hebt met het besturen van motorrijden ( :+ )

er van uit gaande dat de dame in kwestie inderdaad geen ervaring heeft ;)
Ach laat ik het zo zeggen. Het italiaans praktijk examen bestaat uit dubbelparkeren, alarmlichten aan, capuccino halen en je bent geslaagd. Daarna heeft het rijbewijs 20 jaar in de kast gelegen!

Ken je die uitdrukking: Heb je je rijbewijs schriftelijk gehaald?
 
Ja, dit is ie een geldig rijbewijs voor A (vol). Aan de aanvangsdatum te zien heeft je vrouw in 1994 A-beperkt gehaald. Het is een andere datum dan het B rijbewijs, dus erbij gekregen lijkt mij vreemd. Waarschijnlijk een foutje bij het gemeentehuis, maar op zich heeft ze een geldig rijbewijs (fysiek). Wat er in de computers staat weet ik niet. Ik zou het er niet op gokken i.v.m. schade en de verzekering... :X
 
Laatst bewerkt:
hihi, blijkbaar denken ze dat je vrouw toen een 25kw examen heeft gedaan. Niet moeilijk doen, gewoon zo laten, gratis rijbewijs erbij is altijd mooi meegenomen.
Wou net zeggen, koop een paar rijlesjes voor der om et te leren en ga samen motorrijden. Et rijbewijs heeft ze immers al :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan