NIEUW rubriek 'projecten'

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
Heb deze al 25 jaar in mijn bezit. Motor is van '92. Heb op dit moment geen verkoop plannen. Ik ben meer een verzamelaar dan een verkoper helaas. Kan moeilijk afstand doen...
 
Top. Verzamelaar in de zin van alles of iets speciaals? Eh... ik heb er inmiddels ook 13... of 14? Of 12???
 
Veel tweetaktmotoren (RD250/RD500/GT550/GT750/KH500/NS400R) Ook diverse 500cc 2T crossers (CR500 twee stuks/KTM500/YZ490/KX500)
En nog wat 4T motoren ook. Genoeg dus...
Zijn dat projecten?
Of gewoon ok rijdend, en daarmee klassiekers?

Daar zit t verschil namelijk, denk ik, toch? :)
 
Ik moet zeggen dat me de logica van de subgroep 'Projecten' me tot nu toe nog steeds wat ontgaat.

We hebben nog steeds de groep 'Streetfighters' wat meestal nogal behoorlijke projecten zijn, maar die hebben een eigen subgroep.

Maar in die groep 'Streetfighters' staan ook ombouwprojecten voor racers en andere projecten. Prachtige dingen, maar nul associatie met Streetfighters.

Ik denk dat het een stuk overzichtelijker wordt met een hoofdgroep 'Projecten' met daaronder een paar subgroepen o.a. Streetfighters, 500 euro challenge, klassieke restauraties, racers en overige meuk ofzoiets.

Just mijn 2 centen uiteraard.
 
Eens, maar dan moet je nu die 30 projecten in 7 subgroepen gaan zetten...


Misschien komt mijn programmeerbare ontsteking ook wel onder projectwn, maar waar????
 
Eens, maar dan moet je nu die 30 projecten in 7 subgroepen gaan zetten...


Misschien komt mijn programmeerbare ontsteking ook wel onder projectwn, maar waar????


Ik denk dat jij, gezien je aantal bijdrages hier, onderhand wel een eigen subgroep kan krijgen.....

- Streetfighters
- Racers
- Klassieke restauraties
- Rob RD
- 500 euro challenge
- Meuk

:X
 
Vooral de 500 euro challenge zou van mij wel een eigen rubriek mogen krijgen, de rest verzand aardig onder deze categorie. En ik vind het ook wat minder interessant om naar te kijken dan naar iemand die onderdelen aanpast of zelf maakt, oftewel een project.

500 euro challenge is gewoon achterstallig onderhoud wegwerken voor zo weinig mogelijk geld.
 
Vooral de 500 euro challenge zou van mij wel een eigen rubriek mogen krijgen, de rest verzand aardig onder deze categorie. En ik vind het ook wat minder interessant om naar te kijken dan naar iemand die onderdelen aanpast of zelf maakt, oftewel een project.

500 euro challenge is gewoon achterstallig onderhoud wegwerken voor zo weinig mogelijk geld.
Dat is ook zo.

Er is een afweging: een topic moet ergens staan. Een beetje indeling is prettig, voor iedereen.

Er is een limiet aan wat in te delen is. Ik bedoel te zeggen: 200 subfora werkt niet. 50 ook niet trouwens :)

Dus er zit een grens aan.

Techniek deel gaat binnenkort op de schop en komt los in de indeling er bij. Heb je zo 7 of 8 sub dingussen er bij....

Maar desondanks, misschien is er wat mogelijk.
Die challenge bijvoorbeeld, das wel weer wat anders dan een flandria uit 1687.
 
De bouw van mijn Honda CR750 (Dick Mann Replica uit 1970) voldoet met eigen giet, draai, frees en laswerk denk ik best aan de eisen gesteld voor een project.
Als we het over vaardigheden hebben snap ik best dat dit naast bijvoorbeeld modernere fietsen met veel electronica past.
Het verkrijgen van de originele - en race - onderdelen of sleutelervaring op het gebied van de "normale" CB750's uit '69 tot '79 is meer te vinden in de brikken en klassiekers hoek. Ik snap dat dit een lastige is die bij beide categorieën ander publiek zou trekken.
 
Vooral de 500 euro challenge zou van mij wel een eigen rubriek mogen krijgen, de rest verzand aardig onder deze categorie. En ik vind het ook wat minder interessant om naar te kijken dan naar iemand die onderdelen aanpast of zelf maakt, oftewel een project.

500 euro challenge is gewoon achterstallig onderhoud wegwerken voor zo weinig mogelijk geld.
Helemaal mee eens!
 
Ik weet niet of de tussen evaluatie al is geweest maar zie nog weinig verandering. Sterker nog bij het Brikken en Klassiekers gedeelte staan nog steeds topics die volgens de nieuwe regels bij projecten thuis zouden horen, evenals dat er nog nieuwe topics gestart worden bij B & K die eigenlijk bij projecten zouden horen. Projecten staat nog steeds vol met €500,= knutselarijen en een gedeelte van projectmotoren. Ik zie wel dat een projecten rubriek kan werken maar denk dat er een iets duidelijker en consequenter beleid gevoerd moet worden ( waar heb ik dit meer gehoord :? O-) ). De 500 euro challenge is sowieso een eigen hoekje waard.
 
Ik heb het idee dat het subforum projecten minder bezocht wordt dan de andere mappen, en dat er nog veel mensen (in mijn geval) nog in brikken en klassiekers hangen met hun knowhow en tips.
 
Hoe gebruiken jullie dit forum dan?
Ik lees standaard alle nieuwe posts in "onderwerpen met jouw berichten", en dan soms als ik daarmee klaar ben ook nog "nieuwe berichten".
Ik merk dat ik daardoor dingen mis die toch al lang en langzaam liepen, en kleine topics die snel naar de achtergrond verdwijnen, dat vind ik jammer.
Opsplitsen in kleine topics lijkt me voor mij dan ook geen winst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan