Nieuw setje banden onder FJR1300

Ragonite

Banned User
6 mrt 2002
673
0
Hallo,
Ik heb een brandende vraag namens mijn vader.
Hij heeft een FJR1300 met nu 11.000km op de klok en zijn achterband is al aardig vierkant op het middenvlak. Welke band raden jullie hem aan?
Zijn rijstijl is heel gewoontjes, geen knietje aan de grond enzo :)

Kom maar op :]
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben weer unbanned (gelukkig) en gelijk heb ik een brandende vraag namens mijn vader.
Hij heeft een FJR1300 met nu 11.000km op de klok en zijn achterband is al aardig vierkant op het middenvlak. Welke band raden jullie hem aan?
Zijn rijstijl is heel gewoontjes, geen knietje aan de grond enzo :)

Kom maar op :]

volg de discussie maar in dit topic :) www.motor-forum.nl/forum/topic.php/7351kan je daarna je keuze maken
 
Ja die had ik ook in mijn hoofd.. maar iemand die ook een FJR heeft, reed hier maar 7000km mee :( Mijn pa heeft nu 11.000 met zijn orginele band gedaan (Metzeler band)

Het hangt er ook vanaf hoe wild je met het gas omgaat... Rij je net als in een auto, mooi op tijd (lees; vroeg) schakelen, nooit volgas wegrijden, dan doe je veel langer met een band...

Als je alleen maar snelweg rijdt gaat die band ook niet lang mee.
 
Ik ben weer unbanned (gelukkig) en gelijk heb ik een brandende vraag namens mijn vader.
Hij heeft een FJR1300 met nu 11.000km op de klok en zijn achterband is al aardig vierkant op het middenvlak. Welke band raden jullie hem aan?
Zijn rijstijl is heel gewoontjes, geen knietje aan de grond enzo.
Ik rij zelf ook een FJR 1300 en heb er nu de
Bridgestone BT-020-N op liggen (voor en achter).
Als hij er nu Metzeler op heeft, en de voorband
nog niet hoeft te worden vervangen, raad ik aan
om opnieuw een Metzeler erop te leggen.
Bij de FJR-club hebben de meesten nu de BT-020-N
en blijkt het beste te bevallen.
Het is belangrijk om de versie N te nemen, want die
is speciaal voor de FJR ontworpen.
Ik heb er nu 7.000 km mee gereden en er is nog
maar 1,5 mm van het profiel afgesleten, dus ik
haal er dik 10.000 km mee verwacht ik.
Overigens: prijsaanrader J&F Bandenservice in
Eindhoven http://www.j-f.nl/.
 
Laatst bewerkt:
Z4 schijnen voor de snelweg wel weer goed te zijn, vooral stabiel bij hoge snelheden.

020 geeft beter gevoel bij het bochtenwerk... ga ik de volgende keer proberen. Mochten ze snel slijten ga ik wel weer voor de Z4, want die bevalt mij ook wel goed.
 
zo snel als een rennsport rs2 slijt is een bt020 een heilige band :)

Z4 schijnen voor de snelweg wel weer goed te zijn, vooral stabiel bij hoge snelheden.

020 geeft beter gevoel bij het bochtenwerk... ga ik de volgende keer proberen. Mochten ze snel slijten ga ik wel weer voor de Z4, want die bevalt mij ook wel goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan