Nieuw slot vanwege datatool

Taruka

MF veteraan
27 nov 2002
2.230
1
Hoorn (Noord Holland)
Mensen,

Mijn vorige motor had genoeg ruimte onder de seat voor mijn slot. Het is zo een 8 schakelig ding. Echter, nu heb ik een R1 met een apparte buddy seat waar ook nog eens een datatool in is gemonteerd. Of te wel, mijn datatool zit dusdanig in de weg dat mijn slot niet meer past.

Wat zijn mijn opties? Anders slot kopen, datatool verplaatsen (mag dat verzekeringstechnisch) of gewoon elke keer mijn slot meenemen in mijn rugzak. (Wat weegt zo een ding trouwens). Buiten dit slot zit er altijd een schrijf rem slot rond de schrijf voor, maar dat vind ik niet genoeg!!!

Weet iemand een slot wat past? Ik ben toch niet de enige met dit probleem?
 
Heb dezelfde brommer, alleen is mijn slot 6 schakels vlgs mij. Ik weet niet hoe groot die datatool is maar samen met het red alert alarm kastje past het net bij mij. Ik moet dan alleen even dat gereedschap etui 90 graden draaien.

hm, spontaan idee, nieuwe mod voor een R1. Lijkt wel de quasimodo, o nee SRAD 8-)
10710


 
Laatst bewerkt:
Mensen,

Mijn vorige motor had genoeg ruimte onder de seat voor mijn slot. Het is zo een 8 schakelig ding. Echter, nu heb ik een R1 met een apparte buddy seat waar ook nog eens een datatool in is gemonteerd. Of te wel, mijn datatool zit dusdanig in de weg dat mijn slot niet meer past.

Wat zijn mijn opties? Anders slot kopen, datatool verplaatsen (mag dat verzekeringstechnisch) of gewoon elke keer mijn slot meenemen in mijn rugzak. (Wat weegt zo een ding trouwens). Buiten dit slot zit er altijd een schrijf rem slot rond de schrijf voor, maar dat vind ik niet genoeg!!!

Weet iemand een slot wat past? Ik ben toch niet de enige met dit probleem?

Ten eerste, wat is een schrijfrem :? (Neem aan dat je schijfrem bedoelt!!)

Maar dan lijkt het mij moeilijk rijden als er altijd een sch(r)ijfslot om je wiel zit, of wheelie jij altijd :?
 
Ten eerste, wat is een schrijfrem :? (Neem aan dat je schijfrem bedoelt!!)

Maar dan lijkt het mij moeilijk rijden als er altijd een sch(r)ijfslot om je wiel zit, of wheelie jij altijd :?
zeg muisje dat gelul over Een skroif foutje hebben we al gehad
niet IEDEREEN heeft een 10 voor nederlandse taal.
 
Bij mij past me slot ook onder me zadel.
Ik heb idd wel me alarm verplaats, zit na aan de buitenzijde van het opbergcompartiment, ruimte zat daar in je bodywork, en weer lekker een ruim opbergvak.
En wat heb ik met de verzekering te maken??? Als me motor gestolen wordt weet toch niemand waar me alarm zit.

PS: had je toch een blauwe moeten kopen :P
 
Ik zou geen slot in je rugzak meenemen...nogal link bij een evt. valpartij. Als je het alarm door een erkend bedrijf laat verplaatsen zal de verzekering niet moeilijk doen denk ik. Mij alarm zit ook niet onder de buddy maar achter een zijdeksel zodat ik twee sloten kan meenemen.
 
Humm, ik had gevraagd voor het inbouwen de datatool op een plek te zetten die niet in de weg zou zitten. Na het inbouwen hield die vol dat dit de enige plek was.

Ik zal eens een andere dealer bellen en vragen of die hem kan verplaatsen.

Het slot in mijn rugzak is inderdaad niet de beste plek. Maar op het moment de enige plek waar ik hem mee kan nemen.

Thanks
 
Het slot in mijn rugzak is inderdaad niet de beste plek. Maar op het moment de enige plek waar ik hem mee kan nemen.

Thanks
Tassie achterop met een paar spinnen of bagaganetje.
Jij wil het vast niet meemaken met dat slot in je tas op je rug en ...
je valt op je rug om wat voor reden dan ook.

Verder aan jou :P
 
Maar dan lijkt het mij moeilijk rijden als er altijd een sch(r)ijfslot om je wiel zit, of wheelie jij altijd :?

Zeker nooit gehoord van diefstal van motoren ? Schijfslotje is alleen voor een toevallige dief die even je motor mee zou willen nemen.

Anders tillen ze gewoon je hele motor een busje in... en nooit een slot aan je voorwiel hangen (cyclelok of weet ik veel wat) want ze draaien zo je voorwiel eruit en tillen dan de rest de bus in. Een compleet wiel is altijd goedkoper dan een hele motor. Dus altijd door het achterwiel en als je het ze nog moeilijker wil maken direct ook door bijv. ketting enz.

Ik gooi er alleen een schijfslotje op als ik even de winkel ofzo in moet. Tenzij ik meteen aan de beurt ben, dan is stuurslot voldoende. Ach, waar ik woon kan ik zelfs de sleutels erin laten zitten eigenlijk \'s nachts.
 
Ik zit met hetzelfde probleem: In mijn CBR is geen ruimte voor een slot.

Voorlopig neem ik een slot mee in mijn rugtas, tot ik een tas voor achterop heb.

Als ik de motor in het zicht kan houden (en er dichtbij ben) zet ik hem alleen op stuurslot. Anders ook schijfremslot. Ketting heb ik nog niet maar komt er snel aan.
 
Op woensdag 08 januari 2003 11:57 schreef JK het volgende:Zeker nooit gehoord van diefstal van motoren ? Schijfslotje is alleen voor een toevallige dief die even je motor mee zou willen nemen.

Precies, zoals ik al schreef, alleen een schijfremslot voor vind ik niet genoeg. Als je in Amsterdam rond rijdt dan zie je genoeg voorwielen van fietsen aan de brug hangen zonder de rest er aan. En die zijn er niet voor de sier opgehangen. Voor mij dus een slot op het voorwiel en het stuur slot erop. Maar het wegrijden al moeilijker. En een slot om het achterwiel wat het liefste ook nog om iets heen zit.

Daarom heb ik ook een 8 schakelig slot genomen. 6 is net te klein. Moet je wel heel dicht bij een paal of wat staan wil dat werken.

To top it of, een alarm met bewegings sensor.

Hoezo, neurotisch?
 
Precies, zoals ik al schreef, alleen een schijfremslot voor vind ik niet genoeg. Als je in Amsterdam rond rijdt dan zie je genoeg voorwielen van fietsen aan de brug hangen zonder de rest er aan. En die zijn er niet voor de sier opgehangen. Voor mij dus een slot op het voorwiel en het stuur slot erop. Maar het wegrijden al moeilijker. En een slot om het achterwiel wat het liefste ook nog om iets heen zit.

Daarom heb ik ook een 8 schakelig slot genomen. 6 is net te klein. Moet je wel heel dicht bij een paal of wat staan wil dat werken.

To top it of, een alarm met bewegings sensor.

Hoezo, neurotisch?

Het ligt natuurlijk ook aan wat voor motor je hebt he! Mijn CBR600F uit 1993 zullen ze niet zo snel jatten... Zullen eerder voor het duurdere spul gaan!!!

Ik kan ook niets opbergen in mijn motor, dus is erg klote, schijfremslot past nog mooi in mijn jaszak, z\'n 6 of 8 delig ding niet...

Maar ze mogen hem jatten hoor, kan ik weer een nieuwe uitzoeken :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan