Nieuw speelgoed

Teevee

MF veteraan
11 jul 2001
2.035
0
Tilburg
Eind van de week ga ik hem pas ophalen maar vast even mijn nieuwe speelgoed laten zien:

full


Weet iemand toevallig wat voor span dit is?
 
Die hebbik ook zien staan, op marktplaats of speurders hè?

:} :} :}

Mooi span hoor, veel leuke en veilige kilometers toegewenst :Y
 
gefeliciteerd met de aankoop
toffe kleur, ziet er woest uit.
Ik zie langzamerhand een toename van rattige spannen in dit forum :)

Ik zou zeggen kom hem showen op BOT5
 
Weet iemand toevallig wat voor span dit is?

Het doet me denken aan Velorex, alleen weet ik niet welk model. De voorloper van de 700 denk ik.
Nog wat tips voor de GL1000:
Ga je lange en verre reizen maken zorg dan voor een betere bescherming van de radiator, een kennis had een keer dat er een lek is onstaan door steenslag.
De gevolgen waren dat de boel snel te heet werd, koppakkingen eruit en waterpomp naar de filisteinen en een hoop gezeur in Noorwegen, kosten 3000 euro.
Verder kan een overbruggings schakelaar voor de ventilator wel nuttig zijn als je bij warm weer gaat rijden (of als de thermostaat kapot is).
 
Hallo Teevee,

De bak aan jouw GL is een EML Sport. Deze bak werd eerst op ronde buis gebouwd en laten (midden jaren 80) op vierkantbuis.


veel plezier met je nieuwe span
 
De zoektocht gaat verder.

De bak heeft de vorm van een EML Sport, maar is bijna een meter breed. EML heeft alleen éénpersoons Sport bakken geleverd. Toch is duidelijk te zien dat de bak niet is verbreed, maar uit één stuk is opgebouwd.

Wat is het dan :?
Op het inlegvel bij het kenteken staat Sidewing. Is dat een bestaand merk (kan er niks over vinden) of een verzinsel van de (zelf)bouwer?
 
zelfbouw lijkt me sterk.
er zitten zulke mooie details in, de instap, de aansluiting van de rolbar en het deksel, dat doe je niet als je maar één afdruk maakt.
kijk eens goed aan de binnekant of je geen verdikkingen in de lengte van de bak ziet.
ik ben in een vorig leven kunststofbewerker geweest en zou het verbreden in principe onzichtbaar kunnen.
in de praktijk doe je de buitenkant naadloos en kijk je aan de binnenkant niet zo nauw.

de naam sidewing suggereerd dat hij aan een goldwing hoort.
 
Op de website van Sidecarmaniac staat een foto van zo'n zelfde bak. Ook hier omschreven als extra brede EML Sport.

@Sidecarmaniac: heb jij enig idee van de herkomst van dat ding?

slaapjelle_kl.jpg


@Halflife: Ook aan de binnenkant zijn geen sporen van een verbreding van de bak.
Als dit zelf aangepast is, is het wel heel netjes gedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan