Nieuw stoppie-record , Uitdaging voor Maximum ?

R1no

Die hard MF'er
27 aug 2001
605
0
Ede
Lange tijd is het onduidelijk geweest wie het Stoppie-record op zijn naam mocht schrijven. De Fransman Jean-Pierre Goy werd lange tijd genoemd als opvolger van \"Stoppie-koning\" Meik Appel. Jean-Pierre zou met 156 meter bijna 5 meter boven Meik\'s oude record zijn gereden. Al snel volgde er geruchten dat Meik Appel onofficieel alweer boven de afstand van de Fransman was gegaan. Op het WK Superbike in Oschersleben (D) werd het duidelijk: Meik is nog steeds de \"Stoppie-koning\". Met zijn KTM 380 remde hij met een snelheid van 160 km/h een stoppie van 162 meter.

Bron
 
MY GOD!! :} :}

En ik ben al blij als het achterwiel überhaupt van de grond komt :)

Hoe moet je je trouwens vasthouden op zo\'n moment? Gewoon je benen FLINK aanklemmen ofzo??
 
Hmm...160kmph...das hard...moet ik maar een SM kope en gaan oevene...mijn record ligt op 135 kmph stoppie make....op een SMschijnt het toch wat soepeler te gaan... :)
 
Mmm... gewoon stoppie gaat wel maar een Rollend stoppie lukt me maar niet. Tenmindste, hele kleine stukjes en het wiel maar een stukje los :( Zouden een paar stalen remleidingen helpen?
 
Ik maak rolling stoppies met standaard remmen/remleidingen....en remblokke die bijna op zijn...dus heeft nix met stalen leidinen te maken...
 
Mij lukt het ook niet. Vraag me af of het aan mijn remmen ligt of dat ik gewoon te weinig kracht in mijn handen heb.
Flink portie extra lef zou ook niet verkeerd zijn.
 
Hee MaxiMaaL, ik denk dat het verschil is dat jij een R1 rijdt en ik een RF uit \'93. Jouw remmen zullen zo en zo gewoon wat beter uit de verf komen. Dat hoop ik tenminste voor je ;)
 
Op mn ZZR600 \'92 lukte het ook :)
Niet met zulke snelheden(stomweg niet geprobeerd toen, durfde/kon niet)
En pooh...ALS je op je bek gaat heb je echt lef als je nog blijft staan ook :P :9
 
Is goed max! Haal dan meteen ff die glimranden een beetje van mijn banden af.

Heb sinds gisteren leren combi met kniesliders maar das geen gezicht met die glimdingen op mijn banden heheh.
 
Zo zwaar ben ik niet pooh...en nee, ben niet all risk verzekerd...probeer op je 21ste een 150 pk fiets es all risk te verzekeren...betaal je helemaal blauw...
 
mijn rolling stoppies willen niet meer lukken sinds ik een andere voorband heb...
warmte in de band krijgen helpt niet, telkens als ik wat probeer lukt het enkel 2 meter
rem ik al harder als ik nog iets meer snelheid heb dan slipt het voorwiel

misschien moet ik maar wachten op wat beter weer (warmere baan = meer grip) en misschien ook wat aan mijn techniek schaven

met de brommer van mijn broer lukt het ander wel +- 15 meter, maar op een moto is het toch allemaal wat moeilijker ;(
 
Meik is nog steeds de \"Stoppie-koning\". Met zijn KTM 380 remde hij met een snelheid van 160 km/h een stoppie van 162 meter.
Wordt nog effe oefenen, wil ik koning worden... Red nu ongeveer 1 meter (als ik dat al red....) met 20-25 km/h...

Stoppie met mijn apparaatje (ZX-6R) en rubberen slangetjes gaat gewoon goed, alleen ik durf/kan het nog niet zo goed... Misschien is het door het betere gevoel in de remmen met stalen leidingen wel makkelijker een stoppie te doen... Volgens mij is het gewoon een kwestie van vertrouwen & beheersing en meer gevoel = meer vertrouwen...

Volgens mij is stoppie gewoon doorknijpen als je al hard remt... Of iedere sportfiets het kan, weet ik niet, maar lijkt me wel...
Ben volgens mij zelf wel iets in het voordeel met zeszuigerklauwen (schijnt niet veel voor te komen) en een 46 mm voorvork (minder torderen, toch?) op me zeshonderdje, maar ik heb ook wel eens CB erretjes bouwjaar eind jaren tachtig zien wheeliën... Moet een nieuwere RF dan toch ook kunnen?
 
gelijk heb je pooh,
je moet je motor laten verzekeren door een ander

komt veel goedkoper uit voor jou én die ander en de motorverzekering kan nooit de premie voor zijn/haar autoverzekering omhoogtrekken als je bijv. eens een accidentje zou hebben

bij mij is een fam.lid zo vriendelijk geweest en dus scheelt mij dat +-12.000bef goedkoper
(oa. korting omdat samen met de motor nog 2 auto\'s op dezelfde naam verzekerd zijn)
 
mja, ik heb zelf auto en motor op me naam verzekerd.
Heb me motor ook liever op eige naam staan. nooit gezaag of geklaag
 
Hmm...160kmph...das hard...moet ik maar een SM kope en gaan oevene...mijn record ligt op 135 kmph stoppie make....op een SMschijnt het toch wat soepeler te gaan... :)
nah, ik had op mn brommer met 120 km/h een blokkerend voorwiel, PIEEEEEPPP
das schrikken, achterwiel komt echt niet omhoog bij mij :( , voorwiel wel
 
Terug
Bovenaan Onderaan