Nieuw stuur nodig: welke type te kopen?

SWijland

Rookie
9 nov 2007
18
0
Beste lezer,

Sinds kort heb ik een nieuwe (tweedehands) Suzuki SV 650 N(aked). De motor werkt volledig naar behoren, alleen aan het stuur kan ik maar niet wennen.

Mijn vorige motor was een Kawasaki KLR enduro en daarbij stond het stuur praktisch in 1 lijn. Bij de SV staat het stuur echter sterk naar achter gebogen, waardoor ik last krijg van m'n handen bij het rijden omdat door de hoek ik maar met een heel klein deel van m'n hand op het stuur zit.

Omdat ik weet dat het stuur van mijn KLR precies is wat ik zoek wil ik eigenlijk ook weer een cross-stuur op mijn nieuwe motor hebben en voor een mooi stuur kwam ik uit op de http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150281912637 (PRO TAPER Contour).

Probleem is dat ik niet weet voor welke buiging (BEND) ik moet gaan?! :N

Dit zijn de buigingen: BEND STYLES ARE CARMICHAEL,CR HIGH,CR MID,FACTORY SUZUKI,HENRY/REED,KX HIGH,RM LOW,YZ HIGH.

Weet iemand hier meer van en passen deze sturen ook op mijn niet-crosser?


HEEL ERG BEDANKT ALVAST
 
Motozoom.nl of louis.de

voorbeelden genoeg, ga dan voor het bekende wat je op je andere fiets ook had.

Je kunt het stuur altijd iets naar voor of achteren kantelen.

Suc6

Grtzzz Simon. 8-)
 
Probeer Renthal eens. Die hebben aardig wat sturen, geheid dat er een bij zit die je aanstaat.
Ik heb de ervaring dat de hoek die Renthals maken wat beter aansluit op de normale zithouding. Knap afgewerkt spul ook nog.
 
Beste lezer,

Sinds kort heb ik een nieuwe (tweedehands) Suzuki SV 650 N(aked). De motor werkt volledig naar behoren, alleen aan het stuur kan ik maar niet wennen.

Mijn vorige motor was een Kawasaki KLR enduro en daarbij stond het stuur praktisch in 1 lijn. Bij de SV staat het stuur echter sterk naar achter gebogen, waardoor ik last krijg van m'n handen bij het rijden omdat door de hoek ik maar met een heel klein deel van m'n hand op het stuur zit.

Omdat ik weet dat het stuur van mijn KLR precies is wat ik zoek wil ik eigenlijk ook weer een cross-stuur op mijn nieuwe motor hebben en voor een mooi stuur kwam ik uit op de http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150281912637 (PRO TAPER Contour).

Probleem is dat ik niet weet voor welke buiging (BEND) ik moet gaan?! :N

Dit zijn de buigingen: BEND STYLES ARE CARMICHAEL,CR HIGH,CR MID,FACTORY SUZUKI,HENRY/REED,KX HIGH,RM LOW,YZ HIGH.

Weet iemand hier meer van en passen deze sturen ook op mijn niet-crosser?


HEEL ERG BEDANKT ALVAST

Er zijn after market sturen zat te koop, in alle maten en typen. Ook 2e hands zijn er zat sturen te krijgen.

Let er op dat je een stuur koopt, waarbij je geen leidingen hoeft te veranderen, want dan ben je nog wel even zoet.

Niet dat jij het gaat doen, maar ik heb een standaard chopperstuurtje vervangen door een apehanger, en dan blijkt ineens alles net te kort... :')

Zie ook de links die eerder gegevens zijn, is uiteindelijk goedkoper dan uit de vs laten komen. Ook Hein Gericke heeft een aantal stuurtjes, voor niet te veel geld.
 
kijk ook eens gewoon bij brommert-zaken, daar koop je ze vaak voor een fractie van de prijs....
Ik rijd graag met foam handgrips, die kosten bij de motorzaken 35 euro en meer, bij de brommert zaken onder de 10 euro, zelfde merk, zelfde kwaliteit
 
Omdat ik weet dat het stuur van mijn KLR precies is wat ik zoek wil ik eigenlijk ook weer een cross-stuur op mijn nieuwe motor hebben en voor een mooi stuur kwam ik uit op de http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150281912637 (PRO TAPER Contour).

Probleem is dat ik niet weet voor welke buiging (BEND) ik moet gaan?! :N

Dit zijn de buigingen: BEND STYLES ARE CARMICHAEL,CR HIGH,CR MID,FACTORY SUZUKI,HENRY/REED,KX HIGH,RM LOW,YZ HIGH.

Weet iemand hier meer van en passen deze sturen ook op mijn niet-crosser?


HEEL ERG BEDANKT ALVAST

Om een Pro Taper stuur te monteren heb je voor zover ik weet ook andere stuurklemmen nodig, stuur is in t midden dikker.

gewoon naar een goed gesorteerde crosszaak gaan en kijken welk stuur bevalt/ op het KLR stuur lijkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan