Nieuw: TomTom Rider 5

Zo te zien zet je veel te weinig punten, bij meer punten wordt de tt gedwongen jouw route te rijden. Je kan er ook voor kiezen om je route op te splitsen in meerdere delen (doe ik altijd) dan maakt het niet uit dat je meer punten nodig hebt. In april heb ik een rit gemaakt van ruim 3000 km en die was opgesplitst in 7 delen. Mocht je onderweg bij een afsluiting komen kun je altijd heel simpel enkele punten verwijderen in je tt en je route verderop weer oppakken.
 
[~[url="http://i384.photobucket.com/albums/oo286/brandweervrouw/unnamed89.jpg"]afbeelding~][/URL]

dit is de route waar we met afsluiting bergweggetje,mijn man verwijderd route punten,maar we komen 3 keer op dezelfde plek,voor de afgesloten bergweg terug....ik neem de tom tom over en ga in het bestand en zie de optie vermijd obstructie,die heb ik toen maar geklozen,maar omdat er natuurlijk niet veel wegen zijn,je raad het al, weer dezelfde kant op,mijn man zegt 7 punten te hebben verwijderd,dus ik ga mijn eigen gevoel van richting het hotel na,zeg welke kant we op moeten en dat hij de TT moet negeren en punten verwijderen tot nadere orde.......toen ging het daarna wel goed.........

Ja als mijn man dat zou willen heel graag......hij heeft een hekel aan alles wat met computers te maken heeft,snapt meestal na meerdere keren uitleg nog niet hoe de navigatie werkt,dus helaas komt alles op mij aan,mischien dat ik dan toch maar eens voorop moet gaan rijden........maar ben zo gewend jaren achter hem aan te gaan en weet toch ongeveer waar we zitten vaak heb meestal een goed richtingsgevoel....
mischien god weet wat mijn man onderweg doet hahahah nee grapje....

de route waarbij hij snelweg uit zichzelf pakte en een grote lus maakte,kan ik niet snappen,er ligt niet veel snelweg langs mijn route
en hij had maar 84 punten dus daar kan het ook niet aan liggen...

[~[url="http://i384.photobucket.com/albums/oo286/brandweervrouw/unnamed12.jpg"]afbeelding~][/URL]


zou ik die route niet naar iemand mogen mailen dat je kijkt wat ik dan fout doe???

Dus jouw eerste plaatje is de rout in bed gachtig gebied, he. Ik kan het nu niet goed zien op mijn telefoon. Ik zie alleen dat hetvduitstalig is.
Ik zal er vanavond wep even naar kijken.

Het lijken zo op het oog te weinig routepunten zoals net al opgemerkt werd.
Maar het kan ook wel meevallen. Dat ligt aan het gebied en hoeveel wegen er zijn. Ik kan nu ook even niet zien hoeveel km de route is.

Op zich snap je volgens mij wel grotendeels waar je mee bezig bent, je hebt alleen nog even het laatste zetje nodig.
Dat komt vast en zeker goed voor jullie vakantie, daar ben ik niet bang voor.

Met een aantal punten wat je opnoemde met je tomtom, daar zou je misschien best gelijk in kunnen hebben. Het kan natuurlijk altijd aan het apparaat liggen. Maandagmorgengevalletje ofzo.
Ik heb ook nooit een urbanrider in handen gehad. Misschien heb je wel gelijk dat er toch wel grotere verschillen zijn tov de rider5 .
Ik weet het niet, ik hoorde pas geleden nog dat de processor en software van de rider5 niet wezenlijk verschilde van de oudere riders.
De nieuwe rider 400 is we compleet anders.
 
Wat nu weer? Tussenpunten weg na herberekenen met gebruik van Carpoolstroken!!???
Ik probeer Tussenpunten zo te plaatsen op bijv. op- en afritten van snelweg, zodat snelwegen niet altijd vermeden worden en toch de optie Snelwegen Vermijden gebruikt kan worden met de TTR.
Wat gebeurd er dan ..... TTR vraagt op gegeven moment of ik zeker weet dat in Carpoolstroken wil vermijden. Tik ik JA, dan stopt berekening (dus geen route).
Tik ik NEE, dan krijg ik een route maar dan zijn ook ALLE tussenpunten weg??

Ik snap dit niet, wie weet hoe dit zit?
 
Vergeet ook niet dat je niet de route van tyre overzet maar alleen de punten en dan gaat de rider zelf een route berekenen. Als ik vanuit tyre overzet naar de rider controleer ik altijd even de route die dan berekend wordt in de tt rider, bij een foutje kun je dan eventueel nog ergens een puntje bijzetten in tyre en de route opnieuw overzetten naar je rider
 
Wat nu weer? Tussenpunten weg na herberekenen met gebruik van Carpoolstroken!!???
Ik probeer Tussenpunten zo te plaatsen op bijv. op- en afritten van snelweg, zodat snelwegen niet altijd vermeden worden en toch de optie Snelwegen Vermijden gebruikt kan worden met de TTR.
Wat gebeurd er dan ..... TTR vraagt op gegeven moment of ik zeker weet dat in Carpoolstroken wil vermijden. Tik ik JA, dan stopt berekening (dus geen route).
Tik ik NEE, dan krijg ik een route maar dan zijn ook ALLE tussenpunten weg??

Ik snap dit niet, wie weet hoe dit zit?

Op en afritten is ook snelweg, daar dan punten wegzetten en dan snelwegen vermijden selecteren. |( en dan raar vinden dat het niet werkt
 
Op en afritten is ook snelweg, daar dan punten wegzetten en dan snelwegen vermijden selecteren. |( en dan raar vinden dat het niet werkt
Dat snap ik wel :) ik had ze dan ook vooraan op oprit geplaatst zodat ze niet bijv. aanduiding A16 krijgen maar de naam van een weg.

UITDAGING is, WAAROM gooit TTR mijn tussenpunten weg als ik via CARPOOL stroken laat berekenen?
 
@scheurneusje en de rest
Alle draadjes lezend heb ik het volgende proberen samen te vatten m.b.t. TomTomRider (TTR), van hetgeen ook door derden is aangedragen (waarvoor dank)!

BEDENK:
  • Maak route delen van bijv. maximaal 500km (bijv. dagdelen)
  • Tomtom wil elk Tussenpunt (TP) bezoeken!
  • Probeer route instellingen bij maken routes met Tyre ook voor je Navigatie te gebruiken.
  • Tomtom kan GEEN route berekenen (Snelwegen vermijden) als er punten (1 gaat al FOUT) OP de snelweg zijn geplaatst, idem over onverhard als ‘Onverhard vermijden’ is ingeschakeld, etc! (zie verderop: TTR wijze van route berekenen!!!??
  • Tyre werkt met Google Maps - deze heeft SEIZOEN AFSLUITINGEN en route berekening in TTR kan altijd anders uitpakken (zie volgend punt)!
  • Laadt ELK in Tyre gemaakte route in TTR en laat deze berekenen, daarmee voorkom je verassingen!
  • Problemen bij route herladen/herberekenen in TTR onderweg (zie verderop: Wat doen route herladen/herberekenen?).

TTR wijze van route berekenen!!!??
Gecombineerde routes met zowel snelweg en binnendoor levert voor berekenen in TTR problemen op bij optie Snelwegen vermijden. In praktijk blijkt optie ‘Snelste Route’ goed te werken, want: i.c.m. het goed plaatsen van TPs dwing je dan de TTR toch mooi over jouw gewenste BINNENDOOR route te navigeren!

Wat doen route HERLADEN/ HERBEREKENEN?
Als je eenmaal op weg bijv. halverwege de geplande route (met vele TPs dus) deze route opnieuw gaat laden en TTR deze opnieuw gaat berekenen, gaat deze weer VANAF STARTPUNT berekenen!

VB: Als je een route van 500km halfweg bent, kan de route dus ineens bijv. 750 km worden.
Dan zie je ineens dubbele lijnen etc.

OPLOSSING:
  • A. Probeer de gemaakte en door TTR berekende route niet meer uit te schakelen (totdat je eindpunt heb bereikt). Beter is SKIPPEN van TPs (zie verderop)
  • B. Moet je toch route opnieuw inlezen [via Beheer reisplannen], pas dan het volgende toe;
OPTIE 1: Gebruik knop 'Sorteer vanaf mijn locatie’ via;
  • Beheer reisplannen
  • Wijzig huidig
  • Opties
  • Sorteer vanaf mijn locatie

OPTIE 2: (omslachtiger) maar ook handig om meerdere TPs tegelijkertijd te skippen/
  • Klik in hoofd menu op 'toon kaart'
  • Kijk welk TP je als laatste bezocht hebt (je ziet op kaart waar je bent en zoom evt. in).
  • Beheer reisplannen
  • Wijzig huidig
  • Klik op gevonden TP en klik op Markeer ‘bezocht’

SKIP-methode - skippen van meerdere TPs:
Als dat nodig is - kijk dan even naar route overzicht en wat volgende TP(s) is/zijn. Markeer deze als bezocht bij WIJZIG HUIDIG (zie hierboven)!

TPs strategisch plaatsen
Niet TE VEEL en niet WEINIG TPs - indien mogelijk niet te kort op elkaar!!
Praktijk Voorbeeld: als TPs kort op elkaar staan en je ‘punt A’ skipt, herberekent de TTR, maar ondertussen ben je doorgereden en mis je ‘punt B’ die 500mtr verderop ligt dan wil TTR jou terug naar ‘punt B’. Maar weer doorrijdend (doorgaande weg) ben je al voorbij ‘punt C’ terwijl TTR je nog steeds langs ‘punt B’ wil leiden!
KORTOM: leg TPs wat verder uit elkaar, maar wel op strategische plaatsen en anders de SKIP-methode gebruiken!

NIET OP een kruising maar 100 meter verder, of halverwege een mooie lange weg, aan goede kant van snelweg etc.

VOORBEELD ROUTE (overlay) TONEN in TYRE!
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/27269975#27269975

(geimporteerde) Originele route (als overlay) kun je zichtbaar maken in Tyre! Handig om route na te trekken/corrigeren
  • - Ga naar 'Beeld' >'Routes'
  • - Voeg hier de na te bouwen route toe.
  • - Zet VINKJE links onder (ook na opstarten komt overlay dan weer in beeld.

Route in Tyre verkorten cq. verlengen
VERKORTEN:
Met TTR5 kun je 98 TPs kwijt - geimporteerde GPX routes (met > 100 TPs) kun je in Tyre handig verkleinen via:
BESTAND -> OMVANG -> VERKLEINEN;
dan wordt route tot max 100 TPs verkleind en blijft hij grotendeels intact (zoals maker hem heeft bedoelt/gemaakt).

Overigens werkt dit verkleinen soms niet direct - OPLOSSING: Sla hem op als bijv. ITN bestand, dan zegt TYRE 'route bevat meer dan 100 punten - wilt u hem verkleinen?'

VERLENGEN (door mij eigenlijk vrijwel nooit gebruikt!)
Een route kan tot 100 punten verlengd worden, kan ook handig zijn.
LET OP: daarna wel weer kijken of er aantal TPs niet te kort op elkaar staan!
 
Laatst bewerkt:
blijf het nog raar vinden dat vorig jaar maak ik routes voor 6 dagen met tyre,laad ze in TT en voor iemand die meeging met Garmin maak ik ze in gpx bestand en mail die naar hem...vervolgens geeft onze TT problemen,wil de route andersom beginnen terwijl dit niet is gekozen en doet ook weer zo raar,de Garmin werkt perfect met mijn zelfde route????

Ik neem aan dat de route een rondje is?

Maar stond je ook echt met je motor en tomtom bij het startpunt van de route?
Als je op 500meter afstand van het startpunt staat en het eindpunt ligt op 400 meter, dan vraagt de tomtom volgens mij of je naar het dichtstbijzijnde routepunt geleid wilt worden. Heb je ja geklikt dan stuurt de tomtom je naar het eindpunt van de route, omdat die dichterbij ligt dan het startpunt.
Vanaf het eindpunt zal ie gaan navigeren naar het startpunt en dan pakt ie de eigenlijke route op.

Je dacht dus dat tomtom het helemaal fout had en hebt gelijk al de route afgebroken. Als je dom had gedaan wat tomtom zei dan was het waarschijnlijk binnen een km goed gekomen.
De garmin werkt anders, die leid je gewoon naar het startpunt zonder te vragen om een bevestiging, volgens mij.
Garmin heeft weer het probleem dat het begin en eindpunt niet te dicht bij elkaar mogen liggen. Dan navigeert ie gelijk naar het eindpunt en dan ben je ook gelijk gearriveert.
Nu ging het met de garmin wel goed, maar dat kan ook kantjeboord geweest zijn.

(het klopt inderdaad dat je in het menu route omkeren? kunt kiezen. Ik denk dat je dacht dat de tomtom dit aan het doen was, terwijl ie eigenlijk bovenstaande deed?)

Dit is eigenlijk het enigste wat ik kan verzinnen wat er fout is gegaan.
 
Laatst bewerkt:
[~[url="http://i384.photobucket.com/albums/oo286/brandweervrouw/unnamed89.jpg"]afbeelding~][/URL]

dit is de route waar we met afsluiting bergweggetje,mijn man verwijderd route punten,maar we komen 3 keer op dezelfde plek,voor de afgesloten bergweg terug....ik neem de tom tom over en ga in het bestand en zie de optie vermijd obstructie,die heb ik toen maar geklozen,maar omdat er natuurlijk niet veel wegen zijn,je raad het al, weer dezelfde kant op,mijn man zegt 7 punten te hebben verwijderd,dus ik ga mijn eigen gevoel van richting het hotel na,zeg welke kant we op moeten en dat hij de TT moet negeren en punten verwijderen tot nadere orde.......toen ging het daarna wel goed.........

Ja als mijn man dat zou willen heel graag......hij heeft een hekel aan alles wat met computers te maken heeft,snapt meestal na meerdere keren uitleg nog niet hoe de navigatie werkt,dus helaas komt alles op mij aan,mischien dat ik dan toch maar eens voorop moet gaan rijden........maar ben zo gewend jaren achter hem aan te gaan en weet toch ongeveer waar we zitten vaak heb meestal een goed richtingsgevoel....
mischien god weet wat mijn man onderweg doet hahahah nee grapje....

de route waarbij hij snelweg uit zichzelf pakte en een grote lus maakte,kan ik niet snappen,er ligt niet veel snelweg langs mijn route
en hij had maar 84 punten dus daar kan het ook niet aan liggen...

[~[url="http://i384.photobucket.com/albums/oo286/brandweervrouw/unnamed12.jpg"]afbeelding~][/URL]


zou ik die route niet naar iemand mogen mailen dat je kijkt wat ik dan fout doe???

Als je de bergroute zo ziet op het eerste plaatje van jou, lijkt het erop dat je voldoende strategische punten hebt geplaatst.
Maar je hebt tyre zover uitgezoomt dat de hele route in beeld komt. Ik zie nu wel grotere doorgaande gele wegen. Met verder inzomen op de route zullen er waarschijnlijk ook nog de kleinere witte wegen in beeld komen.
Op de foto zie ik nu de routepunten dicht op elkaar staan. Maar er zijn ook 2 grote gaten. Net daar waar de gele wegen jouw route kruizen. (dat worden dus alleen strategische punten, als er net daarachter een wegopbreking is, wat je vantevoren met het maken van de route niet weet.)

Misschien heb je de route rechtsom gereden. Het startpunt, de vlag met het sterretje is jouw hotel (ik zie geen finischpunt, maar die zal wel achter deze vlag staan), je hebt de route naar boven gevolgt , gaat scherp rechtsom de bocht om. Even later kruis je een 2tal? gele wegen. Net daarachter is de wegopbreking, en je mag niet verder. Je moest, of ging rechtsaf de gele weg op. aan het eind van de gele weg was je weer dicht in de buurt van je hotel.
Tomtom stuurt je via de andere gele weg weer naar boven (omdat dit de snelste route naar het eerstvolgende routepunt is, net achter de wegopbreking), naar de eigenlijke route toe.
Je komt weer bij de route uit, slaat rechtsaf de route op en even later sta je weer voor de wegopbreking.
Dit gebeurt je 3 keer, terwijl je toch routepunten geskipt hebt. Het kan dus wezen dat tomtom je drie keer die driehoek heeft laten rijden omdat dat de hele tijd de snelste route bleef, naar het eerstvolgende routepunt (ook na het skippen van een aantal opeenvolgende routepunten net achter de wegopbreking)

Het kan ook dat je linksom bent gegaan, je bent 3 routepunten gepasseerd en komt in het gat waar opeens een heel stuk van de route is waar geen routepunten staan, maar waar wel een gele weg de route kruist.
Net achter de gele weg is de wegopbreking, en je word de gele weg opgestuurd door de borden, of je rijd uit jezelf de gele weg op naar boven. De gele weg maakt een bocht en komt weer op je route uit (je hebt op de gele weg misschien routeaanwijzingen genegeerd van de tomtom?) , je hebt 4 routepunten gemist dus de rider wil je over de 1 of andere weg terugsturen naar het eerstvolgende routepunt en je komt weer bij de wegopbreking uit. En dat op de 1 of andere manier 3 keer.

Misschien lopen er ook wel witte wegen als je verder inzoomt in tyre, dus misschien waren het niet de gele wegen, maar de witte.
En misschien was de wegopbreking wel verderop, bij een andere lus. Weet jij dat nog?

Een aantal mensen hebben al verteld dat de blauwe lijn in Tyre niet perse de route hoeft te zijn. Die staat er alleen om het direkt duidelijk te maken hoe de route ongeveer precies loopt.
Alleen de routepunten worden naar de Rider gekopieerd, de rider berekent hieruit een route, en die kan iets anders zijn dan tyre het voorsteld.

Even een tip, ga naar extra in tyre. dan naar voorkeuren. Hierna Google Maps-route, en haal het vinkje bij berekenen weg.
Als je nu de route weer opstart in tyre zul je zien dat de blauwe lijn weg is, je ziet alleen nog een wirwar van routepunten.
Dan zie je ook gelijk beter en duidelijker (gewoon even voor het idee) wat de mogelijkheden zijn voor de rider om bij het berekenen van de route eventueel een andere afslag te pakken om eventueel toch sneller bij het eerstvolgende routepunt te komen.
Hierna het vinkje natuurlijk wel weer gewoon aanzetten.

Als je dan een beetje op de hoogte bent van het gebied waar je wilt rijden (of er veel hoogteverschillen zijn, wat tijd kost), en je zoomt wat meer in op de wegen om te zien of het veel kronkelt, dan weet je vanzelf wat de strategische punten zijn.
Alleen iedereen maakt fouten, je kunt niet alles voorzien. Kleinere foutjes hou je toch, anders kost het maken van een route wel heeel veel tijd.
 
Laatst bewerkt:
Hoi robmw ik ben net thuis,moregn pas ik op mijn kleinkind,mischien tussendoor even proberen alles te bekijken en in de tt te laden,alvast bedankt...ben benieuwd..

boevie zou goed kunnen ,mijn man heeft vorig jaar de bediening gedaan,ik ben eerlijk ik slikte toen pas een soort chemopil dus was eigenlijk niet volledig erbij,en met andere medicatie vind ik het nog knap dat ik zelf nog kon motorrijden..........en omdat de garmin man erbij was,makkelijk om vlug te zeggen rij jij maar voorop...........

ik denk inderdaad dat het zoiets dus ook wel geweest is,want kan me herinneren dat het probleem zich begon voor te doen toen we zon 500 van het hotel af waren....en ja inderdaad ik heb met tyre een toeristisch rondrit laten maken,van en terug naar hotel........

en van weekend naar motorhotel Gus, die rondrit heb ik zelf gemaakt,weet nog dat we linksaf moesten bergweg,maar we mochten er niet langs van wegwerker ,kon niet zei hij ....verder waar het was,sorry door meds beetje vergeetachtig,had er gewoon een foto van moeten maken,doe ik volgende keer als ik een probleem tegen kom...........

alvast bedankt jongens, hou jullie op de hoogte.....ga er binnenkort vlug mee aan de slag ,wan tde tijd begint te dringen,week voordat we op motorvakantie gaan,gaan we met ons gezin en kleinkind naar center parcs in Frankrijk dus ...........druk druk druk
 
Robmw heel erg bedankt voor je hulp *O* *O* *O* ,
het gaat nu goed komen heb er nu weer vertrouwen in..................

thanks thanks :} :} :} :} :} :] :] :] :]
 
Rara hoe kan dit? Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt?

full

full



Garminrijder heeft de routes gemaakt met mapsource, voor onze vakantie in Italie. Via Tyre heb ik de routes omgezet naar tomtom bestanden.
Het startpunt is in Ortisei, bij de Sellaronde. Volgens de route moeten we richting S Ulrich en achter Wolkenstein de Grodner Joch op.
De Rider stuurde me eigenlijk gelijk vanaf Ortisei precies de andere kant op, richting de snelweg.
Ik had geen tijd om nu precies te kijken wat voor route de rider nu precies wilde volgen.
Na het skippen van 2 routepunten pakte hij de route wel weer op.

Bij thuiskomst de route nog maar eens opgestart in de rider, vreemd hij geeft het gewoon goed aan.
Nu kwam ik gisteren aan het kijken in Tyre, en nu blijken daar ook nog eens minder routepunten in te staan.
De rider heeft er 5 tot aan de Oostenrijkse grens, Tyre 2 of 3 min
der?!

Zeer vreemd, dit heb ik volgens mij nog nooit meegemaakt.
De andere 7 routes liepen gewoon goed.
 
Laatst bewerkt:
Zoals je ziet in tyre heeft hij eigenlijk te weinig routepunten gebruikt. Dit is eigenlijk het verkeerde plaatje, ik had het aantal punten automatisch laten verhogen door tyre van 8 naar 25.

Toch geeft de rider nu wel de goeie route aan, terwijl die terplekke 180° de andere kant op wilde. (We zijn ook eerst 1,5 km die kant opgereden om te tanken. Toen we na het tanken terugreden dacht ik van hey wat gaan we nu doen)
 
hoe sla ik een route in tyre op die nog niet af is, en waar ik bijv na een paar dagen aan wil verder werken.
is me toch een paar keer gelukt, maar de laatste keer ik een route had opgeslagen die nog niet af was kon ik na het openen ervan geen routepunten meer toevoegen of de bestaande veranderen..
 
Laatst bewerkt:
hoe sla ik een route in tyre op die nog niet af is, en waar ik bijv na een paar dagen aan wil verder werken.
is me toch een paar keer gelukt, maar de laatste keer ik een route had opgeslagen die nog niet af was kon ik na het openen ervan geen routepunten meer toevoegen of de bestaande veranderen..
Huh ???

Vreemd Chris, ik heb dat probleem nog niet meegemaakt, zowel niet opgeslagen als TRF (tyre) alsook ITN, kan ik alles gewoon aanpassen.

Kan het dus ook niet verklaren.

Ik had laatst een ander probleem Tyre zag mijn TTR niet meer, ik kreeg advies op speciaal CleanTyre.exe file te downloaden en een schone Setup (herinstallatie) van Tyre te doen. Misschien kan jou dat helpen in dit geval.
https://3c-bs.gmx.com/mail/client/d...//www.tyretotravel.com/tyredata/CleanTyre.exe

Sterkte,

Rob
 
Ik ben er eentijdje geleden ook weer eens mee bezig geweest.
Ik heb een bestaande route aangepast in tyre. Ik heb er 2 lussen afgehaald.
Het eindpunt stond ook in de lus. Daardoor kwam ik er toevallig achter dat je dit eindpunt moet veranderen in een viapunt. verander aan het eind van de lus een viapunt in een eind/finischpunt, en toen kon ik alle routepunten van de lus verwijderen.
Vraag me niet hoe maar op een gegeven moment had ik ook 2 finischpunten door al het gegoochel. Maar dat kun je zo weer veranderen.
Maar echt makkelijk werkt het niet nee.
 
Laatst bewerkt:
hoe sla ik een route in tyre op die nog niet af is, en waar ik bijv na een paar dagen aan wil verder werken.
is me toch een paar keer gelukt, maar de laatste keer ik een route had opgeslagen die nog niet af was kon ik na het openen ervan geen routepunten meer toevoegen of de bestaande veranderen..

Je moet dus het viapunt, net voor het deel van de route wat je wilt aanpassen, veranderen in een finischpunt.
Achter een finischpunt kun je stoeien wat je wilt. Viapunten verwijderen en op een ander punt weer bijplaatsen.
Is de route uiteindelijk goed, dan kan het wezen dat er meerdere finischpunten in de route staan.

Dat is opzich niet erg, alleen na het copieren naar de rider en opstarten van de route, komt alleen het deel vande route totaan het eerste finischpunt in beeld op de rider. De berekening van de rider is dan ook alleen van het startpunt totaan het eerste finischpunt. (Toch staat jouw hele route met alle viapunten en finischpunten gewoon in de rider. En die zijn ook allemaal oproepbaar)

Je kunt dus 2 dingen doen in tyre. Meerdere finischvlaggen gebruiken in 1 route. De eerste finischvlag is dan bijv een terras of een bezienswaardigheid.
Het nadeel is dan dat de rider alleen de tijd berekend tot het terras. Alleen dit deel komt in beeld.
Nadeel is, je hebt geen overzicht over de gehele route op de rider.

Dit is wel lastig. Wil je dit niet dan kun je de finischvlaggen veranderen in routepunten in de rider zelf.
Je kunt het ook gelijk al doen in tyre.
 
Je moet dus het viapunt, net voor het deel van de route wat je wilt aanpassen, veranderen in een finischpunt.
Achter een finischpunt kun je stoeien wat je wilt. Viapunten verwijderen en op een ander punt weer bijplaatsen.
Is de route uiteindelijk goed, dan kan het wezen dat er meerdere finischpunten in de route staan.

Dat is opzich niet erg, alleen na het copieren naar de rider en opstarten van de route, komt alleen het deel vande route totaan het eerste finischpunt in beeld op de rider. De berekening van de rider is dan ook alleen van het startpunt totaan het eerste finischpunt. (Toch staat jouw hele route met alle viapunten en finischpunten gewoon in de rider. En die zijn ook allemaal oproepbaar)

Je kunt dus 2 dingen doen in tyre. Meerdere finischvlaggen gebruiken in 1 route. De eerste finischvlag is dan bijv een terras of een bezienswaardigheid.
Het nadeel is dan dat de rider alleen de tijd berekend tot het terras. Alleen dit deel komt in beeld.
Nadeel is, je hebt geen overzicht over de gehele route op de rider.

Dit is wel lastig. Wil je dit niet dan kun je de finischvlaggen veranderen in routepunten in de rider zelf.
Je kunt het ook gelijk al doen in tyre.

Ik kom nu toch weer aan het twijfelen, het is een tijdje geleden.
Het kan ook wezen dat je alleen even het finischvlaggetje aan het eind moet veranderen in een normaal routepunt. En dan kun je de route aanpassen zoals je wilt.
Volgens mij plaats tye dan zelf automatisch ergens anders een finischvlag, tenminste met mijn rondje.
Hoe dit gaat met een route van A naar B durf ik nu niet te zeggen.
 
Dat is opzich niet erg, alleen na het copieren naar de rider en opstarten van de route, komt alleen het deel vande route totaan het eerste finischpunt in beeld op de rider. De berekening van de rider is dan ook alleen van het startpunt totaan het eerste finischpunt. (Toch staat jouw hele route met alle viapunten en finischpunten gewoon in de rider. En die zijn ook allemaal oproepbaar)

Je kunt dus 2 dingen doen in tyre. Meerdere finischvlaggen gebruiken in 1 route. De eerste finischvlag is dan bijv een terras of een bezienswaardigheid.
Het nadeel is dan dat de rider alleen de tijd berekend tot het terras. Alleen dit deel komt in beeld.
Nadeel is, je hebt geen overzicht over de gehele route op de rider.

Dit is wel lastig. Wil je dit niet dan kun je de finischvlaggen veranderen in routepunten in de rider zelf.
Je kunt het ook gelijk al doen in tyre.
Dat vind ik idd ook 1 van de makke van de TTR.
Ook het feit dat je van de Viapunten alleen een corresponderend nummer in beeld krijgt en nietbijv. de naam van een Bergpas. Als ik alle te bezoeken Viapunten (bergpassen ed. in Finish punten moet veranderen, valt er met de TTR niet meer te rijden.
Eigenlijk zou ik dat toch het leifst zien zoals bij Garmin, alle punten worden bezocht (bij Naam) en ga je er aan voorbij, dan vind Garmin dat prima, tenzij het een Hard punt is, dus vergelijkbaar met een TTR Finishpunt!

Maar goed, je kunt niet alles hebben, mettertijd zal na de 400 er nog wel wat fraaiers komen, dan zien we wel weer.
 
Dat vind ik idd ook 1 van de makke van de TTR.
Ook het feit dat je van de Viapunten alleen een corresponderend nummer in beeld krijgt en nietbijv. de naam van een Bergpas. Als ik alle te bezoeken Viapunten (bergpassen ed. in Finish punten moet veranderen, valt er met de TTR niet meer te rijden.
Eigenlijk zou ik dat toch het leifst zien zoals bij Garmin, alle punten worden bezocht (bij Naam) en ga je er aan voorbij, dan vind Garmin dat prima, tenzij het een Hard punt is, dus vergelijkbaar met een TTR Finishpunt!

Maar goed, je kunt niet alles hebben, mettertijd zal na de 400 er nog wel wat fraaiers komen, dan zien we wel weer.

Je kunt de viapunten wel een naam geven, en dan kun je het ook zien in de rider5 als je door het menu bladerd. > reisplannen > open reisplan.
Het komt alleen niet in beeld tijdens het rijden. Alleen het nummer van het routepunt. Dat is dan wel weer lastig ja.
 
Je kunt de viapunten wel een naam geven, en dan kun je het ook zien in de rider5 als je door het menu bladerd. > reisplannen > open reisplan.
Het komt alleen niet in beeld tijdens het rijden. Alleen het nummer van het routepunt. Dat is dan wel weer lastig ja.
Dat is wat ik bedoel, je ziet alleen de genummerde vlakjes aankomen en als ik een bepaalde col op rijd dan weet ik het wel, maar soms zijn het online gevonden uitzichtspunten en als ik dan steeds naar reisplannen moet gaan kijken wat ik met de tussenpunt bedoelde schiet het al met al niet op, terwijl veel natuurlijk gewoon viapunten zijn.

Denk dat ze dit met de 400 wel veranderd hebben, maar daar heb ik me niet in verdiept, want die ga ik de eerte jaren niet aanschaffen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan