Nieuw type flitscamera op komst?

Naba

MF veteraan
7 feb 2004
2.343
1
In de Waarderpolder in Haarlem wordt bij wijze van proef een nieuw type flitspaal getest. Waar de oude flitspalen te herkennen zijn aan de grote kop, is de nieuwe generatie een smalle vierkante verkeerspaal mer een ingebouwde camera.

Veel automobilisten remmen natuurgetrouw af bij het zien van de grote flitspaal, maar de nieuwe variant is minder makkelijk te herkennen. Mogelijk wordt er met de haarscherpe camera meer overtredingen vastgelegd.

Mocht de test positief uitvallen, dan zullen ook op andere plekken de nieuwe flitspalen worden geplaatst. Deze flitspaal werd vervaardigd door Gatsometer in Haarlem.

Bron: Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl
 
staan al langer in nl ken ook de ronde groene palen. oftewel als je iets verdachts in de berm ziet. word het tijd om in de ankers te gaan.

flitspaal.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nee en deze paal lijkt precies op een lantaarnpaal of verkeersbord. |(

Die groene paal ben ik in het echie ook al tegengekomen. Lijkt me minder opvallend dan zo'n lichte, maar is ook nog prima herkenbaar als flitsbak...
 
In amsterdam zijn op verschillende plekken ook nieuwe flitsers opgehangen. Kleine vierkante doosjes ongeveer zo groot als een schoenendoos. Bv: surinameplein, amstelveenseweg, diepenbrockstraat, etc..

Zijn alleen volgens mij nog niet ingebruikgenomen, want ik ben niet geflitst toen ik er (te hard) langs reed. :P Zal wel ff een fototje maken...
 
die groene flitspalen staan al erg lang hier in de regio
ringweg groningen
de weg van borger naar rolde
assen bij de kazerne
zo even uit het blote hoofd
 
In amsterdam zijn op verschillende plekken ook nieuwe flitsers opgehangen. Kleine vierkante doosjes ongeveer zo groot als een schoenendoos. Bv: surinameplein, amstelveenseweg, diepenbrockstraat, etc..

Zijn alleen volgens mij nog niet ingebruikgenomen, want ik ben niet geflitst toen ik er (te hard) langs reed. :P Zal wel ff een fototje maken...

Dat zullen waarschijnlijk de IR flitser zijn voor de kast die ernaast staat.
Flitsen zien je niet meer vanwege de IR flits

Zeker de linker op de foto?
flits_367611b.jpg


Die staat altijd met z'n broertje (rechts) :Y
 
Laatst bewerkt:
Nee en deze paal lijkt precies op een lantaarnpaal of verkeersbord. |(

Die groene paal ben ik in het echie ook al tegengekomen. Lijkt me minder opvallend dan zo'n lichte, maar is ook nog prima herkenbaar als flitsbak...
Staat zo'n groene in apeldoorn. En als je het niet weet kijk je er gauw overheen.
(die foto van die groene is volgens mij ook die uit apeldoorn)
Maar die van TS is een heel stuk makkelijker te herkennen...
 
En maar vol blijven houden dat er voor de veiligheid geflitst wordt |(
Als je ze onopvallend maakt wordt er echt niet langzamer gereden(want dat is toch het doel?) maar de kassa in Leeuwarden loopt wel harder vol(en dat is wat ze echt willen ;) )
 
En maar vol blijven houden dat er voor de veiligheid geflitst wordt |(
Als je ze onopvallend maakt wordt er echt niet langzamer gereden(want dat is toch het doel?) maar de kassa in Leeuwarden loopt wel harder vol(en dat is wat ze echt willen ;) )


De bedoeling van verdacht opstellen is dat mensen niet meer in een schrikreactie bovenop de rem gaan staan en in feite een halve noodstop maken...

Maar dat het flitsen gebeurd om de kas te spekken is al lang bekend |(
 
Staat zo'n groene in apeldoorn. En als je het niet weet kijk je er gauw overheen.
(die foto van die groene is volgens mij ook die uit apeldoorn)
Maar die van TS is een heel stuk makkelijker te herkennen...

Heejj, ik heb zo'n groene ook in die regio gezien. Volgens mij was het ergens tussen Zutphen en Apeldoorn. Eenzelfde als die, maar hoger op de paal en buiten de bebouwde kom...

Edit: Heb em gevonden: weg naar voorst
Maar dacht dat ie groter was.. niet dus
 
Laatst bewerkt:
Die groene palen staan hier in Nijmegen al een jaar of twee. Inderdaad zijn ze er ook in het wit.
Hier in Nijmegen zijn we zo vriendelijk de achterkant ervan te bewerken met wat fluor-verf.

Iets anders over deze palen:
waar de ouderwetse nog een fotorolletje had met flits, heeft de nieuwe een digitale camera ZONDER FLITS.
Er zit ook geen rolletje meer in, dus ze doen het altijd en zijn nooit vol!
 
In amsterdam zijn op verschillende plekken ook nieuwe flitsers opgehangen. Kleine vierkante doosjes ongeveer zo groot als een schoenendoos. Bv: surinameplein, amstelveenseweg, diepenbrockstraat, etc..

Zijn alleen volgens mij nog niet ingebruikgenomen, want ik ben niet geflitst toen ik er (te hard) langs reed. :P Zal wel ff een fototje maken...
zijn controle-camera's ivm de milieuzone
 
ach iedereen heeft toch wel ergens een oud bandje, wat oude lappen en een litertje benzine :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan