Nieuw wegdek met glas?

HornEd

MF veteraan
9 feb 2003
8.747
3
Noord-Holland
Het moet niet gekker worden. Tijd voor de MAG om weer eens in actie te komen tegen deze absurde plannen. Zal lekker worden voor de motorrijder tijdens een onverhoopte schuiver. En hoe is de grip van dat nieuwe wegdek?

wegdek met glas

|(
 
Laatst bewerkt:
Is niets nieuws, heb ik een half jaar terug al wat van op tv gezien. Glas is van zichzelf zo glad niet hoor. Werd toen op tv uitgelegd hoe en wat.
 
Ik denk niet dat ze er scherven in verwerken, zullen wel brokjes of iets dergelijks zijn. En in het nieuwsbericht staat dat er eerst een stuk van het wegdek moet slijten voor het zichtbaar is, en ik neem aan dat daarna het glas gelijkmatig meeslijt. Dan zul je nergens last van hebben, want steentjes zijn net zo scherp als glas.
 
Je gaat heus niet aan reepjes gereten worden met een schuiveer hoor.
Als je er geen lekke banden op kan hebben (ook fietsers enz) zal het niet scherp zijn hé.
Ze gaan dit ook uitvoerig testen en als het onveiliger is komt het er wel niet door.

Dus relakzzz :z
 
Laatst bewerkt:
Zal best meevallen, maar die zwarte verf die vroeger hebben gebruikt voor het bedekken van de witte strepen hebben ze ook eerst in het "laboratorium" getest.

Totdat er doden door zijn gevallen. :/

Ben gewoon benieuwd of iemand die dat verzint ook met motorrijders rekening houd. Verder maak ik me niet druk hoor. ;)
 
Ik kijk ietsjes verder en zie dan de winter voor me en scheuren in het asfalt.

Je zal niet opengereten worden als je er glad overheen schuift maar als je nou over zo'n half opengescheurd stuk rijd of valt?

Zijkant van je band en een uitstekend stuk glas en daaaaaag fijn je gekend te hebben.
Zelfde als je er in glijdt na een schuiver.

Weet niet of ik zelfs het idee wel wil afwachten.

De vorst is nu uit de lucht dus wat nu word aangelegd ligt pas volgend jaar februari open hoop toch niet dan plotseling een stijging van het aantal overleden motorrijders te zien :(
 
Motorrijders zijn conservatief, elke verandering wordt argwanend bekeken.
Misschien is het wel de beste verbetering die we in 100 jaar hebben gezien, maar neeuh wij zijn teugen.
Resultaten (fouten)in het verleden met andere zaken geven geen garantie voor de toekomst.
:+ :W
 
We zullen het zien. Misschien is het juist wel beter tegen vorst en krijgen we minder scheuren in eht wegdek, of is het juist wel heel motor vriendelijk. We wachten het af :Y
 
Denk niet dat er veel zal van merken als je uitglijd.
maar volgens mij is glas z'n 70% zand..
 
Glas is gewoon verhit zand gemengd met kalk en soda dus niets om je zorgen te maken want daar rijd je wel vaker op zonder het te weten.

Maar ze zullen het heus niet in brokken op de weg gooien hoor het word zo verfijnd dat je er geen bijwerking van zult merken als je rijd of een schuiver maakt.
 
Dr moet natuurlijk een of ander bedrijf van een hoop glas afval af en dit is een manier om daar middels duur asfalt (een meter snelweg kost ca 100.000 euro) geld mee te verdienen.

Als we echt energie willen besparen en veilig willen motorrijden zou het slimmer zijn om het grootste deel van de lantaarnpalen buiten de bebouwde kom om te zagen :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan