Nieuw!!

Geen-ID

Rookie
22 mrt 2011
20
0
Hallo,

ik zal me bij deze eerst even voorstellen. Lijkt me wel zo netjes als je ergens nieuw bent ;)
Mijn naam is Sander. Ben al een tijdje lid van motor-forum maar ben tot nog toe niet erg actief geweest.

Ik denk dat daar nu verandering in gaat komen want ik heb een paar weken geleden een Honda CB400 Four uit 1977 gekocht. Heb 'm aangeschaft bij Antoon van Wingservice in Hilvarenbeek. Die is hier geloof ik ook wel actief.

Het is een erg leuke motor, hij start goed en de motor draait netjes rond. 1 van de carburateurs lekt benzine uit de overloop en ze moeten gesynchroniseerd worden maar dat is 't eigenlijk wel.

Er is 1 ding waar ik wel een beetje mee zit en dat is het volgende: de borgbout van de nokkenaskettingspanner is afgebroken. Heeft iemand hier ervaring mee?? Ik zat eraan te denken om 'm eruit te draaien met een linkse tap maar weet iemand hoe diep ik mag boren?? De bout is afgebroken op het punt waar de schroefdraad in het blok begint.

Ik moet nog even uitzoeken hoe ik foto's kan plaatsen want daar zijn jullie misschien ook wel benieuwd naar.

Groeten, Sander
 
Welkom Sander,

Benzine lekken toen ze met regelmaat. Vaak helpt een tik tegen de carburateur. Het vlotterpennetje zit dan weer goed.

De borgbout:
in dit topic staat in ieder geval een foto van de bout. Wellicht helpt je dat iets verder.
Honda cb 4OO four

Foto's plaatsen doe ik via : imageshack
Aanmelden, uploaden en link plaatsen
 
Laatst bewerkt:
Hallo Harold,

bedankt voor de tips! De foto in dat topic is idd van de beruchte bout. Ga binnenkort maar eens ff kijken of ik 'm kan uitboren.

Heb je zelf ook een CB400 of een ander model?
 
Hai Sander,
Ik heb een 500K1

en een c90. Daarnaast heb ik ook wel eens wat andere cb's.
Heb laatst een 400 verkocht. Vind het sleutelen leuker dan het rijden :-)
 
Mooie motor!! En een lekker geluidje ook :)

Als er niet gereden kan worden dan graag sleutelen, maar met goed weer weet ik wel wat ik liever doe.
 
Het gaat om deze CB400 Four.

rimg0498kopie.jpg
 

Mooi verhaal hoe je aan de motor bent gekomen :) Ik kan me helemaal voorstellen dat afscheid nemen ervan pijn heeft gedaan bij de vorige eigenaar.

De thread op SOHC4 heb ik bij m'n favorieten gezet. Ben voorlopig nog niet van plan om zover te gaan maar het is absoluut goede info die je daar gepost hebt.

Bij mij staat er pas 37000 op de klokken. Gezien de staat van de motor denk ik dat het de originele km's zijn. Ik ga er in ieder geval niet vanuit dat ie klokje rond is geweest.

Iedereen bedankt voor het welkom!!
 
Het oorspronkelijke plan was wel om er het 1 en ander aan te verbouwen. Ding staat nu een paar weken in m'n garage en ik vind het eigenlijk toch wel zonde om de zaag erin te zetten.
Dus geen zorgen!! Deze blijft origineel.

Wil 'm motorisch helemaal tip-top in orde hebben. Misschien verzamel ik er nog wat originele onderdelen bij die nu ontbreken. Maar daar blijft het wel bij.

Eerst nog maar eens die afgebroken bout van de nokkenasspanner uitboren. Echt een k*tklus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan