Nieuw

Swatchss

MF'er
18 jun 2019
37
16
Waverveen
Hoi,

Swatchss hier... Ik ben nieuw op het forum en sinds kort een trotse bezitter van een motor rijbewijs (A).


Ik heb dus nog weinig kennis en ervaring, maar dat komt vast met de tijd. Ik wil zsm een motor kopen, zodat ik wat kilometers kan maken. Hopelijk kan ik hier de juiste tips krijgen.
 
Dankje mick85...

Heeft iemand misschien een tip voor me voor een eerste motor?

Ik wil het liefst 3/4 cilinder, min 600cc, naked bike. Ik wil er wel wat aan uitgeven, maar het moet ook geen vermogen kosten... Op dit moment is m'n oog gevallen op de Honda cbf 600 en de triumph street triple 675...
 
Als je dan zou moeten kiezen, dan zou ik voor de Speed Tripple gaan. Ziet er zoveel beter uit als een cbf.

(En stuurt en rijd zo veel beter ook, maar das mijn mening)
 
Als je dan zou moeten kiezen, dan zou ik voor de Speed Tripple gaan. Ziet er zoveel beter uit als een cbf.

(En stuurt en rijd zo veel beter ook, maar das mijn mening)

Zou dan voor een triumph street triple gaan in de 675 zit veel meer fun dan de 1050 speed triple vind ik.
of een MT-09 ook erggg leuk of een FZ6 (is wel een 4cil) of een 790 duke of iets degelijks.

zo CBF heb ik een paar keer gereden omdat me vrouw zoiets wel leuk vond maar die motoren zijn erg in onbelans en trilden echt hindelijk dat je hand gewoon ging slapen en dat al na een korte proefrid.

Zou zelf zeker wel voor een beetje rechtopfiets gaan, veel meer fun en een stuk fijner rijden al zeg ik het zelf en heb jaren 4 cil gereden maar zou nu geen 4 cil meer nemen, zit meer beleving in een 3, 2, 1 cylinder vind ik.

success met je speurtocht en ga vooral veel proefrijden, zijn overal motor dagen nu bij motor zaken.
 
Welkom.
En street triple moet je van houden zeg maar , er is zoveel moois te koop wat Japans is en dat houd echt niet op bij die Honda en die speed triple
 
Zou dan voor een triumph street triple gaan in de 675 zit veel meer fun dan de 1050 speed triple vind ik.
of een MT-09 ook erggg leuk of een FZ6 (is wel een 4cil) of een 790 duke of iets degelijks.

zo CBF heb ik een paar keer gereden omdat me vrouw zoiets wel leuk vond maar die motoren zijn erg in onbelans en trilden echt hindelijk dat je hand gewoon ging slapen en dat al na een korte proefrid.

Zou zelf zeker wel voor een beetje rechtopfiets gaan, veel meer fun en een stuk fijner rijden al zeg ik het zelf en heb jaren 4 cil gereden maar zou nu geen 4 cil meer nemen, zit meer beleving in een 3, 2, 1 cylinder vind ik.

success met je speurtocht en ga vooral veel proefrijden, zijn overal motor dagen nu bij motor zaken.
Ik heb zelf een Speed Tripple gehad, maar bedoelde in dit geval idd de Street Tripple.
 
Suzuki GSR600 misschien ook een optie? die kan je al voor een redelijke prijs ook vinden. vanaf 2008 ook abs etc..
 
Zoveel mensen zoveel voorkeuren,kijk gewoon naar waar jou voorkeur naar uit gaat,ik heb zo,n beetje op alles gereden wat
je kan verzinnen van 1 tot 6 cilinder en van 2 tot 4 takt,vond het allemaal leuk om op te rijden,maar ze hebben allemaal
voor en nadelen,dus ga gewoon proefrijden op diverse motoren die je aanspreken,niemand weet wat jij lekker vind rijden.
Van te voren kan je op forums zoals dit eens de topics lezen over de modellen die je aanspreken,dat is leerzaam zo kan
je de ervaringen lezen van mensen die zo,n motor bezitten.
 
:W Swatchss
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full
 
Bedankt voor alle reacties... ik ga binnenkort even langs wat motorzaken voor proefritjes. Heb al een wat beter beeld inmiddels, Suzuki GSR600 ga ik ook eens bekijken. Als er meer tips zijn, zijn ze natuurlijk nog steeds welkom ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan