Nieuwe aanwinst Kreidler Rs uit 1968

toca

MF'er
22 dec 2011
206
114
Waddinxveen
Vandaag gekocht een snelle brommer uit 1968
full
 
Mooi :Y *O* ,ik heb er ook 2 alleen van jongere bouwjaren,een 75er en een 77er. :]
ik ben inmiddels een ouwe zak maar het blijft leuk zo,n RSje.
 
Laatst bewerkt:
Man da's jeugdsentiment voor me !"M"n allererste brommer! :]
Die van mij stond trouwens al jaren in een schuur en de eigenaar deed er niets meer mee en deed 'm voor 75 gulden van de hand.
 
Ben ook met zo'n Duits barrel bezig. Morgen verwacht ik een zooi onderdelen uit Waddinxveen, hoop em voor het weekend rijdend te hebben.
Ziet er trouwens niet zo mooi uit als die van jou, ding van mij heeft ouwe lak en is ernstig verweerd. Patina noemen we dat en dat laat ik lekker zo :Y
Maareh, is het een motor? Of een brommert?
 
Ben er erg blij mee, hij heeft een motor kenteken. De 73 rs is ook super mooi. Mijn vrouw gaat op de RS rijden trouwens
 
Ik ben net de onderdeeltjes wezen halen bij Kreidlerparts, allemaal klein geneuzel maar zonder doet ie het niet. Zuigerveertje, borgplaatje, rubbertje, ringetje, spietje, dingetje, datje en een achterlicht.
Mocht ie het gaan doen zal ik ook wel een fotootje plaatsen.
 
Ok altijd leuk een foto :P

Ik ben net de onderdeeltjes wezen halen bij Kreidlerparts, allemaal klein geneuzel maar zonder doet ie het niet. Zuigerveertje, borgplaatje, rubbertje, ringetje, spietje, dingetje, datje en een achterlicht.
Mocht ie het gaan doen zal ik ook wel een fotootje plaatsen.
 
Super leuk!!!

Is ver van voor mijn tijd * 1992 maar heb zelf ook een zwak voor dit soort machientjes :)

Groeten Tvdh.
 
Voor mij is het ook jeugdsentiment , JeMaSi je rs ziet er ook vreselijk mooi uit zeg mocht ik ooit geld te veel hebben wil ik graag zo'n model erbij. Helaho met welk type ben je bezig ? Foto ?
 
Ik ben met een Florett uit '73 of '74 bezig, hang me er niet aan op. Het is zo'n ding wat voor de Franse markt is gemaakt maar naar Nederland is gehaald omdat ze daar niet verkocht werden. Het ding is eigenlijk niet van mij maar van een vriendin van mijn vrouw.
Dat mokkel kon het halen van het rijbewijs A financieel niet meer trekken dus heeft ze van de laatste centen een Kreidler gekocht, toch iets wat op een motor lijkt. (nu ben ik in overtreding want het is dus een brommert)
Het blok was eigenlijk gaar dus na veel geduld een goed blokje kunnen kopen voor weinig. Nu ben ik alles over aan het bouwen.
Fotootje komt eraan!
 
Mijn jeugdsentiment ligt eigenlijk bij de Honda's, ik had een MT50. Mijn andere sentiment is een Batavus City, een damessnorbrommertje van begin jaren 70. Is al 20 jaar in bezit, gaat noooooooooooit meer weg. Dat is mijn garantie dat ik op mijn 89ste toch nog gemotoriseerd kan gaan ;)
 
Ik krijg op slag heimwee naar mijn 1970 kreidler met geforceerde koeling en 3 bakje. ;(
 
Ik krijg op slag heimwee naar mijn 1970 kreidler met geforceerde koeling en 3 bakje. ;(

Dat was bij mij ook zo ,jarenlang niet aan gedacht ,toen toevallig kwam ik er een aantal
tegen bij een verzamelaar/handelaar waar ik heen was gegaan voor een motor die hij te koop had staan,,dus ff gepraat met die man en
omdat ik die motor eigenlijk niks vond maar geinformeerd of de Kreidlers ook te koop
waren ,en dat bleek zo te zijn,dus een hele mooie groene uitgekozen en na een proefritje kwamen de jeugd gevoelens weer naar boven en dus deze maar gekocht,
en daar heb ik nog steeds geen spijt van,later nog een los frame gekocht en
opgebouwd met bij elkaar verzamelde onderdelen,dus nu heb ik er ineens 2 *O*
 
Mijn eerste bromert was een Flandria super rekord pracht ding en nu niet meer te betalen ! De eerste motor was een Suzuki t500 te zien op me profielfoto. Kijk nu al weer uit om um uit te laten op een mooie dag ! Tja vroembert zo'n geforceerde Kreidler blijft ook gaaf. Heb zoals vele twee problemen geld en ruimte haha
 
Even een uitzondering op deze motorsite me eerste brommer uiteindelijk de voorloper van het echte werk !
full
 
Geweldig ding, was ook mijn eerste brommer. Maar dan een oranje. Deze ziet er echt super uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan