Nieuwe aanwinst: XS 750

Binnenkort maar eens naar Brummen dan maar, hoop niet dat Joost hier meeleest, gaan de prijzen ineens drastisch omhoog
 
Of gewoon 2 oktober weer met z'n allen naar Hardenberg voor de najaarseditie!!
Daar is Joost ook,kom hem daar altijd tegen (kan er alleen geen bakkie doen :( )
;)
 
Moeten we hem wel effe waarschuwen dat hij er een stapel meeneemt :)
 
2 okt. Zeker weer aanwezig. Volgens mij is Hardenberg de enige zinnige beurs van Nederland.

Zo spanningsregelaar heb ik doorgemeten, die is helemaal goed. Betekent dus dynamo of gelijkrichter die aan gort is. Nu ik zo met de electriek bezig ben kom ik erachter dat er iemand flink aan het ding heeft geprutst. Kroonsteentjes, verkeerde kleuren, soldeer, losse draadjes, gepaseerde stekkers en plakband maken de dienst uit. Mogelijk als ik dat heb uitgeplozen dat mijn electrische problemen een stuk zijn opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Hahaha,per definitie en met recht een brik dus...
Als je slim bent (en handig) Mick,trek je gewoon een nieuwe boom door,eventueel (iswelzomakkelijk) met dezelfde kleurcodes.
Draad kost geen drol en stekkerverbindinkjes ook niet.
 
...Die lijst heppik hiero,dus geef maar een nummer,dan geef ik jouw een type....
Veel plezier met je fiets!!


P.S.: in 1980 was de 750 reeds vervangen door de 850.
P.S.2: zo te zien zitter een 3-1 op,dat moet dus weer een 3-2 worden (geen 2-2 + 1-1,da's voor de eerste types).
Die originele uitlaten zijn gillend duur en zeldzaam -> ebay

Heb je die lijst nog? Ikke heb nl ook een XS750 en ben wel eens benieuwd naar welk type het is.
 
Hey dat 3-1/3-2 verhaal had ik nog niet gezien. Mooi dat ik die 3-1 laat zitten, dat zorgt voor het lekkere geluid. Die ga ik echt niet vervangen, of iemand moet met een stel originele pijpen aan komen zetten en een goede reden om te ruilen ;)
 
@ Reetje: mèèn,long time nothing heared!!Dus u isnie dood ;)
Leeft de XS nog??Ik meen me te herinneren dat je,na het zien van mijn Japchoppert wilde plannen had....wat is daarvan terecht gekomme?
Doe nou eens mee met de OBT,dan zien we dat dingesten van joe ook een keer.
Wat jouw type betreft: geef mij je frame-/bloknummer,doe ik jou een typeprognose ;)

@Mick: lullo,er stond op ebay laatst een compleet systeem (3-2) voor wènig.
Heb joe nie opgelet? kalf
Anderszijds heppie gelijk: een 3-1 klinkt beter
 
Ik heb nu wel een service manual en een clymer handboek voor 14 euri. Das wel een vette deal al zeg ik het zelf.
 
Das toch hip om vet als bijvoegelijk naamwoord te gebruiken om aan te geven dat het prima, okee, in orde en meer van zulks is?

Aan de andere kant, er zullen zeker wel wat vette vingerafdrukken in het boek staan, het is namelijk een 2e handsje.

Ik heb nog geen plannen om er op te gaan schieten. Of op te laten schieten. Ik denk dat 'ie niet snel genoeg is als vluchtmotor. We zullen wel zien bij de volgende overval of liquidatie. Misschien gebruik ik 'em wel ;)
 
@ Reetje: mèèn,long time nothing heared!!Dus u isnie dood ;)
Leeft de XS nog??Ik meen me te herinneren dat je,na het zien van mijn Japchoppert wilde plannen had....wat is daarvan terecht gekomme?
Doe nou eens mee met de OBT,dan zien we dat dingesten van joe ook een keer.
Wat jouw type betreft: geef mij je frame-/bloknummer,doe ik jou een typeprognose ;)

Yep ik ben er weer. Heb lang niet meer op het forum gezeten. Interesse is gegaan naar nieuw project: RangeRover uit 1973. RDZ was laatst bij me en ik ben weer beetje bezig met de XS. Hij loopt, maar daar is ook alles mee gezegd. Nadat ik de carbs uitelkar heb gehad en nieuwe losse luchtfilters heb gemonteerd klopt er niets meer van de afstelling. Ik moet wat gaan pielen met de sproeierbezetting en stand van sproeiernaald. Heb nog wat vraagjes daarover, maar ik mail je wel ff.
 
Ah,de betere (lees:luxuere) versie van de bekende 'Laro'...sjeesuz,wat heppik daarmee een lol gehad bij het 14e ('t Harde).
Een '73-er? (goed bouwjaar! ;) )
Lamuh raden: benzine,4-pitter,olieboot en vierkante spatborden...
XS-triple met carbu-problemen sinds open luchtfilter...mmmm...klinkt bekend.
Gooi er eerst eens andere sproeiers in (#132 of #145,afhankelijk van welke Mikuni-type),dat loopt al een stuk prettiger.
Ik wacht nog steeds op een blok-/framenummer...en op meel.. ;)
Leuk dat je weer terug bent op MF,ook leuk je weer eens "gesproken" te hebben.

Pascal
 
[offtopic]

Zeg mick ga je ook mee naar de OBT op 5 september bij TripleXS of niet ? Ik zag je niet in de lijst staan van de OBT.

[/offtopic]
 
Ik zou heel graag willen, maar ben naar het WK SBK op Assen.
Kiezen tussen twee leuke dingen, argh, maar goed. Ik kan het moeilijk allebei doen ;)

Volgende keer wil ik echt wel weer bij de OBT zijn, das echt supervetcool.
 
Ah,de betere (lees:luxuere) versie van de bekende 'Laro'...sjeesuz,wat heppik daarmee een lol gehad bij het 14e ('t Harde).
Een '73-er? (goed bouwjaar! ;) )
Lamuh raden: benzine,4-pitter,olieboot en vierkante spatborden...
nope, Rangerover heeft een 3.5 V8 :9~

XS-triple met carbu-problemen sinds open luchtfilter...mmmm...klinkt bekend.
Gooi er eerst eens andere sproeiers in (#132 of #145,afhankelijk van welke Mikuni-type),dat loopt al een stuk prettiger.
Ik wacht nog steeds op een blok-/framenummer...en op meel.. ;)
Leuk dat je weer terug bent op MF,ook leuk je weer eens "gesproken" te hebben.

Pascal
Carb type is BS34 IJ7-01, maar ik moet eerst eens de sproeiers los krijgen. Zitten nl muurvast en ben bang dat ik ze stuk draai met een gewone schroevendraaier.
Blok/Framenummer is al gemailt, maar vertraagd volgens hotmail.
kan ik ook net zo goed hier vermelden: 1T5-008631
 
Ik zag het al aan't carbnummer (=Mikuni 1),en je framenummer deed het alleen bevestigen,daar heppik geen lijst voor nodig:

je heppeen XS750 'D/2D'.
Ga maar van een '2D' uit,daar de 'D' nooit in Nederland is verkocht...
Effe voor jouw een terugsjek: je hebt geen oliepeilkijkglas in je rechtercarter en je moet nog puntjes afstellen (right?).
Wat die ontsteking betreft: zoek op de sloop een transistor-ontsteking van een later type,die zijn onderhoudsvrij en de brommert start er veel beter mee.
Goed,carburateurs.
Mikuni 1's hebben de hoofdsproeier (#142) in de vlotterbak geschroefd.
Deze zul je met K&N's/DELO's iets moeten vergroten,probeer #145 maar eens.
Naalden kunnen meestal in de middenpositie blijven hangen,soms is een verstelling van één tandje lager (de naald komt dus hoger) nodig.
Synchroon stellen van Mik 1's is lastig,omdat de stelschroef tussen de carb's aan de onderkant zit (voor het betere pielwerk).
Op ebay worden regelmatig Mikuni 2's aangeboden (van latere types) en die zijn gebruiksvriendelijker.
Je zult alleen wat aansluitproblemen kunnen ondervinden met de inlaatrubbers,die zijn namelijk wat anders (lees: langer).
Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan