Nieuwe aanwinst ..

jaja..
vandaag de remmen gereviseerd (voor)...nu remt ie weer goed (komt goed los...remmen zelf mag beter)...

was lekker op dreef...laatst was ie naar beneden gesodemieterd van zn bok af toen ik de wielen erin wilde zetten (zijn nieuwe banden op gekomen)

Zo stond ie een paar maanden in de garage...vandaag dus de remmen gemaakt...meteen het achterwiel er weer onder...dacht..kom...ga ik eens testen. Dus de weg op.
Starten wilde niet best, oude benzine, oude accu, oude bougies...even wat deo in het luchtfilter en hij ging weer. en wat verse benzine.
Toen paar keer door de straat...dacht ik...nu wil ik wel eens schakelen want in zn 1 wordt ook saai.

Carterdeksel eraf, beetje teflontape hier en daar...nog steeds wat speling. Grootste speling zat op het heveltje op het asje. Dus dat nu maar vastgelast werkt tenminste.
Nu schakelt ie goed :) werkt leuk en hij zit zooooo superrelaxt...
gewoon een sofa met 100 pk. Voor een motor van meer dan 0,2 ton is ie behoorlijk wendbaar enzo, je moet em alleen niet op zn kant leggen.

Heb me bedacht, ik ga vrijdag niet met mn XR naar het gala van school, maar met de police :)

Je bent er al weer een poosje mee bezig zag ik. Verschrikkelijk leuke fiets om op te knappen lijkt mij. Ik heb me tot nu toe alleen bezig gehouden met suzuki GS(X)' en, maar als ik dit zie..... :} Veel succes ermee.
 
danku danku :)

ik heb nooit zin/tijd gehad om er aan te sleutelen. Heb een paar keer met dat ding gereden maar ik had er echt geen zin meer in toen de remmen bleven hangen.
Toen heeft hier een revisiesetje gelegen, een paar maanden en ik werkte óf nergens aan óf aan mn xr (die nu zogoed als af is).

Moet er nog een nieuw knipperlichtje opzetten, nieuwe accu erin, nieuwe bougies, nieuwe olie, nieuw oliefilter (heb ik allemaal liggen)

het enige wat ik echt mis zijn de zijtassen :( die zouden het echt afmaken. En dan wil ik de voorste zwaailichten rood en blauw hebben in plaats van beide geel. Of het mag of niet, I don't care, ding is toch niet voor dagelijks gebruik en het staat gewoon veel mooier.

Ik heb dus ook nog een z400 staan, maar deze motor lijkt ondanks zn hogere gewicht een stuk wendbaarder. Het is de bedoeling dat mn vader op deze gaat rijden, dan kan ik op de XR of op de Z400 rijden bijv. naar de Zed meeting binnenkort (of is ie nou al geweest '( )
Maar met dat gala, vaders rijdt em richting dat gala, en ik rij heel lameass de laatste paar honderd meter en hij rijdt weer terug naar huis. Puur even posen.
 
Leuk ding man!
Voor zwaailamp (rood!) en sirene Ebay afstruinen,die kun je wel krijgen.
Je mag 'gewoon' met een sirene en zwaailamp rondrijden in Nederland hoor,zolang het spul maar niet is aangesloten... ;) (da's voor "hen" een vraag,voor jou een weet).
Moet je straks eens opletten hoe netjes koekblikrijders ineens gaan rijden als je in de buurt bent... :)
In de kuip hoort een CB (een 'bakkie'/27MC dus,geen Honda vierpitter... |( ),en er horen geen tassen aan maar hardbags (koffers dus).
Succes met de opknapbeurt! ;)
 
toch maar eens via ebay wat spulletjes zoeken....wil wel van die zijkoffers hebben.
Vraag me af of ik zelf die voorlampen rood en blauw kan maken. Dat gele is niet politie genoeg ;)
 
maar hoe :)

edit: kheb wat bedacht opeens :)

het lampenglas is nu geel. ik sloop het glas eruit, ga met thinner lekker de boel bewerken (works voor verkeersborden dus vast ook wel met die lampen) en dan gewoon met zo'n lampenlakstift blauw en rood maken.
of alles verneuken.
 
Blauw mag niet,dat is een officiële kleur in Nederland.
Gewoon rood,da's geen probleem.
Wij hebben destijds de WLA (Harleytrapson) in 'Military Police'-uitvoering gemaakt,dus met sirene (die via een stangenstelsel op het achterwiel wordt gedrukt) en een zwaailamp (rood) op een klein stokkie.
Alles werkt,maar daar wordt niet moeilijk over gedaan,zolang het spul niet wordt gebruikt in het dagelijks verkeer.
 
Kijk hier eens. http://www.politievoertuigengroep.nl/htm/ned/pvgnl-1.htm.
Is een club met (voornamelijk) Amerikaanse politievoertuigen. Zitten ook een aantal van die Kawa's tussen. Moet een hoop kennis van deze motoren aanwezig zijn bij die club. Misschien kunnen zij je behulpzaam zijn met tips en onderdelen? Wel gaaf trouwens, zo een ding.
 
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhoeeeeeeeeehaoahaohahahahahah wa is 'voorfietsts?
 
Terug
Bovenaan Onderaan