Nieuwe aanwinst ..

Martijntje

MF veteraan
28 feb 2003
7.813
3
NL
Vandaag met mn vader naar Rotterdam geweest en deze motor opgehaald:

Kawasaki Z1000 Police.

Leuk ding, heeft alleen een lange tijd stilgestaan.
Allemaal leuke knopjes enzo :9~ ....ding is groot en zwaar :)
Speciaal rood lampje op het dashboard met "pursuit" ..heerlijk.

Maargoed.
Ding is dus best brak, remmen zitten vast enzo...heeft speling op het schakelasje (niet leuk...lijkt of er iets flink is versleten B| )..

Net even de accu van mn Z400 erop gezet, meeste electische zooi doet het wel, alleen als ik op het startknopje druk hoor ik helemaal niets.
En nee...de killswitch staat niet verkeerd...startrelais klikt ook niet. Weet iemand waar dat zit enzo?
Ook heb ik ontdekt dat er een soort remlichtschakelaar op mijn koppelingshendel zit. Heb geen idee waarvoor het is (ook niet te tracen via kabelboom)...
Iemand een ideetje? Soort quickshift voor de politie?? *D ...kan niets anders bedenken.
Verder..tja..lak begint van de tank af te gaan en dat soort mindere dingen. Maargoed....als ie loopt wil ik ermee naar mn eindexamengala...beetje pimpen |(

Ding heeft 43000 mijl gelopen..ongeveer...
Achterband ligt er verkeerdom op |( kijken wat ik nog meer tegenkom...

Mocht ik troep nodig hebben (pakkingsets enz enz enz) waar moet ik dan zijn....is er een sloop/zaak waar ze gespecialiseerd zijn in japanners/kawasaki/z1000?
Hoe erg kan zo'n ding naar de klotegelopen zijn? denk dat het best meevalt...hij is uit 87...en geloof dat ze niet zo raggen in amerika als in nederland.

Wat voor olie gaat martijn erin gooien? Mineraal doen (moest in mn z400...'79)..
Freakin 4 liter onderhand :X ...
 
full
 
piccie&gefeli!
[edit]
piccie is in zicht :) tjille bak..kostda?
 
Schakelaar op koppeling: mischien moet de koppeling ingetrokken worden voordat hij wil starten? Die Yanks beveiligen echt alles... |(
 
Heel erg stoer!
Niet om het een of ander, maar waar zijn je achterknippers?

Is ie al helemaal legaal omgezet naar oranje knipperinstallatie en is de sirene gesloopt?

Ik vind 'em in ieder geval erg stoer!
 
jup...het was idd startonderbreking :) ...hij ging rond met mn z400 accu en koppeling in...heel sluw...
hij vonkt op alle 4 de bougies maar wil niet starten (geen tank ;) ) en de benzine is oud. Vonkjes zijn erg matig, maar kan ook door mijn beunhaasmassa komen, is gewoon een electriciteitsdraadje...die z400 accu past niet echt goed..
maar de vonk is er.

De achterknippers zitten er gewoon op, rechtse doet het ook nog :) .
Sirene is er vanaf gesloopt idd..en er hoort geloof ik ook nog een paal met een zwaailicht op.
Verder, als ik een knopje half zet, gaat mn pursuitlampje branden, en die gele lampen voorop (de linkse dan :) rechtse zal wel stuk zijn).

tja...verder..eh...wat ie gekost heefT? ...weet ik nog niet. Moet nog een bod uitbrengen :+ zal niet veel worden...want er moet nog redelijk veel aan gebeuren. Maak me zorgen om dat schakelasje.
Oliedruklampje ging ook uit tijdens het starten, dus waarschijnlijk heeft ie nog voldoende olie. Wordt natuurlijk wel vervangen.
Misschien leuk om te zeggen...maar alles gaat op kosten van pa..dus eigenlijk is het zijn motor. Ik fix de boel alleen maar.
Dit leek hem een leukere motor dan de z400 omdat deze iets meer vermogne heeft en misschien wat beter te handlen is. Maar dat moeten we allemaal nog zien :) Ik ga er in ieder geval aan prutsen.
Heb er alleen niet veel tijd voor. Heb ook nog een XR staan die mn naam schreeuwt om omgebouwd te worden.
Die moet ik alleen uit eigen zak betalen.
 
Cool ding, nu de US sites afstropen om hem weer compleet te maken 8-)
 
ja..ik mis mn dashboardgat afdekding.
Ding heeft zegmaar 2 dashboard'vakjes'...links is compleet, zit een soort zakje in de kuip, met een plaatje met drukknopen...rechts is gewoon een gat..

dat soort dingen zijn jammer..
knipperlichtglas is zo aan te komen denk ik..
verder wil ik eigenlijk toch wel heel graag weer een werkende sirene en zwaailichten...hoe illegaal het ook is :) ..vader rijdt er toch op.
nog even een prijs bedenken...maar zal wel flink weinig worden...omdat er ook nog wat onkosten aan zitten...

als ik een nieuwe accu heb hoop ik dat dat ding een beetje wil lopen...zou wel leuk zijn als het een keer meezit met deze motor.

Wat wel raar was...had de acculader aangesloten op de oude dode accu om de verlichting te testen enzo....schoot mn toerenteller opeens naar de 5500 toeren...en bleef daar staan..
snapte wel dat ie electronisch is...maar bleef raar...weet dat nieuwe motoren als een soort check de tellers heen en weer laten schieten...maar bij deze hoort dat niet.
Betere accu erop...probleem weg...
naja..zal wel :) ...ding moet gewoon gaan lopen..ben ik allang blij.
mn pa moet er alleen niet mee omvallen...want dat ding is loeizwaar..en mn pa is niet sterk...ik ook niet..maargoed...
Hoop dat er verder niets met het blok is..heb wel vertrouwen in die oude japanse shit..maar je weet maar nooit...
Maargoed..nog niet teveel in investeren...ding kan altijd nog weggedaan worden
 
Gaaf ding :}
Gooi er wel even nieuwe olie in als je niet weet hoe oud die is, verder raad ik aan om even je carbs open te maken. Kan een hoop vuil inzitten.
Verder kan het feit dat je startknopje het niet doet aan heel veel dingen liggen.
De motor die ik laatst heb gekocht had het ook, bleek een draadje naar de killswitch onderbroken te zijn maar ook een zekering die niet goed bleef zitten.
Met elektrische fouten moet je stap voor stap gaan meten met multimeter aan de hand van het goede schema.
 
Laatst bewerkt:
Gaaf ding :}
Gooi er wel even nieuwe olie in als je niet weet hoe oud die is, verder raad ik aan om even je carbs open te maken. Kan een hoop vuil inzitten.
Verder kan het feit dat je startknopje het niet doet aan heel veel dingen liggen.
De motor die ik laatst heb gekocht had het ook, bleek een draadje naar de killswitch onderbroken te zijn maar ook een zekering die niet goed bleef zitten.
Met elektrische fouten moet je stap voor stap gaan meten met multimeter aan de hand van het goede schema.

ding doet het allang hoor :) ...was dus vanwege de koppeling. Moet je inknijpen.
Nieuwe accu en ik hoop dat de vonk wat sterker is.
Verder wilde ik alle standaard dingen meteen vervangen.
Olie, benzine, filter, banden, ketting, remvloeistof enz enz enz...Carbs schoonmaken idd ook meteen.
Hoop niet dat er een vacuumrubber stuk is van een van de carbs...dingen zijn nl. behoorlijk prijzig.
 
trouwens...weet iemand wat voor olie erin moet?....10W40...maar wat voor soort? Mineraal? (was bij mn z400 wel zo)...of (half-)syntheet.
 
Zolang je er geen volsyntheet in gooit, daarmee moer je je complete motorblok!!
Halfsyntheet, of (liever zelfs) volledig met natuurlijke dopes :)
edit: stoer ding btw, nog ns wat anders dan die xr van jou ;)
 
Hee daar heb ik nog een werkplaatshandboek van, zal ik voor je inscannen?
(als het weer eens regent, volgende week ofzo?) belang bij Is een zeldzaam boek, en nog wel in het Nederlands, mooie fiets trouwens, net wat voor mij, maat 48 en floorboords
 
Goh eeh, echt een geile bak, ff slopen, carb's schoonmaken, tank van binnen schoon spoelen, bougie kabels en doppen enzo vervangen. startrelais ff nazien, hier en daar wat kopervet en dan doet iet vast wel perfect
Die verlichting "signalen" zal je niet mee vallen er aan te komen, ik heb net een paar weken geleden de blauwe zwaailamp weggegeven aan iemand uit de ratbike scene, maar dat geval had hier op gepast
 
Best wel gafe fiets ja, maar sls je weinig tijd hebt zou ik hem zeker niet kopen!

Politie kennende word het spul gebruikt en gerepareerd tot het helemaal op is en dan word het pas partikulier verkocht (die tellerstand klopt vast niet).

Tel daar het zoeken naar aparte onderdelen en de extra elektrische installatie bij op en je bent wel even wat tijd & geld kwijt.
 
hulzie....een wphb zou echt super zijn...mn vader zei gister al dat we er eentje moesten kopen, maar ik weet niet in hoeverre haynes zoiets levert...engels/nederlands, maakt me allemaal niet uit...

in ieder geval bedankt voor de complimenten.
heb al een lijstje gemaakt voor mn vader wat ie zaterdag moet gaan halen bij de motorboer.
Maak ik er halfsynthetische olie van...

Trouwens, ik denk dat het wel mee valt in hoeverre ze afgeragd zijn...in nederland raggen ze de motoren enzo écht heel erg af, maar misschien in amerika vroeger wat minder.
Ach..kawasaki zal er ook rekening mee gehouden hebben...
 
vol trots deel ik hierbij mede dat we een go hebben :)
Wat heb ik nu geinvesteerd om hem lopend te krijgen.
Een paar kilowattuur aan accuopladen, en een liter nieuwe benzine :)
Heb een filmpje. Op het filmpje is alleen een rare tik te horen, maar het blokje liep snel, en soepel.....vader ook blij...
Mn pa is ook gemotiveerd om er mee te gaan rijden...hij heeft er zin in (lang niet gereden...)...

waarschijnlijk keertje OBT meerijden...pa op de police, ik op de z400...
 
hmm net even de voorremmen gefixt..nieuwe remvloeistof erin, blokjes ontroest enzo...deed het wel lekker..

in zn 1 getrapt, en een rondje door de straat gereden, een brik moet nl. getest worden (oei..ehb nog niet eens papieren binnen :( ) maar hij reed lekker...echt lekker...ondanks dat ik niet door kon schakelen. Ding rijdt ook enorm hard in zn 1, en trekt goed door, dus hij loopt wel op al zn cilinders.
Daarna nog wel gemerkt dat mn linker voorremschijf wat warm was..dus die loopt nog aan....even zien hoe dat komt.
Ben weer blij met dat ding :) ...mn pa wil met dat ding mee gaan met mijn motorrijlessen :+
 
jaja..
vandaag de remmen gereviseerd (voor)...nu remt ie weer goed (komt goed los...remmen zelf mag beter)...

was lekker op dreef...laatst was ie naar beneden gesodemieterd van zn bok af toen ik de wielen erin wilde zetten (zijn nieuwe banden op gekomen)

Zo stond ie een paar maanden in de garage...vandaag dus de remmen gemaakt...meteen het achterwiel er weer onder...dacht..kom...ga ik eens testen. Dus de weg op.
Starten wilde niet best, oude benzine, oude accu, oude bougies...even wat deo in het luchtfilter en hij ging weer. en wat verse benzine.
Toen paar keer door de straat...dacht ik...nu wil ik wel eens schakelen want in zn 1 wordt ook saai.

Carterdeksel eraf, beetje teflontape hier en daar...nog steeds wat speling. Grootste speling zat op het heveltje op het asje. Dus dat nu maar vastgelast werkt tenminste.
Nu schakelt ie goed :) werkt leuk en hij zit zooooo superrelaxt...
gewoon een sofa met 100 pk. Voor een motor van meer dan 0,2 ton is ie behoorlijk wendbaar enzo, je moet em alleen niet op zn kant leggen.

Heb me bedacht, ik ga vrijdag niet met mn XR naar het gala van school, maar met de police :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan