Nieuwe aanwinst..

DeGroteMuis

MF veteraan
11 jul 2001
2.934
1
Nijmegen a/d Waal
Ik heb vandaag alvast een motortje aangeschaft....

Het is een leuke groene Kawa ZX-6R uit '98, 16.371 km... Loopt :9~

Fotootje:
mijnkawa.jpg


Nu nog het rijbewijs... en dan... :] :] :] :] :]
 
kijk maar naar poohbeer met z'n GSX600R...

het is niet zo dat je na zo'n twee jaar goed genoeg kan rijden voor extremere machines, maar je kan wel beter inschatten wat jezelf wel en niet kunt

_________________
Yamaha YZF600R Thundercat | Firewalls zijn voor mietjes

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-08-11 23:58 ]
 
Hehe, mooie fiets maar pas goed op!

Ik heb zelf net (2 weken) m'n rijbewijs en race rond op een FZR400, met ongeveer 65 pk en als je ziet hoe hard dat er al vandoor gaat, als je gas geeft (3,7 sec. naar de honderd) , dan kun je er met 100 pk helemaal maar om passen. Zeker in het begin.

Maar alvast succes met je examen. :)
 
3,7 sec. naar de honderd?

voor de YZF600R geven ze 3,6 op... :?
Volgens een Amerikaanse site ging hij van 0-60 mijl (0-96 km/h) in 3,7 sec.

Is dus niet helemaal 0-100 maar die laatste 10de seconde doet er ook niet toe. En ik mag 14.000 tpm draaien, meer dan een donderpoes maar goed, ik geloof best dat een donderpoes sneller is.

Ik zal zien of ik het eens kan meten. :)
 
kijk maar naar poohbeer met z'n GSX600R...

het is niet zo dat je na zo'n twee jaar goed genoeg kan rijden voor extremere machines, maar je kan wel beter inschatten wat jezelf wel en niet kunt
Begrijp 't wel... Opbouwen, eerst limieten aftasten op 'n machine die wat minder vermogen heeft... Veiligheid enzo.... ook je kunde verder uitbreiden natuurlijk (goede motorrijders die kort het rijbewijs hebben en weten wat te doen in alle situaties bestaan niet ...)

Probleem wordt het pas als je begint te wennen aan het apparaat. Dan wordt de kans op overschatten groot...

Voordeel is wel dat ik 6 jaar m'n autopapiertjes heb (en 4 jaar een eigen auto) en dat ik een watje ben... ;)

Motor is wel wat anders dan auto, maar het verkeersinzicht blijft gelijk... Met het verschil dat je op de motor wat defensiever moet rijden.

Ander voordeel: de eerste kilometers leg ik af met een maat die een virago 535 heeft... dus dat wordt vanzelf wat rustiger rijden.

Verder: na 2 jaar 25 KW mag je op van alles stappen... Als iemand dan een blackbird pakt, krijg je ook een erg groot verschil... Lijkt me zeker een even grote overstap...

Maar ik begrijp wat je bedoelt en dank je voor je bezorgdheid :)
 
Op 2001-08-12 00:03, schreef BertV:
3,7 sec. naar de honderd?

voor de YZF600R geven ze 3,6 op... :?
Volgens een Amerikaanse site ging hij van 0-60 mijl (0-96 km/h) in 3,7 sec.

Is dus niet helemaal 0-100 maar die laatste 10de seconde doet er ook niet toe. En ik mag 14.000 tpm draaien, meer dan een donderpoes maar goed, ik geloof best dat een donderpoes sneller is.

Ik zal zien of ik het eens kan meten. :)

Je teller wijkt waarschijnlijk ook iets af, dus kom je rond dezelfde waarde uit... Als je je motor al zo zwaar wilt belasten... Is heeeeel erg ongezond voor de motor...

_________________
Nog 32 dagen.. Maar wel al een bike! :)

[ Dit Bericht is bewerkt door: DeGroteMuis op 2001-08-12 00:17 ]
 
We willen niet graag een motor-forum lid verliezen natuurlijk. :)

Maar idd is het grootste gevaar denk ik de overschatting.
Toen ik voor het eerst op m'n FZR-400 reed was ik erg onder de indruk van de acceleratie en het vermogen maar na een paar dagen rijden had ik al zoiets van: hmm, het gaat wel hard maar het zou nog wel iets sneller mogen gaan. :P

Maar laat ik eerst maar eens wat ervaring opdoen (vandaag nog 170 km gereden :) ), en dan een sneller apparaat kopen. :)

Het ligt gewoon hoe jezelf bent, kun je jezelf goed in de hand houden, dan is er niks mis maar ik weet van mezelf dat ik op zo'n snelle machine alleen maar veel te hard ga rijden. ;)

Op de 2e dag dat ik m'n fiets had reed ik al 215 km/h |(
Als ik zo'n 600cc had gehad, dan was dat waarschijnlijk wel 240 geweest ofzo. :P

Wees voorzichtig en veel plezier! :] :]
 
Je teller wijkt waarschijnlijk ook iets af, dus kom je rond dezelfde waarde uit... Als je je motor al zo zwaar wilt belasten... Is heeeeel erg ongezond voor de motor...
Och, als hij goed warm is, dan is er niks op tegen om hem wat in toeren te jagen. :]
Het is nou eenmaal een hoogtoerige motor (14.000 tpm max). :)
 
we wijken enorm af van het topic,

maar 3,7 sec naar de 96 km/u EN ook nog tussendoor schakelen lijkt me stug...?
 
we wijken enorm af van het topic,

maar 3,7 sec naar de 96 km/u EN ook nog tussendoor schakelen lijkt me stug...?
offtopic: ik heb het ook maar gelezen, ik zou het zelf niet kunnen halen. :)
Kun jij wel de 100 halen in de 1 dan?

Maar ontopic: wat zijn de specs van die Kawa?

 
Maar laat ik eerst maar eens wat ervaring opdoen (vandaag nog 170 km gereden :) ), en dan een sneller apparaat kopen. :)
Heb zelfs nog even gedacht over een ZX-9R... }) Maar leek me toch iets te snel.... ;)

Het ligt gewoon hoe jezelf bent, kun je jezelf goed in de hand houden, dan is er niks mis maar ik weet van mezelf dat ik op zo'n snelle machine alleen maar veel te hard ga rijden. ;)
Op de 2e dag dat ik m'n fiets had reed ik al 215 km/h |(
Als ik zo'n 600cc had gehad, dan was dat waarschijnlijk wel 240 geweest ofzo. :P
Ben ik nog te veel watje voor... Lesmotor: max. 135, 8000tpm... Voel me nu heel braaf ;) Keuze voor deze bike was ook niet vanwege de speed, maar omdat ik me er fijn op voel... Wist zelfs nog niet dat 100 in de 1 lukte...
Wees voorzichtig en veel plezier! :] :]
Dank je :)
 
Op 2001-08-12 00:25, schreef DeGroteMuis:

Heb zelfs nog even gedacht over een ZX-9R... }) Maar leek me toch iets te snel.... ;)
Dat lijkt me idd niet verstandig, gelijk een 900 cc kopen.
Ik vind een R1 ook een geweldige motor maar geen haar op m'n hoofd die eraan denk om daarop te beginnen. |(

Ben ik nog te veel watje voor... Lesmotor: max. 135, 8000tpm... Voel me nu heel braaf ;) Keuze voor deze bike was ook niet vanwege de speed, maar omdat ik me er fijn op voel... Wist zelfs nog niet dat 100 in de 1 lukte...
Hehe, komt vanzelf. Te hard rijden op zo'n fiets gaat ZO makkelijk, je hebt het vaak niet eens in de gaten. Denk je dat je 120 rijdt, blijk je al 160 te rijden op de snelweg. :?

No thx. Wel even in 1 keer slagen hè!! :)
 
On topic: Specs
Motormaniacs:

108 pk, 176KG

MCN:

100 BHP, 176 KG

Verder (bron MCN:)
599 CC viercil watergekoeld
4 Mikuni carbs 36 mm doorlaat.
Alu frame
46 mm vorkpootjes, ingaande & uitgaande demping +voorspanning instelbaar
Achterdemper: ingaande & uitgaande demping +voorspanning instelbaar
Dubbele schijf 300mm voor, achter 230 mm enkele schijf (motomaniacs zegt 220 mm enkel achter)
Balhoofdhoek: 23,5 graden
Wielbasis: 140 cm
Verbruik (motomaniacs) 1 op 14 tot 1 op 18
Top: 262 km/h (test !!!! :9~ )

0 tot 100 nog nergens kunnen vinden |(

Verder:
Het ding is geheel origineel, nieuwe achterband, bijna nieuwe voorband, boordgereedschap zit erbij, net als boekje, 16.371 km op tellertje.
 
MCN, bike-deel, ZX-6R 1997-1998: 162,8 mph = 261,95km/h...
Specs 2001: (volgens motorrad) 255 km/h....

Vind het wel a/d hoge kant, maar specs cbr 96 kloppen wel, dus weet niet wat ik hiervan moet denken...

Goede nieuws is dat het leuk klinkt op verjaardagen })
Ik weeg zelf een tikkie over de 100, dus die top (met lichtere & smallere bestuurder) red ik toch niet, maar het klinkt erg leuk... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan